آزاد راه تبریز-سهند شهریور سال 99، به اتمام می رسد

به گزارش بانیما، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان این که در حال حاضر از 20 کیلومتر آزادراه تبریز-سهند، چهار کیلومتر آن نیمه تمام باقی مانده است، ادامه داد: قطعا اگر فصل بارندگی آغاز نمی شد، این پروژه تا خاتمه اسفندماه سال جاری به اتمام می رسید ولی با این فرایند امیدی به اتمام آن تا خاتمه سال جاری وجود ندارد، اما طبق برنامه ریزی های دقیق تا خاتمه شهریور ماه سال ،99 به طور کامل به اتمام می رسد.

آزاد راه تبریز-سهند شهریور سال 99، به اتمام می رسد

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

ابوالقاسم سلطانی در نشست خبری، با اشاره به آخرین شرایط پروژه آزاد راه تبریز-سهند، اظهار کرد: آزاد راه تبریز سهند قبلا بزرگراه و متولی آن نیز وزارت راه و شهرسازی بود ولی بعد از مدتی نوع پروژه را تغییر داده و آن را به پروژه سرمایه گذاری تبدیل کردیم، با ارتقای چهار خط آن به شش خط، حجم پروژه نیز افزایش یافت.

وی با بیان این که پروژه آزادراه تبریز- سهند جزو مطالبات مردمی است، ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه از اوایل سال 97 به خوبی کار می شود اکنون نیز با فرایند اجرایی خوبی پیش می رود، پروژه سهند به هیچ عنوان مشکل مالی ندارد.

وی اضافه کرد: کریدور تبریز- سهند کریدوری فعال برای کاربری های فراشهری با گرایش گردشگری و دانش بنیان پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان این که حوزه فعالیت اداره کل راه و شهرسازی در ساخت زیربناهای حمل و نقلی است، گفت: اصلی ترین هدف این اداره کل، توسعه و ساخت زیربناها، جاده، آزاد راه، بزرگراه راه های اصلی و فرعی و راه های روستایی استان است.

وی خاطرنشان کرد: حجم تعهداتی که دولت در حوزه زیرساخت های حمل و نقل در آذربایجان شرقی تقبل کرده، حدود 15 هزار میلیارد تومان است، بیش از 80 درصد پروژه های عمرانی، ملی و استانی توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی اجرا می شوند.

سلطانی بازآفرینی شهری و مسکن را یکی از دغدغه های مهم جامعه شهری عنوان کرد و گفت: تقریبا 30 درصد از سکونت گاه های ما غیر رسمی هستند، حاشیه کوه عینالی چهره غم باری است که در شهر خودنمایی می کند و واحدهای مسکن آن نیز مقاومت آنچنانی ندارند و قطعا در اثر کوچک ترین زمین لرزه نتایج فاجعه به بار خواهد آورد.

وی با اشاره به آخرین شرایط ثبت نام مسکن ملی در آذربایجان شرقی، گفت: سهمیه اختصاص یافته به استان ما در برنامه طرح اقدام ملی مسکن، 40 هزار و 231 واحد است، که از این تعداد، 17 هزار واحد توسط شرکت شهرهای جدید سهند در شهر جدید سهند ساخته می شود، و 10 هزار واحد مسکن ملی نیز توسط سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی ساخته می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ادامه داد: حدود چهار هزار و 99 واحد مسکن ملی نیز توسط بنیاد مسکن ساخته می شود، حدود هفت هزار و 692 واحد نیز در حوزه بازآفرینی شهری احداث می شود.

وی با اشاره به مکان های پیش بینی شده برای ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن، گفت: شهر جدید سهند، شهرک طلاییه، انتهای طالقانی، اندیشه، کرکج، یوسف آباد و اسدگلی تبریز، مرند، مراغه، اهر مکان های پیش بینی شده برای ساخت واحدهای مسکونی در این طرح است، در مرحله اول، ثبت نام برای 4500 واحد از 26 آذر در آذربایجان شرقی انجام می شود.

سلطانی در خصوص آخرین شرایط راه آهن تبریز - بستان آباد، اظهار کرد: ریل گذاری راه آهن بستان آباد به تبریز آغاز شده است، پیش بینی می شود طی 14 ماه آینده ایستگاه قطار بستان آباد به تبریز برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6589

به "آزاد راه تبریز-سهند شهریور سال 99، به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزاد راه تبریز-سهند شهریور سال 99، به اتمام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید