ترامپ حامیان پنهان ندارد، بایدن قطعاً پیشتاز است

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، شبکه تلویزیونی سی ان ان در تحلیلی درباره نتایج نظرسنجی ها و پیشتازی جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین و نامزد دموکرات ها در برابر دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا در انتخابات 2020، گفت: به نظر نمی رسد که فعلا ترامپ حامیانی پنهان داشته باشد که نتیجه را در نهایت به نفع او تغییر دهد.

ترامپ حامیان پنهان ندارد، بایدن قطعاً پیشتاز است

این رسانه آمریکایی در این خصوص گزارش داد: نتایج نظرسنجی جدید خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس نشان داد که بایدن با کسب 48 درصد آراء در مقابل ترامپ با احراز 35 درصد آرا در نظرسنجی ها جلو است.

در گزارش این رسانه آمریکائی آمده است: به رغم پیشتازی بایدن در تقریبا همه نظرسنجی های ایپسوس در امسال، اختلاف پیشتازی او در نظرسنجی جدید این موسسه بالاترین رقم در سال 2020 میلادی بوده است. هرچند نتایج نظرسنجی های ملی در سراسر سال 2016 همزمان با دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دقیق بود یکی از مسائلی که اغلب شنیده می شد این بود که حامیان ترامپ یا دروغ می گویند یا با نظرسنج ها صحبت نمی نمایند.

سی ان ان در ادامه می افزاید: نظرسنجی هایی همچون ایپسوس چنین استدلالی را رد می نمایند؛ زیرا برای مصاحبه ها با شرکت نمایندگان از دستگاه در نظرسنجی های خود استفاده می نماید (برای مثال آنلاین). دلیلی وجود ندارد که رای دهندگان به دستگاه دروغ بگویند. نظرسنجی های سراسری در هفته ای که گذشت، از بین موسسه های نظرسنجی که مصاحبه مستقیم با رای دهندگان نداشته اند رجحان بایدن در برابر ترامپ با 50 در مقابل 39 درصد آرا را به طور متوسط نشان می دهند. این یک امتیاز بالا را نشان می دهد و نتایج آن شبیه بیشتر نظرسنجی هایی است که به طور مستقیم صورت گرفته و نشان می دهد بایدن با 51 درصد آرا در مقابل ترامپ با 41 درصد آرا جلوتر است.

گزارش مذکور اضافه می نماید: گذشته از این، کاملا معین است که اختلاف رجحان بایدن در بیشتر نظرسنجی های غیرمستقیم در حال افزایش است. در همه نظرسنجی های صورت گرفته به دنبال اعتراضات نژادپرستی و خشونت پلیس که اواخر ماه می (اردیبهشت) شروع شد؛ متوسط اختلاف دو نامزد 48 در برابر 41 به نفع بایدن بود. نگاهی به نظرسنجی ها قبل از اعتراضات نشان می دهد که بایدن با اختلاف 47 در مقابل 42 از ترامپ جلو بود. به عبارت دیگر پیشتازی بایدن در برابر ترامپ در هفته گذشته در مقایسه با یک ماه پیش در نظرسنجی به وسیله مصاحبه غیرمستقیم و به وسیله دستگاه بیشتر شده است.

در گزارش این تلویزیون آمریکائی آمده است: در نظرسنجی های غیرمستقیم ماه گذشته شاهدی وجود نداشته که نشان دهد حامیان ترامپ در نظرسنجی های ماه گذشته گفته باشند که هنوز درباره این که به چه کسی رای داده اند، تصمیم نگرفته اند. همچنین دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم نتیجه نظرسنجی ها به نفع بایدن تغییر نموده زیرا دموکرات ها تمایل بیشتری دارند به نظرسنجی ها در این روزها پاسخ دهند.

سی ان ان در آنالیز نظرسنجی های صورت گرفته از زمان شروع اعتراض ها در آمریکا اضافه نمود: بیشتر نظرسنجی های غیرمستقیم به طور متوسط اختلاف رجحان 9 پله ای بایدن در مقایسه با نظرسنجی های سال 2016 در رابطه با هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات ها را نشان می دهد. تغییر 9 پله ای در مقایسه با نظرسنجی های سال 2029 باعث رجحان 11 پله ای او در نظرسنجی های سراسری شده است.

این رسانه نتیجه گرفت: با این حال هیچ چیز نتیجه رقابت ها را تضمین نمی نماید و ترامپ ممکن است در نظرسنجی های آینده بار دیگر حمایت بیشتری کسب کند. فعلا ادله ای وجود ندارد که نشان دهد ترامپ دارای حامیان مخفی است. اما آنچه که ظواهر امر نشان می دهد این است که بایدن در رقابت های ریاست جمهوری از ترامپ جلوتر است.

لازم به ذکر است، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر 2020 مصادف با 13 آبان 1399 برای انتخاب پنجاهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاونش برگزار خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10301

به "ترامپ حامیان پنهان ندارد، بایدن قطعاً پیشتاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ حامیان پنهان ندارد، بایدن قطعاً پیشتاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید