ویزای کانادا: مشاغل مورد احتیاج کانادا

به گزارش بانیما، شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از کشورها را درگیر خود کرد. یکی از بخش هایی که بیشترین لطمه را از شیوع کرونا خورد، اقتصاد و بازار کار بود. کشورهای پیشرفته ای همانند کانادا هم لطمه های بسیاری از این موضوع خوردند. در این دوران بیش از 3 میلیون کانادایی از کار بیکار شدند.

ویزای کانادا: مشاغل مورد احتیاج کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

در نیمه دوم سال 2020، کانادا با برنامه ریزی های دقیق و طرح های حمایتی، بسیاری از کسب و کارها ر به فعالیت بازگرداند. اکنون که واکسن کرونا فراوری شده و دنیا در حال ایمن سازی خود است، اقتصاد و بازار کار هم با سرعت کمی از حالت سکون خود خارج می گردد.

کانادا، با توجه به احتیاجهای بالای بازار کار، پیش بینی نموده است که رونق اقتصادی خوبی را پس از دوران کرونا داشته باشد. احتمالا می دانید کانادا با کمبود نیروی کار روبرو است. یکی از راه چارههای دولت کانادا برای حل این مشکل، استفاده از نیروی کار خارجی است.

با توجه به مزایای زیاد کانادا، این کشور یکی از برترین مقاصد مهاجرتی برای کار و زندگی خصوصا برای ایرانیان است.

با در نظر گرفتن رکود های اخیر، احتیاجهای بازار کار کانادا و بهبود آهسته شرایط اقتصادی، می توان بعضی مشاغل را جز مشاغل پر رونق در کانادا در 2021 دانست.

افرادی که قصد کار کردن در کانادا را دارند، باید مطمئن شوند: شغل آن ها جز طبقه بندی ملی مشاغل کانادا یا فهرست ناک NOC است یا خیر؟ آیا از روش مد نظر مهاجرتی خود می توانند تحت اسم شغل خود وارد کانادا شوند یا خیر؟

در ادامه به آنالیز فهرست مشاغل مورد احتیاج کانادا می پردازیم و با مشاغل داغ بازار کار حوزه های مختلف IT، مهندسی، فراوریی، فروش و … در سال 2021 آشنا می شویم.

اما قبل از آشنایی با مشاغل پر هوادار و مورد احتیاج کانادا، لازم است که با فهرست ناک NOC آشنا شویم.

ناک NOC کانادا چیست؟

همان طور که گفته شد، کانادا مشاغل موجود در بازار کار را تحت اسم طبقه بندی ملی مشاغل کانادا National Occupational Classification یا به اختصار ناک NOC منتشر می نماید.

این شغل ها بر اساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و … دسته بندی می شوند. مشاغل کانادا در 5 دسته بندی 0، A، B، C و D تقسیم بندی می شوند. جزئیات این گروه های شغلی از این قرار است:

مهارت های نوع 0 (صفر)

مشاغل مدیریتی در تمامی بخش ها از جمله مدیران ارشد و حتی مدیران کسب و کارهای عظیم و کوچک در این بخش قرار می گیرند.

مهارت های نوع A

مشاغلی که در این دسته بندی قرار می گیرند، مشاغلی هستند که احتیاجمند مدرک دانشگاهی هستند. همچون پزشکان، مهندسان و معلمان.

مهارت های نوع B

مشاغل این دسته تخصصی هستند و معمولا احتیاجمند مدرک دانشگاهی، مدرک دیپلم یا گذراندن دوره ها و آموزش های تخصصی هستند. همچون: برقکار، تاسیسات کار و آشپز.

مهارت های نوع C

مشاغل گروه C مشاغل میانه هستند و معمولا احتیاجمند تحصیلات دبیرستان یا آموزش های تخصصی مربوطه هستند. مانند: راننده، گارسون و قصاب.

مهارت های نوع D

مشاغل گروه D احتیاجمند مدرک یا آموزش خاصی نیستند. این مشاغل و معمولا آموزش حین کار دارند. همچون کارگران خدماتی و نیروهای نظافت.

هر کدام از مشاغل فهرست ناک کانادا، یک کد اختصاصی دارد. این کد 4 رقم دارد که هر کدام از این رقم ها معرف یک حوزه یا نوع کار است. در فهرست ناک کانادا، در حدود 30 هزار شغل در 4 گروه مهارتی و 10 گروه شغلی عظیم دسته بندی شده اند.

روش های مختلف مهاجرتی به کانادا ممکن است یکی از این سطح های مهارتی را از شما طلب کند. به اسم مثال برای مهاجرت به کانادا به وسیله اکسپرس انتری، شغل شما در ناک های شغلی کانادا باید در دسته 0، A یا B باشد.

لازم است در آنالیز های مهاجرت خود، مشاغل کانادا و ناک های شغلی کانادا را هم آنالیز کنید. مشاغل کانادا و کد ناک آن ها را می توانید در وبسایت اداره مهاجرت کانادا مطالعه کنید.

احتمالا متوجه شدید داستان از چه قرار است! وجود شغل و حرفه شما در فهرست ناک کانادا یعنی شما اجازه مهاجرت کاری به این کشور را دارید اما آنالیز مشاغل ترند و مورد احتیاج کانادا برای آشنایی با بازار کار و احتیاجهای کاری این کشور و بالا بردن شانس اخذ پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی است.

مشاغل فناوری اطلاعات IT در کانادا

حوزه فناوری اطلاعات IT یکی از بخش های رو به رشد در کانادا است. با توجه سرعت بالای رشد تکنولوژی، تقاضای بالا و بازار کار گسترده کانادا، سال جاری IT یکی از حوزه های پر تقاضا برای کار در کانادا است.

مهم ترین مشاغل IT در کانادا از این قرار است:

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
برنامه نویس کامپیوتر2174A
طراح و توسعه دهنده وب2175A
مدیر فناوری اطلاعات و کامپیوتر02130
مشاور و تحلیلگر فناوری اطلاعات2171A
تحلیلگر و کارشناس پایگاه داده2172A
تکنسین شبکه های کامپیوتری2281B
توسعه دهنده نرم افزار2174A

حوزه فناوری اطلاعات پر عایدی ترین شغل های کانادا را دارد. پیش بینی می گردد میانگین عایدی سالیانه فعالان IT در کانادا در حدود 87 هزار دلار باشد.

برای کار در بازار کار IT کانادا بایستی مهارت های بالایی را داشته باشید. معمولا افرادی که کد نویسی بلدند، از موقعیت بهتری نسبت به سایرین در بازار کار برخوردارند. با داشتن این مهارت ها احتمال پیدا کردن کار و پیشرفت در کانادا برای شما بسیار بالا است:

  • جاوا Java
  • جاوا اسکریپت Javascript
  • لینوکس Linux
  • SQL
  • پایتون Python
  • سی شارپ #C
  • دات نت NET.
  • سی C / سی پلاس پلاس ++C

مشاغل اداری در کانادا

امور اداری همچنان یکی از حوزه های کاری پر تقاضا در کانادا است. پیش بینی می گردد سال جاری هم افراد زیادی در بخش های مختلف امور اداری مشغول به کار شوند. از جمله مهم ترین شغل های این بخش می توان به این موارد اشاره نمود:

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
دستیار امور اداری1241B
کارمند دفتری2175A
نماینده خدمات مشتریان6551C
کارمند ورود اطلاعات1422C
دستیار حقوقی1242B

مشاغل فراوریی و فنی در کانادا

مشاغل فراوریی بخش عظیمی از فعالیت های اقتصادی کانادا را تشکیل می دهند. بسیاری از مهاجرین هم با توجه به مهارت و تخصص خود در بخش های مختلف فراوریی کانادا مشغول به کار می شوند. مشاغل مورد احتیاج کانادا در حوزه فراوری را در جدول زیر می بینید:

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
جوشکار و اپراتور تجهیزات مربوطه7237B
تکنسین دستگاه های فراوریی7311B
اپراتور دستگاه های فراوریی9411C
مونتاژ کار9525C
سوپر وایزر فراوری7301B
مکانیک دستگاه های سنگین7312B
مکانیک خودرو7321B

مشاغل تدارکاتی در کانادا

توسعه صنایع، خدمات و کسب و کارها مختلف، موجب توسعه مشاغل تابعه و مورد احتیاج آن ها مانند تدارکات هم می گردد.

در فهرست زیر شغل های مورد احتیاج کانادا در حوزه تدارکات را می بینید:

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
راننده کامیون7511C
راننده سرویس7514C
سوپروایزر فراوری7301B
مونتاژ کار9525C
راننده لیفتراک7452C
کارگر انبار1521C
کارگر خدماتی7621D
مسئول خرید6222B

مشاغل مهندسی در کانادا

مهندسی هم از جمله حوزه هایی است که در دوران کرونا صدماتی دید. اما این بخش همواره یکی از بخش های مورد احتیاج نیروی کار برای کانادا است. با توجه رشد و توسعه صنایع و حوزه های مختلف مهندسی در کانادا، پیش بینی می گردد سال جاری هم احتیاج به مهندسان و متخصصان با افزایش روبرو گردد.

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
مهندس عمران2231B
کارشناس کنترل کیفیت2141A
مدیریت مهندسی02110
مهندس صنایع2233B
مهندس پروژه2131A

مهم ترین مهارت های مورد احتیاج مشاغل مهندسی در کانادا در 2021:

  • AutoCAD
  • کنترل کیفیت
  • ابزار دقیق
  • Solidworks
  • Autodesk Revit
  • دانش زبان فرانسه

برای اینکه بدانید شانس شما در مهاجرت به کانادا به وسیله مهارت شغلی چقدر است، همین حالا فرم ارزیابی ما را تکمیل کنید:

فرم ارزیابی مهاجرت

مشاغل پزشکی در کانادا

حوزه پزشکی و درمان از بخش های پر هوادار و فعال در کانادا است. با توجه به شرایط مناسب کاری حوزه درمان در کانادا، امکانات بسیار مناسب و حقوق بالا، هر ساله بسیاری از پزشکان و پرستاران متقاضی مهاجرت به کانادا هستند.

شیوع بیماری کرونا و شرایط نه چندان مناسب بخش های درمانی و پزشکی هم از طرفی موجب احتیاج بیشتر به پزشکان و پرستاران در کانادا شده است. در ادامه با پر تقاضاترین مشاغل پزشکی و درمانی در کانادا آشنا می شوید:

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
یاری پرستار3233B
پرستار3012A
عینک ساز3231B
دستیار کادر درمان3237B
فیزیوتراپیست3142A
روانشناس بالینی4151A
داروساز3131A

بخش پزشکی و درمان از شغل های پر رونق در کانادا است و مشاغل این حوزه به این موارد ختم نمی گردد. تنها با چند مورد از شغل های مورد احتیاج کانادا در این بخش آشنا شدید.

با توجه به پر رونق بودن حوزه درمان و پزشکی در ایران، اگر در این بخش ها فعال هستید یا تحصیلات پزشکی دارید، می توانید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

مشاغل اقتصادی و حسابداری در کانادا

مشاغل اقتصادی و حسابداری از پر عایدی ترین شغل های کانادا هستند. احتیاج به این مشاغل همواره در بازار کار کانادا وجود دارد و جز مشاغل مورد احتیاج کانادا هستند.

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
تحلیلگر کسب و کار4162A
کنترل نماینده حسابداری1111A
مشاور ارشد اقتصادی1114A
مدیر اقتصادی01110
حسابدار1111A
کارمند حقوق و دستمزد1432C
حسابدار اقتصادیاتی1111A

انتظار می رود تا ده سال آینده بیش از نود و چهار هزار فرصت شغلی تازه برای حسابداران در کانادا ایجاد گردد. این درحالی است که اندازه نیرو های کارجو در رشته حسابداری تا آن موقع، کاهش بسیاری خواهد داشت.

مشاغل فروش و بازاریابی در کانادا

یکی از بخش هایی که بیشترین رشد را می توان برای آن در کانادا پیش بینی کرد، بخش فروش و بازاریابی است.

فروش و بازاریابی از شغل های مورد احتیاج کانادا است که با در اختیار داشتن مهارت های آن ها می توانید یکی از شغل های پر عایدی در کانادا را تصاحب کنید.

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
کارشناس فروش6235B
مرچندایزر6222B
مدیر بازاریابی0124A
اکانت منیجر0601A
اکانت منیجر تبلیغات1123A
مدیر دیجیتال مارکتینگ01240
مدیر تجارت الکترونیک06010

با در اختیار داشتن بعضی مهارت های فروش و بازاریابی می توانید به راحتی در کانادا در این حوزه مشغول به کار شوید.

  • CRM
  • SalesForce
  • دیجیتال مارکتینگ
  • سئو SEO
  • گوگل آنالیتیکس Google Analytics
  • فروش B2B
  • آفیس Microsoft Office
  • دانش زبان فرانسه

چنانچه بخواهید به اسم مدیر فروش و کارشناس فروش به کانادا مهاجرت کنید، باید مدرک دانشگاهی یا فنی در این زمینه داشته باشید. البته سابقه کار به اسم نماینده فروش یا مشاغل مرتبط هم لازم است.

عموما این سابقه کار باید حداقل یک سال یا مجموع 1560 ساعت یا 30 ساعت در هفته باشد. بعلاوه این سابقه کار باید حتما مرتبط بوده ولی نباید بیش از ده سال از آن گذشته باشد.

مشاغل منابع انسانی در کانادا

استخدام این همه نیروی کار در کانادا، احتیاجمند مدیران و کارشناسان جذب، توسعه و آموزش منابع انسانی کارآمد است. منابع انسانی یکی از بخش های حساس و مهم برای سازمان ها، شرکت ها و کسب و کارها در کانادا است.

منابع انسانی جز مشاغل مورد احتیاج کانادا در 2021 است و می توانید در تخصص های مختلف این حوزه مشغول به کار شوید.

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
مدیر منابع انسانی01120
استخدام نماینده1223B
کارشناس منابع انسانی1121A
هماهنگ نماینده نیروی انسانی1121A
کارشناس آموزش و توسعه1121A

مشاغل ارتباط با مشتری و پشتیبانی در کانادا

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مشاغل پشتیبانی و ارتباط با مشتری از مشاغل مورد احتیاج در کانادا هستند. از جمله مهم ترین مشاغل این حوزه می توان به این موارد اشاره نمود:

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
نماینده خدمات مشتریان6552C
کارشناس چت آنلاین6564C
رهبر تیم فروش و خدمات6211B
کارشناس مشتریان تلفنی6552C

شغل های خوب در کانادا

مشاغل زیادی در بازار کار کانادا وجود دارد. با در اختیار داشتن مهارت و تخصص در حوزه کاری خود، می توانید در شغل های خوب در کانادا مشغول به کار شوید.

در بالا، با پر تقاضا ترین و داغ ترین مشاغل بازار کار کانادا در 2021 آشنا شدیم. اما مشاغل دیگری هم هستند که علاوه بر تقاضای بالا، محبوبیت زیادی هم بین متقاضیان مهاجرت به کانادا دارند.

در ادامه با بعضی از شغل های خوب در کانادا که تقاضای بالایی دارند هم آشنا می شوید:

آرایشگری در کانادا

اگر آرایشگر هستید و می خواهید برای کار به کانادا مهاجرت کنید شانس با شما یار است. آرایشگری از شغل های مورد احتیاج کانادا است و بازار کار بسیار خوبی دارد.

البته با مقایسه عایدی مشاغل در کانادا هم متوجه می شویم که این شغل از لحاظ اقتصادی هم می تواند نتایج خوبی در پی داشته باشد. برای مهاجرت به کانادا به وسیله شغل آرایشگری داشتن پیشنهاد شغلی ضروری نیست. کافی است شرایط معین شده برای مهاجرت را داشته باشید.

دامنه فعالیت حرفه آرایشگری در کانادا نسبت زیاد است. آرایشگران با توجه به تخصص، مدرک و تجربه کاری خود می توانند در یکی از عناوین شغلی آرایشگری در کانادا مشغول به کار شوند.

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
آرایشگر6341B

در کنار قوانین کلی که برای آرایشگران وجود دارد، هر یک از استان های کشور کانادا ممکن است قوانین اختصاصی هم برای خود داشته باشند.

مواردی مانند اخذ مجوز کار، آموزش و تایید سابقه کار باید به وسیله مراکز مربوطه انجام گردد.

برای حرفه ارایشگری در کانادا احتیاجی به داشتن مدرک دانشگاهی خاصی وجود ندارد. زیرا این شغل جز مشاغل مهارتی محسوب می گردد و هر فرد می تواند در آموزشگاهای معتبر آن را آموزش دیده باشد.

عکاسی در کانادا

عکاسی جزء آن دسته از مهارت هایی است که قبل از گرفتن مدرک دانشگاهی، مستلزم داشتن مهارت، ذوق و استعداد ذاتی است.

عکاسی حرفه ای یکی از شغل های مورد احتیاج کانادا است که بازار کار خوبی در این کشور دارد. برای اینکه بتوانید با این اسم شغلی به کانادا مهاجرت کنید، باید شرایط لازم را داشته باشید.

اگر می خواهید پس از مهاجرت برای خودتان و به صورت مستقل کار کنید، داشتن حداقل دو سال سابقه کاری الزامی است.

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
عکاس5221B

عکاسی بعلاوه از شغل های پر عایدی در کانادا است. برای مهاجرت به کانادا به وسیله شغل عکاسی، می توانید به وسیله برنامه اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت نموده و مشغول به کار شوید.

مهندسی کشاورزی در کانادا

کانادا یکی از عظیمترین فراوری نماینده ها و صادر نماینده های محصولات کشاورزی در دنیا است. از این رو، یکی از رشته های مورد احتیاج کانادا، رشته مهندسی کشاورزی است.

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
مهندس کشاورزی2148A
مدیریت مهندسی کشاورزی08210

با در اختیار داشتن مدرک معتبر کشاورزی، تخصص های خوب در این حوزه و تجربه کاری بالا، می توانید در بخش کشاورزی کانادا مشغول به کار شوید.

مهندسی نفت در کانادا

کانادا با داشتن تعداد زیادی صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی، فرصت های فوق العاده ای را در این زمینه برای علاقه مندان فراهم نموده است.

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
سوپروایزر نفت، گاز و پتروشیمی8222B
تکنسین حفاری های نفتی و گازی8232B
کارگر و اپراتور حفاری8412C
مهندس حفاری نفتی2145A

مشاغل نفتی، علاوه بر اینکه در فهرست مشاغل مورد احتیاج کانادا قرار گرفته است، از جمله پر عایدی ترین شغل های کانادا است هم هستند. در نتیجه مزایا و حقوق خوبی در انتظار مهندسان نفت و پتروشیمی در کانادا وجود دارد.

وکالت در کانادا

اگر وکیل هستید و می خواهید آینده کاری خود را در کانادا بسازید، باید بدنید که از این بابت شانس آورده اید. وکالت یکی از مشاغلی است که در فهرست مشاغل مورد احتیاج کانادا قرار گرفته و فرصت های شغلی قابل توجهی برای آن وجود دارد.

اسم شغلکد ناک NOCگروه مهارتی
وکیل4112A

با در اختیار داشتن مدرک تحصیلی معتبر و سابقه فعالیت حقوقی می توانید ویزای کار کانادا را دریافت کنید و به این کشور مهاجرت کنید.

مدیریت در کانادا

مدیریت این روزها هواداران زیادی دارد. شغل مدیریت هم در جدول مشاغل مورد احتیاج کانادا است که همه ساله باعث مهاجرت مدیران زیادی از کشورهای مختلف به این کانادا می گردد.

فارغ التحصیلان رشته های مدیریتی، فرصت های شغلی بی نظیری را در این کشور پیش رو دارند.

علاوه بر این، با مقایسه عایدی مشاغل در کانادا می توان به این نتیجه رسید که شاغلان در تخصص های مدیریتی و رهبری، عایدی بسیار خوبی در کانادا دارند.

برترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

دانشگاه و بازار کار رابطه تنگاتنگی با هم دارند. در صورتی می توانید در این مشاغل در کانادا مشغول به کار شوید که سابقه تحصیلی مرتبطی داشته باشید و یا در آن زمینه مهارت و تخصص داشته باشید.

بنابراین اگر می خواهید در کانادا به ادامه تحصیل مشغول شوید و پس از آن وارد بازار کار شده و اقامت کاری کانادا را بگیرید، بهتر است نگاهی هم به رشته های تحصیلی مورد احتیاج کانادا و فهرست برترین رشته ها برای تحصیل در این کشور بیندازید.

ما در مقاله زیر ترندترین رشته های تحصیلی کانادا را آورده ایم…

حتما بخوانید: برترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

جمع بندی مشاغل مورد احتیاج کانادا

کانادا در حال حاضر با کمبود نیروی کار روبرو است. این موضوع باعث ایجاد هزاران فرصت شغلی برای کارگران خارجی ماهر، نیمه ماهر و غیر ماهر شده است.

با این وجود مشاغل خاصی وجود دارد که موقعیت های بیشتری نسبت به دیگر شغل ها دارند و جز مشاغل پر رونق در کانادا هستند. از آنجا که احتیاج بازار کار در استان های مختلف فرق دارد، برنامه های متعددی برای برطرف احتیاج نیروی کار در این کشور در نظر گرفته شده است.

این خبر خوبی است برای کسانی که می خواهند با استفاده از شغل و مهارتی که دارند به کانادا مهاجرت نمایند.

اگر فکر می کنید باید دانش خود را در این حوزه کاری خود بیشتر کنید، حتما قبل از اینکه برای مهاجرت اقدام کنید، این کار را انجام دهید.

چون همان طور که گفتیم، کشور کانادا در پی جذب نیرو های کار متخصص و حرفه ای است که غالبا نمی تواند از میان شهروندان کانادایی آن ها را پیدا کند.

برای همین رو به سوی جذب نیرو های بین المللی و خارجی می آورد. قطعا مشاوره با کارشناسان مهاجرتی می تواند راه چاره خوبی برای کسانی باشد که قصد مهاجرت کاری به کانادا دارند.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان خبرنگاران تماس گرفته و موفقیت در زندگی کاری و شغلی را با آنها تجربه کنید.

سوالات متداول:

مشاغل زیادی سال جاری در فهرست مشاغل مورد احتیاج کانادا هستند. در زیر مهم ترین حوزه های شغلی پر تقاضای بازار کار کانادا در 2021 آمده است:

  • مشاغل حوزه فناوری اطلاعات (IT)
  • مشاغل اداری
  • مشاغل فراوریی و فنی
  • مشاغل تدارکاتی
  • مشاغل مهندسی
  • مشاغل پزشکی
  • مشاغل اقتصادی و حسابداری
  • مشاغل فروش و بازاریابی
  • مشاغل منابع انسانی
  • مشاغل ارتباط با مشتری و پشتیبانی

مشاغل موجود در هر کدام از حوزه های شغلی را می توانید در این مطلب مطالعه کنید.

بله - قطعا در افزایش امتیاز مهاجرت، داشتن مهارت شغلی مهم است. مثلا در مشاغل مهندسی اگر مهارت های زیر را داشته باشید، شانس مهاجرت شما بسیار بالا خواهد بود:

  • AutoCAD
  • کنترل کیفیت
  • ابزار دقیق
  • Solidworks
  • Autodesk Revit
  • دانش زبان فرانسه

در بازار کار کانادا، مشاغل در فهرستی تحت اسم ناک دسته بندی شده اند. فهرست مشاغل کانادا National Occupational Classification یا به اختصار ناک NOC، شغل ها را بر اساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و … دسته بندی می نماید.

به طور کلی مشاغل کانادا در 5 دسته بندی 0، A، B، C و D تقسیم بندی می شوند که در این مقاله به کلی توضیح داده شده اند.

بله! همسر و فرزندان زیر 18 سال تان هم می توانند ویزا دریافت نمایند.

استان های کبک، انتاریو، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد، بیشترین پذیرش نیروی کار را دارند.

  • راننده کامیون
  • سوپروایزر فراوری
  • مونتاژ کار
  • راننده لیفتراک
  • کارگر انبار
  • کارگر خدماتی
  • مسئول خرید

مشاغل حوزه فناوری اطلاعات (IT)مشاغل اداریمشاغل فراوریی و فنیمشاغل تدارکاتیمشاغل مهندسیمشاغل پزشکیمشاغل اقتصادی و حسابداریمشاغل فروش و بازاریابیمشاغل منابع انسانیمشاغل ارتباط با مشتری و پشتیبانی

مشاغل موجود در هر کدام از حوزه های شغلی را می توانید در این مطلب مطالعه کنید. } },{ @type: Question, name: آیا داشتن مهارت و تخصص شغلی، در افزایش امتیاز برای مهاجرت به کانادا موثر است؟, acceptedAnswer: { @type: Answer, text: بله - قطعا در افزایش امتیاز مهاجرت، داشتن مهارت شغلی مهم است. مثلا در مشاغل مهندسی اگر مهارت های زیر را داشته باشید، شانس مهاجرت شما بسیار بالا خواهد بود:

AutoCADکنترل کیفیتابزار دقیقSolidworksAutodesk Revitدانش زبان فرانسه } },{ @type: Question, name: فهرست مشاغل کانادا (NOC) چیست و چگونه مشاغل را دسته بندی می نماید؟, acceptedAnswer: { @type: Answer, text: در بازار کار کانادا، مشاغل در فهرستی تحت اسم ناک دسته بندی شده اند. فهرست مشاغل کانادا National Occupational Classification یا به اختصار ناک NOC، شغل ها را بر اساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و … دسته بندی می نماید.

به طور کلی مشاغل کانادا در 5 دسته بندی 0، A، B، C و D تقسیم بندی می شوند که در این مقاله به کلی توضیح داده شده اند. } },{ @type: Question, name: آیا می توانیم با ویزای کاری، خانواده مان را هم همراه خودمان به کانادا ببریم؟, acceptedAnswer: { @type: Answer, text: بله! همسر و فرزندان زیر 18 سال تان هم می توانند ویزا دریافت نمایند. } },{ @type: Question, name: کدام استان های کانادا، نیروی کاری بیشتری را پذیرش می نمایند؟, acceptedAnswer: { @type: Answer, text: استان های کبک، انتاریو، بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد، بیشترین پذیرش نیروی کار را دارند.} },{ @type: Question, name: مشاغل مورد احتیاج کانادا در بخش تدارکات در سال 2021 کدامند؟, acceptedAnswer: { @type: Answer, text: راننده کامیون راننده سرویسسوپروایزر فراوری مونتاژ کار راننده لیفتراک کارگر انبار کارگر خدماتی مسئول خرید } }]}

‫84 دیدگاه در مشاغل مورد احتیاج کانادا

صفحه بندی نظرات

← نظرات قدیمی تر

  1. سعید یوسفیگفته

    1 هفته پیش

    سلام من 47 سال دارم و سابقه 20 سال در شبکه توزیع برق دارم و کاردانی برق دانشگاه و اموزش دیده فنی حرفه ای وزارت کار دارم ایا میتوانم به کانادا به وسیله ویزای کار مهاجرت کنم و به من پذیرش داده میگردد

    Reply

    1. علیزادهگفته

      21 دقیقه پیش

      سعید عزیز سلام ، به خاطری شرایط سنتون نمیتونید به وسیله فرایند های اسکیل ورکر اقدام کنید، اما می توانید به وسیله لاین های بیزینسی اقدام کنید، جهت دریافت مشاوره رایگان در این خصوص می توانید به وسیله شماره 09935215234 در واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

  2. کورشگفته

    2 هفته پیش

    سن 66 سال دارای تخصص وتجربه درمدیریت پرورش دام سنگین(گاو شیری) درخواست اشتغال در کانادا هدایت فرمایید

    Reply

    1. علیزادهگفته

      2 هفته پیش

      دوست عزیز سلام، با توجه به سنتون می توانید به وسیله فرایند های سرمایه گذاری و کارآفرینی اقدام کنید، جهت دریافت مشاوره رایگان در این خصوص می توانید به وسیله شماره 09935215234 در واتس آپ با ما در ارتباط باشید، یا به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید کارشناسان ما پس از آنالیز فرم ارزیابی با شما تماس میگیرند.

  3. رحمانیگفته

    2 هفته پیش

    با سلام. من 38 سالمه. 17 سال سابقه کار در شرکت بین المللی دارم سطح زبانم میانه هست. لیسانس حسابداری دارم و الان مدیر اقتصادی یک شرکت عظیم داخلی هستم. لطفا هدایت کنید از چه طریقی میتونم جاب آفر و ویزای کار بگیرم؟ متاهل و دو فرزند دارم

    Reply

    1. علیزادهگفته

      2 هفته پیش

      دوست عزیز سلام، با نوجه به موارد اسم شده می توانید به وسیله فرایند های federal skilled worker (express entry) اقدام کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در این خصوص به وسیله شماره 09935215234 در واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

  4. حسینگفته

    2 هفته پیش

    با سلام و وقت بخیر.بنده 35 سال سن دارم ، فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی کشاورزی سال 87 از دانشگاه آزاد شهرقدس ، و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات سال 92 از دانشگاه پیغام نور اهران غرب هستم.در مورد حوزه IT یک دوره 4 ساله مدیریت IT از موسسه APTECH COMPUTER EDUCATION در سال های 2003-2007 گذرانده ام که گواهی نامه دارد و بعلاوه یک گواهی MTCNA دارم .در حوزه کشاورزی هم دو گواهی فنی حرفه ای مدیریت گلخانه هیدروپونیک دارم.از سال 87 تا 1400 در مدیریت سیستم ها و شبکه،سئو، و مدیریت IT مشغول به کار هستم.متاهل هستم و یک فرزند یکساله دارم.همسرم مدرک فوق دیپلم معماری دارد.از لحاظ زبان هم ر چند ماه میتوانم مدرک IELTS 6-6.5 بگیرم.شرایط بنده برای دریافت ویزای کاری کانادا به چه صورت هست؟شیوه ای که امتیاز استانی برای افزایش امتیاز استفاده میشه به چه نحوی هست؟ممنون میشم هدایت کنید.

    Reply

    1. علیزادهگفته

      2 هفته پیش

      حسین عزیز سلام ، با توجه به رزومه خوبی که دارید می توانید به وسیله فرایند های نیروی کار ماهر اقدام کنید، جهت دریافت مشاوره رایگان در این خصوص از طذیق شماره 09935215234 در واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

  5. شهنام فرزامیگفته

    2 هفته پیش

    سلام شهنام فرزامی 33 ساله هستم از اردبیل من کار برق صنعتی و جوشکاری سازه صنعتی و ده سال سابقه دارم تو زمینه برق و خانومم دیپلم رشته تجربی داره یک فرزند دو ساله هم داریم خواستم بدونم با این شرایط میتونم به کانادا مهاجرت کنم ممنون میشم هدایتم کنید

    Reply

    1. علیزادهگفته

      2 هفته پیش

      دوست عزیز سلام ، با توجه به شرایط ذکر شده می توانید به وسیله نیروی کار اقدام کنید ، در همین خصوص و دریافت مشاوره رایگان می توانید به وسیله شماره 09935215234 با ما در ارتباط باشید.

  6. Tghگفته

    3 هفته پیش

    سلام . من معلمی 40 ساله هستم با 14 سال سابقه دارای مدرک ارشد کامپیوتر . یک فرزند 6 ساله دارم . همسرم 45 ساله و ارشد برق هستند . برای مهاجرت ما باید از کجا آغاز کنیم؟ اگر به وسیله ویزای کاری اقدام کنیم، چه مهارتهایی را لازم است قبلا آموخته باشیم؟

    Reply

    1. علیزادهگفته

      2 هفته پیش

      دوست عزیز سلام ، با توجه به شرایط سنیتون احتمال اینکه بتوانید به وسیله نیروی کار اقدام کنید کمه اما روش های دیگیری وجود دارد که می توانید اقدام کنید در مورد آنالیز دقیق شرایط و انتخاب برترین روش برای شما به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید کارشناسان پس از آنالیز فرم ارزیابی جهت مشاوره رایگان با شما تماس میگیرند.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرت

  7. علی رضا محسنیگفته

    3 هفته پیش

    سلام وقت بخیر. من محسنی هستم از شیراز. من ارشد حسابداری دارم 36 ساله. 10 سال سابقه کار مرتبط در شرکت به اسم مدیر اقتصادی هستم. متاهل هستم. همسرم لیسانس صنایع دارند 5 سال سابقه کار دارند. زبان ایشون بهتر از من هست. یک فرزند 8 ساله هم داری

    Reply

    1. علیزادهگفته

      3 هفته پیش

      دوست عزیز سلام ، شما از طربق فرایند های نیروی کار می توانید اقدام کنید، جهت آنالیز دقیق تر شرایط و دریافت مشاوره رابگان می توانید به وسیله شماره 09935215234 در واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

  8. بهروزگفته

    3 هفته پیش

    سلام من 8 سال سابقه کار در تعمیر و فروش ساعت دارممیخوام ببینم میشه روی این کیس اقدام کرد برای کانادا

    Reply

    1. علیزادهگفته

      3 هفته پیش

      بهروز عزیز سلام ، رزومه شما باید از نظر تمامی آیتم های مهم از نظر سن، تحصیلات، سطح زبان و ..... آنالیز گردد ، در همین خصوص می توانید به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید.کارشناسان پس از آنالیز فرم ارزیابی با شما تماس میگیرند.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرت

    2. مینوگفته

      2 هفته پیش

      سلام خسته نباشید من حسابدار با سابقه بیمه تقریبا یکساله و 32 ساله آیا میتونم برای مهاجرت اقدام کنم؟!

    3. علیزادهگفته

      2 هفته پیش

      مینو عزیز سلام، سوال شما خیلی کلی هست ، با توجه به سنتون میتوانید به وسیله فرایند های نیروی کار اقدام کنید اما رزومه شما باید به صورت کامل آنالیز گردد، جهت دریافت مشاوره رایگان و آنالیز رزومتون میتوانید به وسیله شماره 09935215234 در واتس آپ ببا ما در ارتباط باشید ، یا اینکه به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرت

  9. امیرگفته

    3 هفته پیش

    سلام بنده استادکار ماهر mdfهستم علاوه بر اون در طراحی ایده های خلاقانه جهت فراوری نیرو (برق)دستی بر اتش دارم ولی به دلیل عدم رعایت قوانین حق نشر در ایران به ثبت نرسوندم . حال بماند با همون کار دکور میتونم برای مهاجرت اقدام کنم یا خیر؟ممنون

    Reply

    1. علیزادهگفته

      2 هفته پیش

      امیر عزیز سلام، باید رزومه شما کاملا از نظر سن ، سابقه کار، سطح تحصیلات ف زبان و ... آنالیز گردد ، جهت آنالیز فرم ارزیابی و دریافت مشاوره رایگان می توانید به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید، کارشناسان ما پس از آنالیز فرم لرزیابی جهت مشاوره رایگان با شما تماس میگیرند.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرتیا می توانید به وسیله شماره 09935215234 در واتس آپ با ما در ارتباط باشید

  10. مرجان مرندیگفته

    3 هفته پیش

    سلام. من کارشناس سینما(کارگردانی حرفه ا سینما و فیلمنامه نویسی) خوندم و همین طور نویسنده رمان تاریخی سه جلدی هستم. ایا می توانم برای مهاجرت به کانادا اقدام کنم؟با سپاس از شما

    Reply

    1. علیزادهگفته

      2 هفته پیش

      مرجان عزیز سلام ، برای معین روش قابل اقدام برای شما باید اطلاعات کاملتری داشته باشیم ، جهت آنالیز دقیق تر رزومه و دریافت مشاوره رایگان میتوانید به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید ، کارشناسان ما پس از آنالیز فرم ارزیابی با شما تماس میگیرند.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرت

  11. حمیدرضاگفته

    3 هفته پیش

    سلام .من مدت 15سال هست که عکاس یک روزنامه معروف در ایران هستم با سابقه بیمه و 44 سال سن.آیا میتونم برای مهاجرت اقدام کنم؟بعلاوه همسرم(خانمم)مدرک بین المللی فنی حرفه ای نجاری دارن با سابقه بیمه مرتبط و مجوز اموزشگاه.ایشون 35 سال سن دارند.

    Reply

    1. علیزادهگفته

      3 هفته پیش

      حمید رضا عزیز سلام ، با توجه به شرایط سنی خودتون و همسرتون شما میتوانید به وسیله نیروی کار و ویزا های بیزینسی اقدام کنید، که باید رزومه شما به صورت کامل آنالیز گردد، جهت آنالیز رزومه و دریافت مشاوره رایگان به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید، کارشناسان پس از آنالیز فرم ارزیابی با شما تماس میگیرند.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرتمی توانید برای ارتباط سرع تر به وسیله شماره 09935215234 در واتس آپ برای ما پیغام ارسال کنید.

  12. محمدگفته

    3 هفته پیش

    سلام عظیموارمن فیتر هستم و کارم با لوله های صنعتیه چند جا هم تست فرم جوش دارم ولی تحصیلاتم دیپلمه و نزدیک به 7سال سابقه کار دارم 30سالمه و مجردم من میتونم اقدام کنم؟

    Reply

    1. علیزادهگفته

      3 هفته پیش

      محمد عزیز سلام ، با توجه به سنتون شما می توانید به وسیله نیروی کار اقدام کنید جهت آنالیز فرم ارزیابی و دریافت مشاوره رایگان به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید ، کارشناسان پس از آنالیز فرم ارزیابی با شما تماس میگیرند.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرت

  13. علی رضا موسویگفته

    4 هفته پیش

    سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم برای مهاجرت به کانادا باید چه کاری انجام بدم. و ارشد برق دارم 10 سال سابقه کار در شرکت برق. 35 سالم میخواستم ببینم به چه صورت هست. زبان باید در چه سطحی باشم. و با خانواده هم میخوام اقدام کنم.

    Reply

    1. علیزادهگفته

      4 هفته پیش

      دوست عزیز سلام، با توجه به سن ، مدرک تحصیلی و سابقه کارتون شما می توانید به وسیله نیروی کار اقدام کنید و در رابطه همراه بودن خوانواده شما زمانی که اقدام میکنید همسر و فرزندان زیر 21 سالتون هم همراه شما هستند، جهت دریافت مشاوره رایگان در این زمینه میتوانید با شماره 09935215234 در واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

  14. Rokhsareگفته

    4 هفته پیش

    سلام روزتون بخیر، با مدرک سالمندیاری هم میشه اقدام کرد برای ویزای کاری؟

    Reply

    1. علیزادهگفته

      2 هفته پیش

      دوست عزیز سلام ، شما باید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و بر اساس شرایط و فرم ارزیابیتون فرایند های قابل اقدام به شما اعلام گردد. در همین خصوص می توانید به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید، کارشناسان ما پس از آنالیز فرم ارزیابی جهت مشاوره رایگان با شما تماس میگیرند.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرت

  15. الهه احمدیگفته

    4 هفته پیش

    سلام راجب رشته مهندسی پزشکی مطلبی ننوشته بودید ؟ به وسیله این رشته به چه صورت میشه مهاجرت کرد ؟

    Reply

    1. علیزادهگفته

      2 هفته پیش

      الله عزیز سلام، شرایط و رزومه تحصیلی و شغلی شما باید به صورت کامل آنالیز گردد، جهت آنالیز کامل رزومه می توانید به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید، کارشناسان ما پس از آنالیز فرم ارزیابی جهت مشاوره رایگان با شما تماس میگیرند.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرت

  16. فاطمه صافیگفته

    1 ماه پیش

    سلاممن مدرک دستیار دندانپزشکی دارم که هم معتبر در ایرانه و هم در یکی از دانشگاه های انگلستان همینطور میخوام امتحان ایلتس بدم چون به صورت پیشرفته دوره گذروندم.رشته دانشگاهیم هم حقوق هست ولی هنوز لیسانس نگرفتم.نمره ایلتس باید حداقل چند باشه؟و اینکه من واجد شرایط هستم در این صورت؟هزینه برای گرفتن ویزا چقدر هست؟من اتباع هستم و شناسنامه ایرانی ندارم

    Reply

    1. علیزادهگفته

      2 هفته پیش

      فاطمه عزیز سلام ، در درجه اول باید مدرک لیسانستون را بگبرید، در مرحله بعدی باید رزومه کاری شما آنالیز گردد ، در همین خصوص و دریافت مشاوره رایگان می توانید به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید، کارشناسان ما پس از آنالیز فرم ارزیابی با شما تماس میگیرند.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرت

  17. یحیی یاریگفته

    1 ماه پیش

    سلامبنده 35 سال دارم، دادی مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی و مدرک پیمانکاری سازه های گلخانه، میخواستم ببینم از کجا باید آغاز کنم برای اقامت کانادا، فقط زبان بلد نیستم متاسفانه، آیا با این مدارک میشه اقدام کرد؟؟

    Reply

    1. علیزادهگفته

      1 ماه پیش

      دوست عزیز سلام ، بله شما میتوانید به وسیله فرایند های نیروی کار اقدام کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان میتوانید با شماره 09935215234 به وسیله واتس آپ با ما در ازتباط باشید یا به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید کارشناسان ما پس از آنالیز فرم ارزیابی با شما تماس میگیرند.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرت

  18. محمدرضا نظریگفته

    1 ماه پیش

    سلام. من 32 سال دارم. معلم زبان انگلیسی هستم و آخرین مدرک تحصیلی بنده فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی هست. سابقه کار 7 سال به اسم مدرس زبان انگلیسی دارم. میخواستم بدانم آیا امکان مهاجرت به کانادا را دارم یا خیر.سپاس از شما

    Reply

    1. علیزادهگفته

      1 ماه پیش

      محمدرضا عزیز سلام، با توجه به شرایط شما روش federal skilled worker (express entry) را بهتون پیشنهاد میکنم، اما ممکنه نکته دیگری در رزومه شما وجود داشته باشد که بتوانید از روش های دیگر اقدام کنید پس به وسیله لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل کنید کارشناسان ما پس از آنالیز فرم ارزیابی جهت مشاوره رایگان با شما تماس میگیرند.آدرس لینک : فرم ارزیابی مهاجرتباعث افتخار ماست که در خدمت شما باشیم.

صفحه بندی نظرات

← نظرات قدیمی تر

ارسال نظرات لغو پاسخ

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

منبع: پارسی کانادا
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16547

به "ویزای کانادا: مشاغل مورد احتیاج کانادا" امتیاز دهید

7 کاربر به "ویزای کانادا: مشاغل مورد احتیاج کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: مشاغل مورد احتیاج کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید