ویلچر هوشمند جلوی زخم بستر را می گیرد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این نشستن های طولانی و فشاری که به همین علت به پوست وارد می گردد موجب می گردد تا پوست افراد به خصوص در ناحیه تحتانی زخم گردد و مسائل زیادی برای آنان به وجود آید. اما ویلچر هوشمند فراوری گردیده توسط محققان دانشگاه تگزاس می تواند مشکل یادگردیده را رفع کند.

ویلچر هوشمند جلوی زخم بستر را می گیرد

این ویلچر در بخش نشیمنگاه خود دارای بادکش های نرمی است که باد آنها به طور متناوب پر و تخلیه می گردد. همین امر از فشار وارده بر پوست می کاهد. علاوه بر این شبکه ای از حسگرها برای مدیریت این فرایند به ویلچر اضافه گردیده اند.

وقتی فردی بر روی این ویلچر می نشیند، حسگرهای یادگردیده یک نقشه دیجیتال از بدن وی ترسیم می نمایند و بخشی هایی از بدن که بیشترین فشار به آنها وارد می گردد به همین شیوه معین می شوند.

سپس این شبکه فرایند پر و خالی گردیده بادکش های ویلچر را مدیریت می نماید تا فشار در بین نقاط مختلف پوست بدن توزیع گردد و از ایجاد زخم بستر جلوگیری گردد. سیستم مذکور برای هر کاربر ویلچر یک نمایه خاص طراحی می نماید تا در استفاده های بعدی مدیریت بادکش ها با مسائل کمتری انجام گردد. انتظار می رود این ویلچر بعد از تکمیل در آینده نه چندان دور روانه بازار گردد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 626

به "ویلچر هوشمند جلوی زخم بستر را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلچر هوشمند جلوی زخم بستر را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید