انگلیس: به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ملحق می شویم

به گزارش بانیما، انگلیس روز دوشنبه از تشکیل ائتلافی مشترک با آمریکا با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی ها در خلیج فارس خبر داده است.

انگلیس: به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ملحق می شویم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه انگلیس امروز دوشنبه (14 مرداد/5 اوت) اعلام نموده به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد پیوست.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس هم گفته دولت این کشور با نیروی دریایی آمریکا جهت تأمین امنیت کشتی های تجاری در تنگه هرمز همکاری خواهد نمود.

به نوشته رویترز، والاس گفت: ما چشم به راه همکاری در کنار آمریکا و دیگران برای پیدا کردن راه بین المللی برای مسائل در تنگه هرمز هستیم.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی ادعا نموده اند موضع انگلیس در قبال ایران تغییر ننموده و این کشور علی رغم پیوستن به ائتلاف آمریکا با تحریم ها علیه ایران همراه نخواهد شد.

همراهی انگلیس با ائتلاف آمریکا در حالی اعلام شده که از میان سه کشور اصلی عضو اتحادیه اروپا دو کشور دیگر هنوز درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی این کشور را نپذیرفته اند. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز دوشنبه یک بار دیگر اظهار داشت به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق نخواهد شد.

سفارت آمریکا در برلین سه شنبه هفته گذشته (8 مرداد) اظهار داشت واشنگتن رسماً از آلمان خواسته همراه با فرانسه و انگلیس در ائتلافی با هدف ایمن سازی تنگه هرمز و مقابله با اقدامات ستیزه جویانه ایران یاری کند.

مقام های آلمان چندین بار درخواست مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا علیه ایران را با این استدلال که ممکن است برلین را به درگیری دیگری در منطقه بکشاند رد نموده اند.

آمریکا طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتیهای تجاری در خلیج فارس را از چند هفته پیش اظهار داشت. بعضی از دیگر متحدان نزدیک این کشور از جمله ژاپن هم مشارکت در این طرح را نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4032

به "انگلیس: به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ملحق می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ملحق می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید