معرفی شرکت هواپیمای رایان ایر

به گزارش بانیما، آشنایی با شرکت هواپیمایی رایان ایر | Ryanair

امروز می خواهیم تا با یکی از شرکت های پروازی بسیار فعال ایرلند است که در سراسر قاره اروپا پروازهای بسیار پرطرفدار و البته مقرون به صرفه قیمتی را برگزار می کند را برای شما مورد معرفی و آنالیز قرار دهیم، شرکت هواپیمایی رایان ایر (Ryanair). این شرکت در روز نزدیک به 300 مقصد مختلف را تحت پوشش برنامه های پروازی خود قرار می دهد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر تاریخچه این شرکت و برنامه هایش را به صورت خلاصه معرفی نماییم.

معرفی شرکت هواپیمای رایان ایر

تاریخچه شرکت هواپیمایی رایان ایر

شرکت هواپیمایی رایان ایر، یک شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت ایرلندی است، که بی شک بزرگ ترین شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت در سراسر اروپا و در مقام رقابت با شرکت هواپیمایی ایزی جت به شمار می آید. این شرکت به طور روزانه در بیش از 270 راستا در 21 کشور اروپایی پرواز می کند. رایان ایر در سال 1985 به وسیله تونی رایان ایرلندی تاسیس شد و در حال حاضر هم با مدیریت مایکل اولری، اداره می گردد.

اولری را به عنوان یکی از سودآورترین مدیران خطوط هواپیمایی جهان می شناسند که بی شک در این فرایند رایان ایر در جهان بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است. رایان ایر در سال 1992 میلادی، توانست تا گواهینامه های مربوطه را از اتحادیه اروپا دریافت نماید و به عنوان یک شرکت حامل هوایی با حق ارائه خدمات و سورویس های برنامه ریزی شده، بین کشورهای اتحادیه اروپا پرواز نماید. این شرکت در سال 1998 سفارشی به ارزش 2 میلیارد دلار بری خرید هواپیما به شرکت های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس داد.

در سال 2000 بود که این شرکت هواپیمایی وب سایت آنلاین خود راافتتاح کرد و به این وسیله بسیاری از خریدهای آن به صورت آنلاین از آن به بعد صورت گرفت. با راه اندازی رزرو آنلاین و بعلاوه کاهش قیمت پروازها، سفرهایی که با هواپیماهای این شرکت صورت می گرفت، بسیار مورد اقبال مسافران نهاده شد.

در طول یک سالی که از راه اندازی این سایت گذشت، بیش از ¾ رزروها و خریدها به وسیله آن صورت گرفت. در سال 2001 میلادی بود که شرکت هواپیمایی رایان ایر یک مرکز هوایی در منطقه شارلرو راه اندازی نمود. در همین سال بود که شرکت بیش از 155 هواپیما را از شرکت بوئینگ دریافت کرد. تا سرانجام سال 2010 میلادی این شرکت تمامی هواپیماهای به جای مانده از سفارش خود را از شکت بوئینگ دریافت نمود.

از سال 2003 به بعد بود که شرکت هوایی رایان ایر از بسیاری از رقبای بزرگ و کوچک خود در این صنعت امتیازات بسیاری را به دست آورد. از جمله این که این شرکت توانست از KLM، یکی از شرکت های تابعه اش به نام Buzz را بگیرد. البته باید این نکته را معین نماییم که در زمینه برگزاری پروازی مقرون به صرفه قیمت، مهم ترین رقیبان این شرکت، شرکت هواپیمایی ایزی جت است. شرکت هواپیمایی رایان با این این استراتژی که راستاهای نوی را به برنامه های خود اضافه نماید و بعلاوه تاسیس پایگاه های نو علی الخصوص در کشورهای اروپایی، توانست تبدیل به یکی از بزرگ ترین حاملان مسافری در اروپا گردد.

در سال 2005 بود که این شرکت ادعا کرد که مسافرانش در سالی که گذشت بیش از 20 درصد بیشتر از مسافرین شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز بوده است. شرکت هواپیمایی رایان ایر در همان سال عایدیی معادل با 256 میلیون یورو داشت. این شرکت در سال های روبرویش با مسائل بسیاری روبرو شد و حتی ر رقابت های بسیاری هم برد و هم باخت ولی همچنان در بسیاری از خطوط مهم جهان کار می نماید. همانطور که بالاتر گفتیم این شرکت به همراه شرکت هواپیمایی ایزی جت یکی از پر طرفدارین شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت است. این شرکت در راستای افزایش زمینه های کاری خود، مجددا 200 ففرایند هواپیمای مسافربری دیگر را به شرکت های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس سفارش داد.

شرکت هواپیمایی رایان ایر از روش های گوناگونی که گاه همراه با نوآوری بوده است، سعی نموده است همیشه که هزینه هایش را پایین نگه داشته، اندازه قیمت بلیط ها را پایین نگه داشته و اندازه عایدی خود را نیز افزایش دهد. برای مثال فضای خارجی بدنه بعضی هواپیماهای این شرکت برای تبلیغ شرکت های گوناگون اجاره داده می گردد.

از جمله حقیقت های جالبی که درباره سازوکار این شرکت وجود دارد این است که آشیانه هوایی رایان ایر را تنها هواپیماهای بوئینگ 737 تشکیل می دهند که هزینه تعمیر و آموزش پرسنل را کاهش می دهد.

رایان ایر با استفاده از هواپیماهای نو و مجهز به موتورهای مدرن، سوخت مصرفی خود را کاهش داده و به این صورت در هزینه سوخت خود صرفه جویی می کند. در واقع باید اینگونه گفت که هواپیماهای رایان ایر کمترین وقت ممکن را روی زمین می گذرانند و فاصله زمانی بین فرود و پرواز مجدد هواپیماهای رایان ایر در شرایط عادی بیش از 20 دقیقه نیست.

این نکته درباره پروازهای رایان ایر صادق است که در پروازهای رایا ن ایر غذا و نوشیدنی ها در طول سفر به هیچ عنوان رایگان سرو نمی گردد و مسافران در صورت احتیاج باید هزینه آن را بپردازند. حمل بار دستی به داخل هواپیما رایگان است، ولی مسافران برای تحویل جامه دان به بار، باید هزینه اش را پرداخت نمایند.

برای صرفه جویی در هزینه های جاری، خدمه پروازی این شرکت از شارژ کردن موبایل خود هنگام کار منع شده اند. این شرکت هم اکنون ناوگانی متشکل از 367 هواپیما دارد. در سال 1997 بود که این شرکت هواپیمایی در راستا موفقیت و دید عمومی نهاده شد. تصور کنید که یک شرکت هواپیمایی بدون برگزاری پروازهای لوکس و آن هم در سال های اولیه فعالیتش، در بین سال های 1998 تا 2003 به عایدیی میلیونی دست پیدا نموده است.

در آمد خالص این شرکت در سال 2003 میلادی برابر با 3.013 میلیون یورو بود. البته تعجب شما بیشتر می گردد وقتی بگوییم که این عایدی در سال 2010 به 339 میلیون یورو افزایش یافته است. بعلاوه این شرکت سهامش در معتبرترین بازارهای بورس جهان و بعلاوه NASDAQ مورد معامله قرار می گیرد.

اطلاعات شرکت هواپیمایی رایان ایر

نام شرکت هواپیمایی رایان ایر: Ryanair

کد یاتا: FR

کد ایکائو: RYR

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی رایان ایر: www.ryanair.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19001

به "معرفی شرکت هواپیمای رایان ایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمای رایان ایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید