کریمی جای ابراهیمی را پر کرد، استقلال از سوء مدیریت رنج می برد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، رضا جلولی هافبک میانی تیم استقلال در دهه شصت شرایط این تیم را در نیم فصل اول جمع بندی کرد و در این خصوص در گفتگو با خبرنگاران گفت: خروجی های فراوان ابتدای فصل باعث شد تا شروع کار خوب نباشد. اما انصافا استراماچونی خیلی سریع توانست بازیکنان جدید را با هم هماهنگ کرده تیم را به شرایط مطلوب نزدیک کند که این کار قابل تقدیر بود.

کریمی جای ابراهیمی را پر کرد، استقلال از سوء مدیریت رنج می برد

کار استراماچونی در برگشت سخت است

پیشکسوت آبی پوشان بیان داشت: کار استراماچونی در ابتدای فصل کار سختی داشت اما حالا که رفته، پس از بازگشت کاری به مراتب سخت تر از ابتدای فصل خواهد داشت. سرمربی استقلال بعد از بازگشت باید کارش را از صفر و شاید هم از زیر صفر آغاز کند. ضمن این که حالا توقع از او بسیار بالا رفته و این هم باعث می شود کارش سخت تر شود.

حریفان استقلال دیگر غافلگیر نمی شوند

هافبک دهه شصت آبی پوشان گفت: استراماچونی یک سیستم که در ایران استفاده نمی شد را وارد کرد و با روش 3-4-3 مدرن به لیگ آمد. هرچقدر هم که اول کار نتیجه نگرفت برای جا انداختن آن پافشاری کرد تا انتها سیستمش را جا انداخت.

چون این شیوه در ایران استفاده نمی شد، بسیاری از حریفان غافلگیر شدند و پیروزی های خوب و پرگل استقلال هم به همین دلیل بود. اما در نیم فصل دوم تیم ها روی این سیستم و روش های مقابله با آن کار کرده و مثل نیم فصل اول مقابل تیم استرا غافلگیر نمی شوند و این هم کار او را نسبت به نیم فصل اول سخت می کند.

استقلال را طلسم کرند

جلولی در خصوص به هم ریختگی استقلال گفت: واقعا نمی دانم چه طلسمی گریبان این تیم را گرفته تا بیاید حالش خوب شود، اتفاقی می افتد که همه چیز از هم می پاشد. اتفاقی که این دفعه هم افتاد و به شدت ترمز این تیم کشیده شد.

این اتفاقات باعث دل شکستگی هواداران و پیشکسوتان می شود. من خودم دلم گرفت و افسوس خوردم که چرا نباید تیم ما آرامش داشته باشد و چرا باید تا به صدر جدول می رسد این همه حاشیه پیرامون آن تولید می شود.

استقلال چه جذابیت و منافعی برای آقایان دارد؟

هافبک دهه شصت استقلال گفت: متاسفانه سوء مدیریت در این تیم وجود دارد و بسیاری از حواشی ناشی از سوء مدیریت است. واقعا نمی دانم استقلال چیست و چه منافعی برای آقایان دارد که آن را قربانی سوء مدیریت خود می کنند. این تیم چه منافعی دارد که به هیچ قیمتی آن را رها نمی کنید؟

ای کاش در کشور ما جا بیفتد که اشخاص در کارهایی باشند که در آن تخصص دارند نه به اموری ورود کنند که به آن علاقه دارند. مدیریت استقلال در سالهای اخیر در دست افرادی بوده که تخصصی در امور مدیریتی آن ندارند. مدیران ناکارآمد باید از این تیم بروند تا جا برای متخصصان باز شد.

این تیم دفاع لازم دارد

وی در ادامه بیان داشت: 50 متر رو به جلوی استقلال بسیار خوب است اما در فاز دفاعی تیم ضعف دارد. آمار هم به خوبی گواه این مطلب است و ما می بینیم همانطور که بهترین خط حمله را داریم، آسیب پذیر ترین خط دفاعی در نیمه بالای جدول را هم داریم.

مدافعان استقلال همه از یک جنس هستند و تعداد آنها هم کافی نیست. این تیم حداقل یک مدافع مثل پژمان منتظری و مجید حسینی می خواهد. یک مدافع سرعتی و باهوش که بتواند به خط دفاعی نظم داده و لیدر آن باشد. مدافعی که اصول پوشش را خوب بلد باشد و قادر به انجام آن باشد.

در آسیا کار سختی پیش رو است

جلولی تاکید کرد: با این خط دفاعی ما در لیگ به مشکل خوردیم و اگر اشکالات برطرف نشود و بازیکن مناسب جذب نشود، نه تنها در نیم فصل دوم هم گل های زیادی دریافت می شود، بلکه در آسیا هم کار بسیار سخت می شود.

تیم های آسیایی بسیار قوی تر از تیم های داخلی هستند و آنجا آسیب پذیری خط دفاع بیشتر به چشم می آید و کار بسیار سخت تر می شود. لذا معتقدم مدیران باشگاه باید جذب حداقل یک مدافع سرعتی را در اولویت نخست شان قرار دهند.

علی کریمی یک فرمانده واقعی است

پیشکسوت آبی پوشان گفت: خط حمله استقلال خیلی به چشم می آید چون مهاجمان خوب گل می زنند. اما اوج کار این تیم در خط میانی است. مسعود ریگی و علی کریمی در این تیم عملکردی فوق العاده دارند و نباید از نقش آنها به راحتی گذشت.

می خواهم در باره علی کریمی صحبت کنم و به نقش مهم او در استقلال اشاره کنم. کریمی امروز یک لیدر واقعی در مرکز زمین این تیم است و به خوبی نقش یک فرمانده را ایفا می کند. کریمی به بهترین شکل ممکن جای امید ابراهیمی را پر کرده و دیگر آبیها خلاء یک هافبک ششدانگ را احساس نمی کنند. او هم خب گل می زند، هم خوب پاس گل می دهد و با شناخت خوبی که از تک تک بازیکنان دارد به هر بازیکنی به فراخور توانایی اش پاس می دهد.

فاصله بین ذخیره ها و اصلی ها

بازیکن پیشین تیم استقلال گفت: یکی از نقاط ضعفی که در نیم فصل نخست مشاهده شد و باید از بین برود، فاصله بازیکنان اصلی و ذخیره در برخی پست ها بود. به عنوان مثال تیم در خط حمله بهترین مهجمان را دارد و هر دو در صدر جدول گلزنان قرار دارند. اما مهاجمان ذخیره چقدر با نفرات اصلی فاصله دارند؟

در برخی از پست های دیگر هم چنین شرایطی وجود دارد. مثل پست دفاع راست که فاصله وریا غفوری با نفر بعدی آنقدر زیاد هست که اصلا قابل مقایسه نباشد. یا پست دروازه بان و غیره.

استقلال مدعی می ماند، اگر...

جلولی در پایان گفت: استقلال ظرفیت بالایی برای قهرمانی در این فصل دارد و می تواند یک مدعی جدی برای این منظور باشد، منوط به این که مسائل از بین برود تیم برای نیم فصل دوم به خوبی ترمیم شود.

من به عنوان یک استقلالی از شرایط کنونی رضایت ندارم و یکبار دیگر می گویم مثل خیلی از هواداران دلم شکسته است. این شرایط را هیچ کس به جز خود مدیران نمی توانند اصلاح کنند و امیدوارم این اتفاق هرچه سریعتر روی دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6810

به "کریمی جای ابراهیمی را پر کرد، استقلال از سوء مدیریت رنج می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمی جای ابراهیمی را پر کرد، استقلال از سوء مدیریت رنج می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید