سفر تابستانی به نوار ساحلی دریای خزر

به گزارش بانیما، در روزهای گرم تابستان شهرهای شمالی ایران، علی الخصوص نوار ساحلی دریای خزر از محبوب ترین مقاصد تفریحی مردم ایران و گردشگران خارجی است.

سفر تابستانی به نوار ساحلی دریای خزر

هر ساله حجم زیادی از مسافران از تهران و دیگر استان ها به ساحل زیبای خزر سفر می کنند و در دامنه سبز البرز و در دل جنگل های سرسبز آن از این طبیعت بی نظیر لذت می برند. در این میان شهرهایی که در نوار ساحلی دریای خزر وجود دارند، نسبت به دیگر شهرهای استان مازندران و گیلان با استقبال بیشتری روبرو هستند. اقامتگاه های متنوعی که در این شهرها وجود دارد از دلایل استقبال بسیاری از مسافران از این شهرها است.

نور؛ پایتخت ساحلی ایران

نور از شهرستان های مازندران است که با ساحل زیبایی که دارد میزبان بسیاری از مسافران است که به این شهر سرسبز سفر کرده اند. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید نور یکی از شهرهای مهم تاریخی است و باستان شناسان آثاری به جا مانده از دوره اشکانیان در این منطقه پیدا کرده اند.

اسم نور که برای این شهرستان گذاشته شده است به علت رودخانه ای است که در نزدیکی آن از رشته کوه البرز جاری می شود و اسمی که در گذشته بر این منطقه گذاشته بودند سولده نام داشته که هنوز هم در زبان مردم بومی این منطقه به این نام خوانده می شود.

آبشار آب پری آبشار سیسنگان دریاچه الیمالات جنگل نور شمال آبشار حرام او روستای یوش کاخ تمیشان

تجربه اقامت در ویلاها و سوئیت های ساحلی نور

برای دیدن جاذبه های طبیعی این شهر زیبا فقط کافیست اجاره آنلاین ویلا در نور را قبل از حرکت انجام دهید و متناسب با تعداد همسفرهایی که با شما همراه هستند نوع اقامتگاه خود را انتخاب کنید؛ اجاره ویلای دربستی با استخر و ... طرفداران زیادی دارد و یا اگر همسفرهای کمی دارید اجاره آپارتمان در نور گزینه مناسب تری برای شما است. اگر بتوانید ویلاهای پلاک اول دریا را برای همسفرهای خود رزرو کنید؛ سفری رویایی را در پیش خواهید داشت به این دلیل که ساحل نور یکی از زیباترین سواحل دریای خزر است!

نوشهر؛ منطقه آزاد مازندران

به گزارشی که ایسنا در 15 اردیبهشت 1399 منتشر کرد در استان مازندران بندرهایی جزو منطقه آزاد کشور خواهد شد که بندر نوشهر نیز از جمله آنهاست. با این تفاسیر علاوه بر راه های دریایی جنوب کشور که منطقه آزاد هستند؛ برخی از بنادر شمال کشور مانند بندر نوشهر نیز بسیار رونق اقتصادی پیدا می کند. اگر قصد سفر به نوشهر را دارید می توانید از جاده چالوس به این شهر زیبا رفته و از مناظر و جنگل های سرسبزی که پیش روی شماست لذت ببرید!

جاذبه های گردشگری نوشهر

برای رزرو اقامتگاه در نوشهر سعی کنید که ویلایی را اجاره کنید که در نزدیک جاذبه های گردشگری زیر باشد:

دره زیبای تنگ دار بازار نوشهر تالاب ارواح یا ممرز سد و دریاچه آویدر روستای ییلاقی لاشک آبشار زانوس روستای زیبای کندلوس مجموعه آبشارهای دارنو

اقامت در نوشهر

نوشهر یکی از شهرهای مازندران است که به خاطر شرایط خوب آب و هوایی و دسترسی به جاده هراز و چالوس پذیرای بسیاری از گردشگران است و با توجه به این که بندر نوشهر نیز در آینده جزو مناطق آزاد تجاری خواهد شد سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این منطقه سفر خواهند کرد؛ پس برای سفر به نوشهر پیشنهاد می شود اجاره ویلا و سوئیت در نوشهر را به صورت آنلاین انجام دهید.

محمود آباد، نزدیک ترین ساحل به تهران

بیشتر پایتخت نشینانی که قصد سفر به شهرهای شمال کشور را دارند به خاطر حجم ترافیک و شرایط جاده ها سعی دارند که نزدیک ترین ساحل را به تهران انتخاب کنند تا در کمترین مسافت و هرچه سریع تر به مقصد برسند. ساحل محمودآباد نیز از نزدیک ترین سواحل به تهران است. اگر قصد اقامت و اجاره ویلا در محمودآباد را دارید به خاطر حجم مسافران زیادی که به محمودآباد می آید به خصوص در روزهای تعطیل و آخرهفته ها؛ باید قبل از حرکت به سمت مقصد به فکر اقامتگاه خود باشید پس پیشنهاد می شود رزرو آنلاین اجاره آپارتمان در محمودآباد را از قلم نیاندازید!

شهرهای اطراف محمودآباد

اگر به محمودآباد سفر کردید حتما سری به شهر سرخرود نیز بزنید که بسیار تماشایی و دیدنی است! از دیگر شهرهای نزدیک به محمودآباد؛ آمل، نور، فریدون کنار، بابلسر و... است که پیشنهاد می شود اگر برای چند روز به شمال کشور سفر می کنید؛ بازدید از این شهرها را نیز در برنامه خود قرار دهید.

روستای لاویج محبوب ترین جاذبه گردشگری محمودآباد

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری محمودآباد، روستای لاویج است که در بین درختان زیاد راش قرار گرفته است. اگر قصد اقامت در لاویج را دارید تا از چشمه های آب گرم و آبشارهای بسیار زیبای آن لذت ببرید؛ پیشنهاد می شود اجاره ویلا و سوئیت در لاویج را از یاد نبرید تا بتوانید علاوه بر اقامت در ییلاقات خوش آب و هوای لاویج از خواص درمانی چشمه های آب گرم آن و طبیعت بکر و بی نظیر لاویج نهایت لذت را ببرید.

چالوس عقیق همیشه سبز شمال

در شمال شهر چالوس دریای زیبای خزر وجود دارد و از سمت جنوب به استان تهران می رسد. جالب است بدانید که نام قدیمی این شهر سالوس یا شالوس بوده است که در گذر زمان به چالوس تغییر نام داد!

به دلیل ارتفاعات زیادی که در این منطقه وجود داشته و راه دسترسی به آن منطقه بسیار سخت بوده؛ در سال 1310 برای دسترسی آسان به چالوس جاده سازی صورت گرفته است و چالوس تبدیل به شهری با دسترس آسان شد.

آب و هوای این منطقه همیشه معتدل است و در هر فصلی از سال که سفر به چالوس را تجربه کنید از طبیعت و هوای دلچسب آن لذت خواهید برد؛ تنها این نکته را باید در نظر داشته باشید که هوای چالوس در بهمن ماه به سردترین دما می رسد و در اوایل فصل تیر تا مرداد ماه، گرم ترین روزهای ممکن را در چالوس تجربه می کنید!

جاذبه های گردشگری چالوس

شهر چالوس که قدمت تاریخی دارد، به خاطر موقعیت جغرافیایی آن مورد توجه حاکمان زیادی قرار گرفته است! چالوس علاوه بر این که طبیعت بکری دارد گردشگران زیادی را با جاذبه های تاریخی به خود جذب می کند. در ادامه با جاهای دیدنی چالوس آشنا خواهیم شد:

کاخ چایخوران کاخ اجابیت دریاچه ولشت و... آبشار آکاپل آبشار سواسره آبشار هریجان پارک جنگلی چالوس دریاچه سد دریوک دریاچه حصارچال مرداب کندوچال مرداب هسل کاروانسرای سنگی پای قله کندوان

در این روزهای گرم تابستان اگر قصد سفر دارید با رعایت تمام نکات بهداشتی سفر خود را آغاز کرده و اقامتگاهی را اجاره کنید که از تمیز بودن آن اطمینان داشته باشید. سایت اجاره آنلاین سوئیت، ویلا و اقامتگاه هومسا به آدرس homsa.ir رزرو آنلاین اقامتگاه های تمیز را در سراسر کشور به شما ارائه می دهد که تنها کافیست با چند کلیک صفر تا صد اقامت خود را در سفر انجام دهید. از مزایای اجاره ویلا در سایت هومسا، امکان مشاهده عکس اقامتگاه ها، امکان مشاهده نظرات مهمانان قبلی درباره اقامتگاه و برخورد میزبان، مقایسه قیمت ها با دیگر اقامتگاه ها و رزرو صفر تا صد اقامتگاه قبل از سفر است. هم چنین پشتیبانی 24 ساعته، تضمین تمیزی اقامتگاه، امکان پیش پرداخت وجه و میزبانان قابل اعتماد از دیگر خدمات هومسا محسوب می شود.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11752

به "سفر تابستانی به نوار ساحلی دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تابستانی به نوار ساحلی دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید