30 سالگی نخستین هتل یخی جهان ، اقامتگاهی با هزار قطعه یخ 2500 کیلویی

به گزارش بانیما، نخستین هتل جهان که تمام اجزا و بخش های آن از برف و یخ ساخته شده، 30 سالگی خود را با رونمایی از طرح های تازه اتاق هاو سالن هایش جشن می گیرد.

30 سالگی نخستین هتل یخی جهان ، اقامتگاهی با هزار قطعه یخ 2500 کیلویی

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، سال 1989 مردی به نام اینگوه برگکویست در سوئد کسب و کار تابستانی خود را کنار گذاشت و در زمستان یک ایگلو راه انداخت. او این کلبه یخی اسکیموها را برای اقامت و سکونت به علاقه مندان اجاره می داد و به این ترتیب نخستین هتل یخی جهان از ایده به اجرا رسید.

یخ مورد احتیاج برای ساختن اتاق های مختلف هتل در فصل بهار از محدوده رودخانه تورن به دست می آید و در شرایط مناسب نگهداری می گردد. بعد طراحان به تدریج روی یخ ها کار می نمایند و شکل ها و طرح های مورد نظر را می سازند تا در اتاق های هتل قرار داده گردد. یکی از این طرح ها شاخه ای از درخت گینکو است که در باور عمومی سوئدی ها نماد امید، قدرت و دوام است.

سالن اصلی سال جاری از مهمانان با طرحی از معماری زبره کاری یا بروتالیست پذیرایی می نماید و روی دیوارهای آن شعرهای پتری تومینن به چشم می خورد. در معماری هتل از هزار قطعه یخ استفاده شده که وزن هر کدام به 2.5 تن می رسد. برای زمستان سال جاری 33 هنرمند از 16 کشور زیر نظر یک مدیر هنری طرح ها را روی یخ ها پیاده نموده اند.

قیمت پایه سه شب اقامت در هتل یخی سوئد (تا هفتم مارس 2020) از 1061 پوند (حدود 18 میلیون تومان) شروع می گردد و شامل دو شب خوابیدن در اتاق گرم و یک شب ماندن در اتاق یخی است. این قیمت با در نظر دریافت هزینه بلیت هواپیماست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6665

به "30 سالگی نخستین هتل یخی جهان ، اقامتگاهی با هزار قطعه یخ 2500 کیلویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 سالگی نخستین هتل یخی جهان ، اقامتگاهی با هزار قطعه یخ 2500 کیلویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید