انجام دو کاوش نجات بخشی در شهرستان گرمی

به گزارش بانیما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از انجام دو کاوش نجات بخشی در شهرستان گرمی اطلاع داد.

انجام دو کاوش نجات بخشی در شهرستان گرمی

‬ به گزارش خبرنگاران ، نادر فلاحی پیش از ظهر امروز با اعلام این خبر، گفت: امسال سه کاوش باستان شناسی در سطح استان اردبیل داشتیم که 2 مورد آن مربوط به شهرستان گرمی بود.

وی اضافه نمود: کاوش نجات بخشی قلعه آلاجوق و یل سویی از جمله فعالیت های مورد قبول در حوزه میراث فرهنگی شهرستان گرمی می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: همچنین اداره میراث فرهنگی استان نسبت به احداث مجموعه خدماتی و سرویس بهداشتی در منطقه نمونه گردشگری داش دیبی اقدام نموده است.

فلاحی توضیح داد: در حال حاضر 9 مجموعه بوم گردی در شهرستان گرمی در مرحله صدور پروانه بهره برداری قرار گرفته است که این میزان در ابتدای سال 2 عدد بود.

وی بیان نمود: از جمله مسائل حوزه گردشگری شهرستان گرمی بلاتکلیف بودن کمپ گردشگری برزند بود که اداره کل میراث فرهنگی با واگذار نمودن این کمپ به بخش خصوصی نسبت به حل این موضوع تا خاتمه امسال اقدام خواهد نمود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: در امسال 6 اثر تاریخی ملموس و ناملموس شهرستان گرمی در فهرست آثار سازمان میراث فرهنگی کشور به ثبت ملی رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1811

به "انجام دو کاوش نجات بخشی در شهرستان گرمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام دو کاوش نجات بخشی در شهرستان گرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید