اضطراب دانش آموزان دوره متوسطه دختر زنجان بالا است

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، محمود عباسی شامگاه شنبه در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه اضطراب و استرس دانش آموزان دوره متوسطه دختر زنجان بالا است، اضافه نمود: اعتماد به نفس آنان پایین تر از میانگین کشوری است و افسردگی در حال افزایش است.

اضطراب دانش آموزان دوره متوسطه دختر زنجان بالا است

وی ادامه داد: آمار خشم و خشونت های کلامی و رفتاری در جامعه و همچنین مدارس، بالا است که باید برای برطرف این چالش مهم و تاثیرگذار در زمینه آموزش و پرورش کوشش جدی صورت بگیرد.

عباسی با بیان اینک خانواده ها نقش بسزایی در تکمیل و تثبیت فرآیند تربیتی دانش آموزان دارند، گفت: عدم همسویی بعضی از خانواده ها با برنامه های تربیتی نظام تعلیم و تربیت و اولویت قرار دادن آموزش دانش آموزان و کنکور محوری شدن و همینطور آسیب های فضای مجازی از مسائل حوزه تربیتی آموزش و پرورش بوده که نیازمند همراهی مربیان تربیتی برای برطرف کاستی ها است.

وی ادامه داد: با تحلیل نتایج آزمون های سلامت روان سعی می کنیم، مباحثی همچون کنترل خشم و خشونت، استرس و اضطراب و بالابردن اعتماد به نفس دانش آموزان با اجرای فعالیت های مختلف هنری و تربیتی و برگزاری کارگاه های آموزشی کار کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید نمود: با وجود همه مسائل، معلمان دلسوزانه و با ایثار کار می نمایند و اعتماد خانواده ها به مدرسه و معلم بالا است.

عباسی با بیان اینکه باید مواجهه عاقلانه با آسیب های اجتماعی داشته باشیم نه اینکه مثل گذشته صورت مسئله را پاک کنیم، گفت: باید به فکر گفتمان سازی در مدارس باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای گفتمان سازی باید قالب و محور پیش بینی گردد و در این زمینه نیازمند مشارڪت فرهیختگان استان زنجان هستیم.

عباسی با بیان اینکه تمرکز بر رویکرد تربیتی با توجه به ساحت 6 گانه مورد توجه آموزش و پرورش است، اضافه کرد: در این زمینه گروه همسالان تاثیرگذارتر از بزرگسالان است و خانواده ها نیز مؤثرتر از مدارس نقش آفرینی می نمایند.

وی ادامه داد: رسانه ها در طراحی و شکل دهی افکار عمومی تاثیرگذار هستند و باید با هم افزایی آسیب های اجتماعی را در بین نوجوانان ڪاهش داد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 397

به "اضطراب دانش آموزان دوره متوسطه دختر زنجان بالا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضطراب دانش آموزان دوره متوسطه دختر زنجان بالا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید