تعداد تیم های لیگ برتر بسکتبال هنوز نهایی نشده است

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در فصل 1400 - 1399 با حضور 16 تیم برگزار گردید. برگزاری رقابت ها با این تعداد تیم اگرچه از سوی بعضی مربیان و مسئولان با انتقاداتی روبرو بود اما مبنای کار فدراسیون بسکتبال و کمیته مسابقات این فدراسیون برای فصل تازه رقابت ها هم قرار داده شده است.

تعداد تیم های لیگ برتر بسکتبال هنوز نهایی نشده است

این در حالی است که شورا و شهرداری قزوین از حضور در این فصل مسابقات کناره گیری نموده است. این تیم سال گذشته با راهنمایی محمدرضا اسلامیان در لیگ برتر شرکت کرد و در رده بندی نهایی صاحب صندلی یازدهم شد. باوجود این، مسئولان شهر قزوین قصد تیمداری دوباره برای فصل پیش رو را ندارند.

شهرداری بندرعباس هم یکی از تیم های شرکت نماینده در فصل گذشته رقابت ها بود که با رضا هنگام پور در رده دوازدهم جدول رده بندی ایستاد اما این تیم برای فصل نو بلاتکلیف است. مسئولان شهرداری از تیمداری مجدد در بسکتبال کناره گیری نموده و مسئولیت آن را واگذار نموده اند اما معین نیست که در نهایت با شرایط نو تیمی از بندرعباس در فصل نو مسابقات شرکت خواهد داشت یا نه!

همین مسئله باعث شده چگونگی برگزاری فصل 1401 - 1400 لیگ برتر بسکتبال به لحاظ کمی و تعداد تیم های شرکت نماینده معین نباشد.

فدراسیون بسکتبال البته بر برگزاری مسابقات با تعداد زوج تیم ها تاکید دارد. به همین علت مسئولان این فدراسیون در نظر دارند در صورتی که شهرداری بندرعباس وارد لیگ گردد، یک تیم دیگر را هم به لیست شرکت نمایندگان اضافه نمایند تا تعداد تیم های لیگ رجحان به عدد 16 برسد اما در صورتی که کناره گیری شهرداری بندرعباس قطعی گردد رقابت ها را با 14 تیم برگزار نمایند.

فصل نو مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور از 24 مهرماه شروع می گردد. پیش از این 22 مهرماه زمان مقرر برای شروع لیگ در نظر گرفته شده بود اما با توجه به همزمانی با شب شهادت امام حسن عسگری (ع) این زمان دو روز جابه جا شد.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17325

به "تعداد تیم های لیگ برتر بسکتبال هنوز نهایی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد تیم های لیگ برتر بسکتبال هنوز نهایی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید