عروسک ها و هفت آیین ترانس مدرن با حضور حمیدرضا اردلان در فضای مجازی

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - عروسک ها و هفت آیین ترانس مدرن عنوان کارگاهی است که با حضور حمیدرضا اردلان برگزار خواهدشد.

عروسک ها و هفت آیین ترانس مدرن با حضور حمیدرضا اردلان در فضای مجازی

به گزارش ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک، برگزاری کارگاه های تخصصی در راستای ارتقای بنیه علمی نمایشگران عروسکی از جمله فعالیت های است که برای جشنواره هجدهم تدارک دیده شد.

تا به امروز شش کارگاه به صورت مجازی با همراهی علاقه مندان برپا شده و عروسک ها و هفت آیین ترانس مدرن هفتمین کارگاهی است که با حضور حمیدرضا اردلان نویسنده و آیین شناس برگزار خواهد شد.

این آیین شناس تئاتر و موسیقی، درباره محتوای کارگاه، توضیح داد: محتوای این کارگاه از هفت واژه نقطه، حرف، اسم، دایره، تکرار، سکوت و مرگ تشکیل شده است. این واژگان در شکل دادن فرهنگ بشری نقطه عطف بوده اند؛ به عنوان مثال گسترش علوم عقلی و حتی علومی که ارتباط با حضور معنوی انسان دارد از نقطه شروع می گردد، به محض این که ذهن می خواهد موضوعی را ترسیم و تخیل کند، نقطه از مستورى عدمى به حیات در هستى مى آید. نقطه از این وجهه نظر واسط میان عدم و هستى است.

اردلان اضافه کرد: حضور نقطه در زبان بشر که یک موجود یا رویدادی سترگ است در این کارگاه مورد پرسش قرار می گیرد. اما برای پیش برد و عمیق شدن در فهم پرسش از نقطه واسطه عروسک قرار داده شده است. این می تواند پرسش از نقطه ای باشد که در یکى از صور بدیع هستى به مثابه عروسک حیات پیدا نموده و می تواند ظهور یابد. بنابراین هفت واژه با واسطه عروسک ها و صورت عروسک ها تاویل می شوند و کارنمودهای عملى و نظری این هفت واژه در کارگاه مورد بحث و تاویل قرار می گیرد .

کارگاه عروسک ها و هفت آیین ترانس مدرن دوشنبه 13 بهمن ماه ساعت 14 به صورت آنلاین برگزار می گردد.

متقاضیان برای شرکت در این کارگاه تا روز شنبه 11 بهمن ماه فرصت دارند به وسیله تماس با شماره تلفن های 09353801982 و02166754696 ثبت نام نمایند.

مدیریت کارگاه های آموزشی این دوره از جشنواره بر عهده فهیمه میرزاحسینی است و این کارگاه ها با همکاری استارتاپ فرهنگی هنری روستاوند و در پلتفرم این موسسه ارایه می گردد.

لازم به ذکر است اولین کارگاه آموزشی جشنواره که با حضور امیر سلطان احمدی برپا شده بود، به وسیله لینک تلویزیون تئاتر ایران به نشانی tvtheater.ir که بر سایت جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک قرار داده شده، به طور کامل در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

راه های ارتباطی با هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک به توضیح زیر است:

وبسایت tehranmobarak.theater.ir

کانال تلگرام t.me/Tehranmobarak18th

واتساپ 09353801982

اینستاگرام tehranmobarak.18th

تلفن 02166754696 و 02166710702(دبیرخانه دائمی جشنواره ها)

ایمیل [email protected]

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک اسفندماه امسال با یاد زنده یاد گلزار محمدی، دبیر فقید این جشنواره و مدیریت اجرایی مهدی حاجیان برگزار خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14103

به "عروسک ها و هفت آیین ترانس مدرن با حضور حمیدرضا اردلان در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروسک ها و هفت آیین ترانس مدرن با حضور حمیدرضا اردلان در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید