چشم اندازی شگفت انگیز از جئوپارک یلیو، تایوان

به گزارش بانیما، در جهان مکان هایی وجود دارد که همیشه انسان را شگفت زده می نماید. یکی از این مکان های عجیب، یلیو در تایوان است. برای آشنایی با این مکان با خبرنگاران همراه باشید.

چشم اندازی شگفت انگیز از جئوپارک یلیو، تایوان

یلیو (Yehliu) یک دماغه در ساحل شمالی تایوان و در شهر وانلی (wanli) است که به خاطر منظره عجیب و غریبش معروف است. سنگ های منحصربه فردی در ناحیه ای به نام جئوپارک یلیو متمرکز شده اند. محلی به وسعت 1700 متر که به شکل یک شبه جزیره در داخل دریا پیش رفته و با سنگ هایی که شکل عجیبی مانند سنگ قارچی، لانه زنبوری، زنجبیلی و غیره دارند، علامت گذاری شده است.

تعدادی از این سنگ ها به علت ظاهرشان نام گذاری شده اند. معروف ترین این سنگ ها سر مکله نام دارد که تصویری نمادین برای تایوان و نمادی غیر رسمی برای شهر وانلی (wanly) است.

دیگر شکل ها شامل کفش فرشته، کندوی عسل، صخره زنجبیلی و شمع دریایی می گردد. بیشتر این سنگ ها حاوی فسیل هایی هستند که نشان دهنده قدمت تاریخی زیاد این منطقه است.

این محل با گودال های آب پوشیده شده است که داخل این سوراخ ها گونه های دریایی زندگی می نمایند که در کنار سنگ های عجیب و غریبی که وجود دارد این محل را بیش از پیش مرموز می نماید.

بیش از 180 سنگ قارچی شکل در این محدوده وجود دارد. در بین این سنگ ها معروف ترین آن ها یعنی سر ملکه را می توانید پیدا کنید.

سنگ های شمعی شکل درونشان یک سنگ توپی شکل وجود دارد که از سطح شمعی شکل بیرون زده است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18779

به "چشم اندازی شگفت انگیز از جئوپارک یلیو، تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم اندازی شگفت انگیز از جئوپارک یلیو، تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید