ویژه برنامه خوانش کتاب کُردی در کردستان برگزار می گردد

به گزارش بانیما، عبیدالله رستمی به خبرنگار خبرنگاران در کردستان با بیان اینکه توسعه جوامع در گرو توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بالارفتن سرانه مطالعه افراد جامعه است، کتاب را دریچه ای به سوی معرفت و دانایی دانست و گفت: بر همین اساس ویژه برنامه های در راستای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان و شهرستان های تابعه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پیش بینی شده است.

ویژه برنامه خوانش کتاب کُردی در کردستان برگزار می گردد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برنامه های بیست ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان اضافه نمود: برگزاری ویژه برنامه خوانش کتاب کُردی به عنوان یکی از برنامه های این اداره کل در هفته کتاب پیش بینی شده است که امیدواریم با حضور علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار گردد.

رستمی، برگزاری نمایشگاه کتاب در کلیه شهرستان های استان، برگزاری برنامه رونمایی از کتاب های تازه منتشره استان، تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، اهدا کتاب به روستاها و منطقه ها کم برخوردار در استان، بازدید از کتابفروشی های استان، معرفی تازه های نشر استان در فضای مجازی و ملاقات مدیرکل و روسای ادارات شهرستان های تابعه با نویسندگان استان را از دیگر برنامه های این هفته در استان گفت.

وی بعلاوه با اشاره به افتتاح 10 باب کتابخانه در سطح مساجد استان عنوان نمود: افتتاح دو باب کتابخانه عمومی مساجد در مرکز استان و 8 باب در شهرستان های تابعه استان و برگزاری کارگاه آموزشی کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد از دیگر برنامه های این حوزه در هفته کتاب است.

رستمی در پایان با بیان اینکه هفته کتاب یکی از مهمترین رویدادهای جدی حوزه فرهنگ و کتاب است، تاکید نمود: کوشش برای برگزاری با شکوه این رویداد همت و کوشش مضاعف همه ادارات فرهنگی استان را می طلبد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18136

به "ویژه برنامه خوانش کتاب کُردی در کردستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژه برنامه خوانش کتاب کُردی در کردستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید