انگلیس: سیاست مالی مستقل برای لندن مهمتر از توافق با اروپاست

به گزارش بانیما، سفیر انگلیس در آلمان دستیابی به یک سیاست مالی مستقل بعد از برگزیت را برای لندن مهمتر از توافق با اروپا دانسته و از مذاکرات سخت پیش رو با بروکسل در ماه های آینده اطلاع داد.

انگلیس: سیاست مالی مستقل برای لندن مهمتر از توافق با اروپاست

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، سیر سباستین وود، سفیر انگلیس در برلین در مصاحبه با ان تی وی آلمان به مسئله برگزیت پرداخته و با تاکید بر اینکه ما در مرحله نهایی در آستانه مذاکراتی بسیار سخت قرار داریم در عین حال دستیابی به توافقی در این مذاکرات را ممکن دانست.

وی جبهه گیری ها در این مذاکرات را سخت ارزیابی نموده و گفت: اگر اتحادیه اروپا این آمادگی را داشته باشد که با انگلیس یک توافق تجاری کاملا نرمال قابل مقایسه با توافق تجاری با کانادا، ژاپن و یا سنگاپور را منعقد کند در این صورت ما می توانیم به توافقی دست یابیم.

این مقام انگلیسی در ادامه توضیح داد: آنچه که لندن آماده پذیرش آن نیست تعهدات ویژه ای است که اروپا از ما انتظار دارد تنها به این دلیل که ما قبلا عضو اتحادیه اروپا بودیم و حالا از آن خارج می شویم. این از دید انگلیس ناعادلانه است.

وی در ادامه توضیح داد: برای انگلیس هدف کامل برگزیت این است که بعد از خروج دقیقا مانند کانادا و یا ژاپن و کره جوبی این حق را داشته باشیم که یک سیاست مالی ملی را در پیش گیرد.

سباستین وود شانس دستیابی به توافق را همچنان خوب ارزیابی نموده و در عین حال گفت: اما اگر ما این کار را انجام ندهیم یک فرصت خوب را از دست می دهیم. این برای هر دو طرف بد است اگر هیچ توافق تجاری صورت نگیرد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد که ما برای تضمین های برابر برای رقابت های منصفانه در این توافق نامه های تجاری البته بدون در نظر دریافت تعهدات خاص برای انگلیس آماده ایم.

سفیر انگلیس در ادامه با اشاره به آمادگی اروپا برای منعقد کردن توافق تجارت آزاد با آمریکا موسوم به تی تی آی پی و اینکه مذاکراتی بین طرفین در این باره انجام شد که بنا به دلایلی هنوز به مرحله تصویب نرسیده است گفت: انگلیس آماده است شرایط برابر را بپذیرد . پس اگر اتحادیه اروپا برای بستن توافق تجارت آزاد موسوم به تی تی آی پی با آمریکا آماده بود چرا نباید چنین توافقی را با انگلیس منعقد کند.

این مقام انگلیسی در ادامه به نقش ویژه آلمان در ماه های آینده به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت پرداخته و گفت: ما باید به توافقی قابل قبول برای هر دو طرف دست یابیم.

وی در ادامه گفت: مهم تر از دستیابی به یک توافق با اروپا برای انگلیس این مسئله اهمیت دارد که بعد از برگزیت یک سیاست مالی مستقل را در پیش گیرد. این بالاترین اولویت برای لندن است.

وی در ادامه بر لزوم مناسبات با چین با وجود انتقادهایی که از طرف اروپا به سیاست های این کشور وارد است تاکید نموده و گفت: من شخصا ایده یک جنگ سرد جدید با چین را تقریبا دیوانگی می دانم و این به نفع هیچ کس نیست.

سفیر انگلیس در بخش دیگری از این مصاحبه با تاکید بر اینکه آگاه است نتیجه همه پرسی برگزیت در انگلیس چقدر برای آلمانی ها دلسرد نماینده بود در عین حال از تنگاتنگ تر شدن روابط دو کشور در این دوران از جمله در زمینه سیاست امنیتی و خارجی خبر داده و گفت: من اطمینان دارم که همکاری های سیاست خارجی بین دو کشور همچنین در آینده بسیار بسیار قدرتمندانه باید باقی بماند.

چندی پیش هفتمین دور مذاکرات پسا برگزیت بین لندن و بروکسل بدون دستیابی به نتیجه ای خاتمه یافته و طرفین درباره فرایند کند پیشرفت مذاکرات با توجه به زمان محدود باقی مانده ابراز دلسردی و نگرانی کردند.

هر دو طرف طرف مقابل را مقصر اعلام می نماید. هیچ یک از طرفین مذاکره انتظار دستیابی به موفقیتی را ندارد.

میشل بارنیر، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا بر این عقیده است که این مذاکرات به جای حرکت رو به جلو حرکت رو به عقب دارد. وی در این باره گفته است: برای اینکه توافقی در اوایل سال آینده بتواند اجرایی گردد باید تا اواخر اکتبر مذاکرات به نتیجه ای برسد. به گفته وی بعد از آن متن توافق باید مورد آنالیز حقوقی قرار گیرد و توسط مجلس ها تصویب گردد.

ماههاست که کارشناسان طرفین مذاکرات برگزیت در گروه های کاری درباره مناسبات آینده بروکسل- لندن مذاکره می نمایند. انگلیس اواخر ژانویه امسال میلادی از اتحادیه اروپا خارج شد. این کشور تا خاتمه امسال میلادی که به عنوان مرحله گذار مقرر شده است همچنان در بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی باقی خواهد ماند.

انگلیس به شدت مخالف تمدید تاریخ گذار بوده و خواهان دستیابی به توافقی تا خاتمه امسال میلادی است. این در حالی است که بسیاری مقامات اروپایی دستیابی به توافقی در این دوره زمانی کوتاه را امکان پذیر نمی دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11644

به "انگلیس: سیاست مالی مستقل برای لندن مهمتر از توافق با اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: سیاست مالی مستقل برای لندن مهمتر از توافق با اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید