سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید

به گزارش بانیما، اگر تشنه سرعت هستید یا می خواهید جرأت خود را در پرسرعت ترین ساخته های آهنی بشر در تور اروپا محک بزنید، این لیست از سریع ترین رولر کوسترهای اروپا را بخوانید.

سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

بعضی از تِم پارک های اروپا چندین ترن هوایی هیجان انگیز دارند که ممکن است چوبی یا فلزی باشد؛ پس اگر به این راحتی از هیجان سرعت سیر نمی شوید، این تِم پارک ها را انتخاب کنید. البته در این بین، اسپانیا را در صدر لیست خواهید یافت که به همراه دیگر رولر کوسترهای پرسرعت و مرتفع اروپا در این لیست معرفی شده اند.

  1. رد فورس

با رد فورس (Red Force) می توانید هیجان یک مسابقه فرمول یک را با راستای به طول 880 متر تجربه کنید. رد فورس، در 5 ثانیه به شتاب 180 کیلومتر بر ساعت و به ماکزیمم ارتفاع 112 متر می رسد. این رولرکوستر بلندترین و سریع ترین رولرکوستر در اروپا و بلندترین گیگا کوستر دنیا است. این رولرکوسترِ واقع در فراری لند دارای سه قطار است که سه ماشین در هر یک وجود دارد و در مجموع در هر قطار 12 نفر می توانند سوار شوند. با این توضیحات بهتر است خودتان را برای یک تور اسپانیا آماده کنید.

  1. فیوریوس باکو

رولرکوستر فیوریوس باکو (Furius Baco) با سرعت حدود 135 کیلومتر بر ساعت و شتاب گیری در 3.5 ثانیه، دومین رولرکوستر سریع اروپا، در شهربازی بزرگ پورت اونتورا (PortAventura) در اسپانیا است. فوریوس باکو برای چیزی غیر از تجربه سرعت محض ساخته نشده؛ یک پیچ حلقه ای غول آسا دورِ بخش مدیترانه ای پورت اونتورا، بدون تپه ها و عناصر دیگر، این راستا هیجان انگیز را می سازد و جز یک پیچ برای کم کردن سرعتش، تا بازگشت به ایستگاه وحشیانه و سریع حرکت می نماید. در این رولرکوستر جای نشستن افراد روی باله هایی تعبیه شده و پاهای مسافران آویزان می ماند.

  1. شامبهالا

رولر کوستر شمبهالا (Shambhala) یکی دیگر از سواری های تماشایی مجموعه پورت اونتورا است که وقتی در سال 2012 افتتاح شد هیجان جدیدی را به پارک آورد و هنوز یکی از بلندترین رولر کوسترهای اروپا محسوب می گردد. شمبهالا حدود 75 متر بالا می رود و در اولین سقوط 78 متر پایین می آید و وارد یک تونل زیرزمینی می گردد به طوری که مسافران از کوچک بودن ورودی آن وحشت زده می شوند و تصور می نمایند داخل شدن به آن ناممکن است. پس از خروج از تونل، رولرکوستر بر پنج تپه هوایی اوج می گیرد که کمترین آن 21 متر ارتفاع دارد. پارک پورت اونتورا علاوه بر این دو سواری و مجموعه فراری لند، سواری های نفس گیر دیگری هم در خود دارد.

  1. استیلث

رولرکوستر استیلث (Stealth) در ثورپ پارک در شهر سوری (Surrey) انگلستان، سریع ترین رولرکوستر این کشور و بلندترین لانچ کوستر آن است. استیلث تا ارتفاع 2.5 متر بالا می رود و در 1.9 ثانیه به سرعت 128 کیلومتر بر ساعت می رسد. هیجان با این پیغام شروع می گردد: سرتان را عقب نگهدارید، صورت رو به جلو، محکم بنشینید و دلتان را قرص کنید. پنج چراغ قرمز، یکی یکی روشن می شوند و با شمارش سه، دو، یک، چراغ ها سبز شده و قطار در عرض 1.9 ثانیه با شیب تند عمودی به نوک کلاهک راستا و به سرعت 130 کیلومتر بر ساعت می رسد. سپس 90 درجه به چپ می چرخد و از بالای کلاهک پایین آمده و دوباره یک چرخش 90 درجه انجام می دهد. قبل از رسیدن به انتها سواری، در مقاطعی از تپه ها احساس بی وزنی خوشایندی را مسافران تجربه خواهند کرد.

  1. سیلور استار

رولرکوستر سیلور استار (Silver Star) یکی از بزرگ ترین و بلندترین رولرکوسترهای فولادی پارک اروپا (Europa-Park) در شهر روست آلمان، شما را به پروازی هیجان انگیز در ارتفاع بالا دعوت می نماید. این رولرکوستر با ارتفاع تا 73 متر و بیشترین سرعت 130 کیلومتر بر ساعت، ترکیبی از تجربه سرعت و بی وزنی را به شما ارزانی می دارد. سیلور استار سه قطار دارد که هر کدام 36 نفر را در خود جای می دهند و در مجموع در هر ساعت 1750 مسافر سوار آن می شوند. سیلور استار واژگون نمی گردد، اما راستاهای تپه ای نفس گیر زیادی دارد.

  1. اکسپدیشن جی فورس

اکسپدیشن جی فورس (Expedition GeForce) یکی از بلندترین رولرکوسترهای اروپا در شهر هاسلوش آلمان است. این رولرکوستر هیجان انگیز در هالیدی پارک (Holiday Park) با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت پیست 1.2 کیلومتری را طی می نماید و علاوه بر اولین سقوط 82 درجه ای، تجربه هفت نقطه بی وزنی را برای مسافران تدارک می بیند. بالاترین ارتفاع این سواری 53 متر بالای زمین بوده و چندین بار جایزه گلدن تیکت را از مجله تخصصی آمریکایی دریافت نموده است.

  1. آی اسپید

اگر در تور ایتالیا به شهر میرابیلاندیا (Mirabilandia) رفتید، رولرکوستر عظیم شهر به نام آی اسپید (iSpeed) را از دست ندهید. این ترن هوایی با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت اوج گرفته و به بالای کلاهک راستا می رسد که حدود 55 متر ارتفاع دارد و سپس با شیب 90 درجه به سمت زمین روانه می گردد و سلسله ای از فراز و فرودهای هوایی، چرخش های تند و معکوس را در راستا یک کیلومتری به همراه می آورد. آی اسپید سه قطار دارد که هر کدام 12 مسافر را حمل می نمایند.

  1. رینگ ریسر

رینگ ریسر (Ring Racer) رولرکوستری با تِم فرمول یک است که در سال 2009 در پیست نوربرگ رینگ (Nürburgring) در نوربرگ آلمان ساخته شد و در کمتر از 2 ثانیه به شتاب 160 کیلومتر بر ساعت می رسد. به دلیل دو نقص فنی و حادثه ای که در سال 2009 منجر به مجروح شدن هفت نفر شد، راه اندازی رینگ ریسر تا سال 2013 طول کشید. اما در سال 2014 مجدداً پیست نوربرگ رینگ تصمیم به تعطیلی آن گرفت؛ چرا که فعالیت آن از نظر مالی توجیه پذیر نبود و هنوز در حالت تعلیق قرار گرفته است. اما در صورت بازگشایی مجدد، دومین ترن هوایی پرسرعت اروپا خواهد بود.

منبع: مجله سفر
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4088

به "سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید