از حواشی داغ S22 تا مأموریت نو جیمز وب؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش بانیما، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از حواشی داغ S22 تا مأموریت نو جیمز وب؛ برترین های علم و تکنولوژی

گلکسی S22 با اگزینوس 2200 در گیک بنچ از آیفون 11 هم ضعیف تر ظاهر شد

اگرچه سامسونگ در رابطه با قدرت پردازشی و گرافیکی تراشه اگزینوس 2200 ادعای زیادی نداشته اما دیگر انتظار نداشتیم گلکسی S22 مجهز به این تراشه در گیک بنچ حتی از آیفون 11 سه سال قبل هم عملکرد ضعیف تری داشته باشد. آیفون 13 پرو مکس در پردازش خام، چند نسل از نماینده های سامسونگ جلوتر است. اما مدل های مجهز به اگزینوس 2200 گلکسی S22 در ضعیف بودن پا را فراتر گذاشته و در گیک بنچ حتی از A13 به کار رفته در نماینده های سال 2019 اپل یعنی سری آیفون 11 هم ضعیف تر ظاهر شده اند.

کاوشگر اینسایت ناسا پس از خاتمه طوفان مریخی به شرایط عادی بازگشت

کاوشگر مریخ اینسایت ناسا اثرات طوفان گردوغبار اخیر را زدوده است و این موضوع احتمالا به فضاپیما امکان می دهد تا چند ماه دیگر به جمع آوری اطلاعات علمی ادامه دهد. سطح نشین اینسایت (InSight) 7 ژانویه (17 دی) وارد حالت ایمن (Safe Mode) محافظتی شد و پس از یک طوفان گردوغبار بزرگ که مانع از جذب نور کافی به پنل های خورشیدی کاوشگر برای تأمین انرژی شد، ابزارهای خود را به طور موقت خاموش کرد. این فضاپیما 19 ژانویه (29 دی) از حالت ایمن خارج شد و همه چیز اکنون به حالت عادی بازگشته است.

مقایسه دوربین گلکسی S22 اولترا با آیفون 13 پرو مکس و پیکسل 6 پرو

قصد داریم گلکسی S22 را در مقابل برترین پرچم دارهای بازار از لحاظ کیفیت عکاسی قرار دهیم تا ببینیم آیا این گوشی می تواند از این مقایسه سربلند بیرون بیاید یا خیر. در این مطلب کهکشانی سامسونگ مقابل آیفون 13 پرو مکس و گوگل پیکسل 6 پرو قرار می گیرد که هر دوی آن ها برترین و مجهزترین پرچم داران شرکت های مربوطه به حساب می آیند. حدس شما چیست؟ فکر می کنید کدام یک از این سه گوشی پرچم دار از مقایسه سربلند بیرون می آید؟

15 بازی موبایل مسابقه ای برتر برای اندروید و iOS

بازی های مسابقه ای در بین ژانرهای مختلف بازی، از جمله پرطرفدارترین و محبوب ترین عناوین هستند و گیمرها هم علاقه زیادی به این سبک ها دارند. این فقط محدود به گوشی های موبایل نیست بلکه در تمام پلتفرم ها، این سبک بازی ها بسیار پرطرفدارند. در این مطلب به معرفی 15 بازی موبایل مسابقه ای برای سیستم عامل های اندروید و iOS می پردازیم که با گرافیک بالا و گیم پلی مجذوب نماینده می توانند شما را مجذوب خود نمایند.

آنالیز تبلت نوکیا T20؛ میان رده ای ارزان

وقتی صحبت از تبلت مالی می گردد، معمولا انتظار بدنه های پلاستیکی و قطعات با کیفیت پایین را داریم. ولی خوشبختانه این اتفاق در خصوص تبلت نوکیا T20 نیفتاده و با محصولی با کیفیت و مجذوب نماینده از این برند حرفه ای روبرو هستیم. اولین نکته ای که توجهات را جلب می نماید، جنس بدنه تبلت نوکیا است که از آلومینیوم ساخته شده و حس در دست گرفتن یک محصول مرغوب و با کیفیت را برایتان تداعی می نماید. در این ویدیو به جعبه گشایی و آنالیز این محصول می پردازیم.

تست مقاومت و کالبدشکافی گلکسی S22 اولترا را ببینید

پیش تر ویدیوی تست مقاومت و کالبدشکافی گلکسی S22 را شاهد بودیم که نشان داد نماینده سامسونگ به لطف بهره مندی از فلز و شیشه در بدنه خود توانست در برابر فشارهای سنگین دوام بیاورد و جان سالم به در ببرد. اما آیا S22 اولترا هم از لحاظ مقاومت برترین خواهد بود؟ در این مطلب تست مقاومت گلکسی S22 اولترا را به همراه کالبد شکافی آن خواهیم داشت تا ببینیم آیا نماینده گران قیمت سامسونگ می تواند در برابر تست های سخت دوام بیاورد یا خیر.

نقد و آنالیز کلاسیک سامسونگ گلکسی واچ 4

گلکسی واچ 4 کلاسیک را به نوعی می توان معادل اپل واچ برای کاربران اندروید دانست. سامسونگ نهایت کوشش خود را به کار برده که ظاهری مثل ساعت های کلاسیک به این ساعت بدهد، و یک بزل چرخان برای کنترل ساعت در نظر گرفته که کار کردن با آن احساس خوشایندی برای کاربر به ارمغان می آورد. برای آشنایی هر چه بیشتر با مشخصات این ساعت هوشمند، از شما دعوت می کنیم که به تماشای این ویدیوی نقد و آنالیز کلاسیک بنشینید.

تلسکوپ فضایی جیمز وب روی ستاره راهنما قفل شد

طبق اعلام ناسا و آژانس فضایی کانادا، ابزار کلیدی جهت گیری تلسکوپ فضایی جیمز وب به خوبی در آزمایش کار می نماید و برای تنظیم دقیق آینه ها اکنون تلسکوپ روی ستاره راهنما قفل شده است. آژانس فضایی کانادا (CSA) ساعاتی پیش گفت که حسگر راهنمای دقیق (Fine Guidance Sensor) یا FGS که با همکاری هانی ول (Honeywell) کانادا ساخته شده است، روز یکشنبه 13 فوریه (24 بهمن) با موفقیت روی ستاره راهنمای انتخابی قفل شده است.

مقیاس کارداشف؛ آیا می توانیم ارباب کهکشان ها بشویم؟

ساده ترین سطح، تمدن سطح صفر است که نوع بشر از شروع زندگی اش روی کره زمین تا امروز هنوز در آن قرار گرفته است. اما جالب است بدانید که سطوح 2 و 3 و 4 و 5 هم برای تمدن ها تعریف شده و این یعنی انسان هنوز مسیری چند میلیون، یا شاید چند میلیارد ساله پیش روی خود دارد؛ مسیری که نهایت آن تبدیل شدن به ارباب کهکشان ها و جاودانه بودن است. اما با روندی که انسان تا حالا طی نموده، می تواند به این رویا دست پیدا کند؟

آنالیز اسپیکر بلوتوثی سونی SRS-XP700؛ ضد آب، پرقدرت و غول آسا

همان قدر که اسپیکرهای کوچک و قابل حمل مجذوب نمایندهند و مشتری دارند، اسپیکرهای غول آسا هم توجهات زیادی را به سمت خودشان جلب می نمایند. به خاطر همین است که سونی اسپیکر بلوتوثی SRS-XP700 را طراحی و روانه بازار نموده است. اسپیکر بلوتوثی سونی مدل SRS-XP700 حدود 250 وات قدرت دارد، و به راحتی می تواند شیشه های خانه تان را بلرزاند. با توجه به این که به صورت ضد آب هم ساخته شده، می توانید با خیال راحت در فضای باز هم از آن بهره ببرید و مطمئن باشید که کیفیت صدای خارق العاده ای را از آن می شنوید.

برای دسترسی به جدیدترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19780

به "از حواشی داغ S22 تا مأموریت نو جیمز وب؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از حواشی داغ S22 تا مأموریت نو جیمز وب؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید