استفاده از هوش مصنوعی برای حل مسائل عصبی در آینده

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، امروزه از هوش مصنوعی برای یاری به راهنمایی خودروها، تفسیر فایل های چندرسانه ای و غیره استفاده می گردد. اما کاربردهای این ابزار در دنیای پزشکی نیز رو به افزایش است.

استفاده از هوش مصنوعی برای حل مسائل عصبی در آینده

پژوهشگران کانادایی می گویند بیماران در آینده می توانند برای شناخت دقیق تر اختلال های عصبی خود از فناوری هوش مصنوعی استفاده نمایند و همین مساله تشخیص دقیق تر و تجویز داروهای مناسب تر را توسط پزشکان ممکن می نماید.

برای این کار تنها کافی است فرد دچار اختلال عصبی ویدئویی از نحوه حرکت و راه رفتن خود تهیه و ارسال کند تا سیستم هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل آن اطلاعات ضروری را استخراج نموده و تجزیه و تحلیل خود را ارائه دهد.

در حال حاضر این سیستم بر روی موش ها آزمایش شده تا تعیین گردد شبکه عصبی موش هایی که از سکته مغزی جان سالم به در برده اند تا چه حد سالم باقی مانده و چقدر آسیب دیده است.

محققان ویدئوهایی از شیوه حرکت موش ها برای دستیابی به غذا را ضبط نموده و برای آنالیز در اختیار سیستم هوش مصنوعی قرار داده اند. البته برای تطبیق این فناوری با شبکه عصبی پیچیده و پیشرفته بدن انسان باید پژوهش ها و فعالیت های گسترده تری صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6318

به "استفاده از هوش مصنوعی برای حل مسائل عصبی در آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از هوش مصنوعی برای حل مسائل عصبی در آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید