کاهش دمای سواحل دریای خزر تا 5 درجه

به گزارش بانیما، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار پراکنده و رعد و برق در بعضی مناطق کشور از کاهش پنج درجه ای دما در سواحل دریای خزر اطلاع داد.

کاهش دمای سواحل دریای خزر تا 5 درجه

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: در ساعات بعد از ظهر امروز (4 شهریور) برای شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران همچنین شرق هرمزگان رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد و برای استان های گیلان و مازندران بارش خفیف باران پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: فردا (5 شهریور) علاوه بر این مناطق در غرب استان گلستان بارش خفیف باران و در شمال استان های کردستان و زنجان شاهد رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: از بعد از ظهر و اوایل شب چهارشنبه (6 شهریور) به تدریج با نفوذ جریانات شمالی، برای سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

به گفته وظیفه در روز پنجشنبه (7 شهریور) برای استان های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد و برای جنوب غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید نمود: در روز آدینه (8 شهریور) علاوه بر مناطق یاد شده در شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مناطقی از خراسان رضوی و خراسان شمالی شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید نمود: تا آخر هفته در بعضی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل، شرق کرمان و هرمزگان در بعضی ساعات وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اینکه فردا (5 شهریور) دریای خزر مواج پیش بینی می گردد، گفت: طی سه روز آینده دمای هوا در سواحل دریای خزر بین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط آب و هوایی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا (5 شهریور) آسمان تهران صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعد از ظهر با افزایش ابر پیش بینی می گردد. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 34 و 24 درجه سانتیگراد است همچنین پس فردا (6 شهریور) هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بالاترین و پایین ترین دمای تهران در این روز 35 و 24 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4610

به "کاهش دمای سواحل دریای خزر تا 5 درجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دمای سواحل دریای خزر تا 5 درجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید