دبیرخانه شهر خلاق در شیراز افتتاح می گردد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اعلام این خبر ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به کوشش های مستمر شهرداری شیراز به منظور کسب اسم شهر خلاق ادبی برای شیراز در سال های اخیر، در کنار برگزاری یک مجموعه رویداد فرهنگی- هنری، دبیرخانه شهر خلاق با هدف تعریف و اجرای برنامه های منسجم در شیراز افتتاح میشود.

دبیرخانه شهر خلاق در شیراز افتتاح می گردد

علی نیری تشریح کرد: مجموعه برنامه های فرهنگی این رویداد از روز دوشنبه (دهم خرداد) با زیارت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و ملاقات با تولیت این آستان شروع می گردد و با بازدید از مراکز و اماکن تاریخی، گردشگری و فرهنگی شیراز و برگزاری شب خاتم و ادب که برنامه ای برای معرفی هنر، صنایع دستی و ادبیات شیراز است، ادامه می یابد.

وی اضافه نمود: رونمایی از مستند کوتاه و کتاب خاتم؛ هنر صلح بعلاوه پوستر جشنواره بین المللی صلح و تسامح در آثار مولانا، سعدی و حافظ از دیگر برنامه های این شب فرهنگی است.

بر اساس این گزارش، بازدید از گذر ادب و هنر شیراز در محدوده بافت تاریخی این شهر و رویدادهای فرهنگی آن همانند کارگاه نویسندگی خلاق حیرت، نقالی داستان های فولکلور مردم شیراز، نمایش های عروسکی آشنایی با میراث ناملموس شیراز و در ادامه بازدید از پروژه زندیه برنامه های صبح روز سه شنبه یازدهم خرداد است.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه نمود: در آخرین گام از این مجموعه برنامه فرهنگی، هنری، گردشگری، دبیرخانه شهر خلاق با حضور جمعی از فرهنگوران و هنرمندان و متولیان این عرصه، در مرکز شیرازشناسی افتتاح و از کتاب گردشگری ادبی رونمایی می گردد.

علی نیری اضافه نمود: این دبیرخانه محور برگزاری رویدادها و برنامه های مختلف فرهنگی هرنی و ادبی با رویکرد شهر خلاق خواهد بود تا با اجرای منسجم و یکپارچه، کسب یک اسم افتخارآمیز دیگر برای شهر شیراز محقق گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16811

به "دبیرخانه شهر خلاق در شیراز افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرخانه شهر خلاق در شیراز افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید