نشانه هایی که بیانگر ضعف شما در بستن چمدان برای سفر است(بخش اول)

به گزارش بانیما، آیا تا به حال با مشکلاتی در آماده کردن و بستن چمدان برای سفر روبرو شده اید؟

مشکلاتی مانند پر کردن بیش از حد چمدان و اجبار در پرداخت هزینه اضافه بار یا ریختن شامپو و مایعات درونش و شاید هم جا گذاشتن مدارک مهم در خانه مانند پاسپورت.

نشانه هایی که بیانگر ضعف شما در بستن چمدان برای سفر است(بخش اول)

اگر تا به حال به هریک از این مسائل برخوردید، بدانید بکارگیری روش های درست، کمک قابل توجهی در رفع این مسائل می کند. بدین منظور در ادامه، به طرح بعضی از این مسائل پرداخته و راه حل هایی آسان و مؤثر برای رفع آن پیشنهاد می شود. گفتنی است که ممکن است یادگرفتن روش های درست بستن چمدان زمان ببرد. پس صبور باشید.

در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

  1. لباس های چروکیده

قاعدتاً برای هیچ کس خوشایند نیست که زمان اش را در سفر صرف اتو کشیدن لباس کند، در حالی که می تواند همان زمان را بیرون از هتل به گشت و گذار بپردازد. کمی چروک شدن لباس در سفر، اتفاقی طبیعی است اما اگر لباسی که از چمدان در آوردید، آنقدر چروک شده باشد که گویی به مدت یک هفته در ته کمد لباس مچاله شده است، به این معناست که شما در بستن چمدانتان ضعف دارید.

توصیه ها:

سعی کنید در لباس های ضد چروک را جایگزین لباس های نخی و لینِن کنید.

تا زمانی که تمام وسایل سفر را جمع کنید، لباس ها را در کناری خارج از چمدان قرار دهید، بعد از آماده شدن تمام اقلام سفر، لباس ها را در چمدان بگذارید، این روش موجب می شود تا مدت زمان کمتری لباس ها در چمدان بمانند و کمتر چروک شوند. از آن طرف، بلافاصله بعد از رسیدن به هتل، لباس ها را از چمدان درآورده و در کمد آویزان کنید، اگر هم لباسی چروک شده بود، هنگام حمام رفتن، آن را در حمام آویزان کنید تا گرما و رطوبت چروک های لباس را باز کند.

برای لباس ها در چمدان، آنها را تا و مچاله نکنید، این کار باعث چروک شدن شدید لباس ها می شود. مسافران با تجربه از روش های مختلفی برای بستن چمدان خود استفاده می کنند، مانند رول کردن لباس ها، این روش مخصوصاً برای جمع کردن لباس های کلفت و ضخیم بسیار مناسب است.

روش دیگر اینکه چند لباس را لایه لایه و با هم تا کنید، این روش کمک می کند تا فضا خالی بین لباس ها پر شده و لباس ها چروک نشوند، بعضی از مسافران هم از دستمال کاغذی یا کیسه پلاستیکی برای پر کردن فضای خالی بین لباس ها استفاده می کنند.

  1. اجناس خسارت دیده

هیچ حسی بدتر از این نیست که بعد از بازگشت به خانه متوجه شوید گلدان زیبایی که به عنوان سوغات سفر آورده اید، در چمدانتان شکسته است، یا اینکه ببینید لباس مورد علاقه تان به علت ریخت مایعان درون چمدان، کاملا خراب شده است. مسافرانی که چنین تجربه هایی داشته اند، به ادامه این مطلب بیشتر توجه کنند:

توصیه ها:

هرگز اجناس شکستی را در چمدان های قسمت بار قرار ندهید، به جای این کار آن را با روزنامه و نایلون حبابی بپیچید و در کیف دستی خود بگذاریدش.

اگر هم می خواهید شیء شکستنی کوچکی را در چمدان قرار دهید، آن را با جورابی پیجیده و درون کفشی بگذارید.

اگر شیء شکستنی بزرگی خریدید آن را از طریق سیستم حمل و نقل ویژه اجناس به خانه ببرید. یسکمک از فروشگاه ها خدماتی را برای بسته بندی اجناس برای حمل و نقل ارائه می دهند در این حالت در صورت آسیب دیدن اجناستان، هزینه خسارت به شما پرداخت می شود.

هر چیز مایعی که ممکن است در چمدانتان بریزد مانند شامپو، عطر، ضد آفتاب و محلول شستشوی دهان را درون کیسه زیپ داری بگذارید تا از ریخت آن درون چمدان پیشگیری شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18865

به "نشانه هایی که بیانگر ضعف شما در بستن چمدان برای سفر است(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه هایی که بیانگر ضعف شما در بستن چمدان برای سفر است(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید