احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده مشهور درگذشت

به گزارش بانیما، احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده متولد 30 اردیبهشت 1319 در کرمان بود.

احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده مشهور درگذشت

به گزارش ایرنا؛ وی سال ها در حوزه، ادبیات، شعر، نویسندگی و سینما فعالیت کرد. وی در زمینه شعر، موسیقی، ویراستاری و ادبیات کودک و نوجوان نیز فعالیت های بسیاری داشت.

از آثار او در حوزه شعر می توان به دفتر های واپسین، دفتر های سالخوردگی، هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود و روزی برای تو خواهم گفت و از آثار او در حوزه کودک و نوجوان می توان به دیگر در خانه پسرک هفت صندلی بود، دخترک ماهی تنهایی و مزرعه گل های آفتابگردان اشاره نمود.

این شاعر فقید به وسیله مرکز هنرمندان ایران به عنوان موسس و پایه گذار موج شعر نو و پیشگام سورئالیسم در ادبیات بچه ها شناخته شده است. سفر در شب یکی از قوی ترین آثار احمدی است که به موضوع های اجتماعی، صلح، همزیستی، تحمل و همکاری اشاره می نماید.

وی در زمان حیات خود پیروز به دریافت جوایز زیادی از جمله جایزه ملی، فرهنگی و هنری (بیژن جلالی) برای مجموعه اشعارش در سال 1385 شد. اشعار وی به زبان های مختلفی از جمله عربی، ارمنی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و کره ای ترجمه شده است. از بارانی که دیر بارید، میوه ها طعم تکراری دارند، هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود، روزی برای تو خواهم گفت و هزار پله به دریا مانده است از آثار این شاعر است.

بعلاوه نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی های احمدی با عنوان هزار اقاقیا در چشم تو هیچ بود، اردیبهشت ماه 1397 در گالری کاما برگزار گردید.

وی در نمایشگاه های گروهی 97+ (اسفندماه 1397- گالری افرند)، دو از هزاران (آبان ماه 1398- گالری الهی)، گلگشت (آذرماه 1398- گالری سروناز) و کلکسیونر 5 (بهمن ماه 1398- گالری آرتیبیشن) شرکت نموده است. دومین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی احمدی با عنوان لکه ای از عمر بر دیوار بود شهریور سال گذشته در گالری اُ برپا شد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 22911

به "احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده مشهور درگذشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده مشهور درگذشت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده مشهور درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید