تایباد رتبه اول جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری خراسان رضوی در رسته گردشگری و صنایع دستی

به گزارش بانیما، سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: شهرستان تایباد رتبه اول جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری استان در رسته گردشگری و صنایع‌دستی را کسب کرده است.

تایباد رتبه اول جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری خراسان رضوی در رسته گردشگری و صنایع دستی

به‌گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمد دیناری سرپرست معاونت سرمایه گذاری این اداره کل، امروز یکشنبه 14 مرداد با اعلام این خبر افزود: 291 طرح پس از تصویب در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تایباد به بانک های عامل معرفی شده است که از این تعداد 135 طرح توسط متقاضیان موفق به عقد قرارداد با بانک ها شده اند و در نهایت تعداد 134 طرح، تسهیلات روستایی و عشایری در رسته های گردشگری و صنایع دستی دریافت کرده اند.

او افزود: مبلغ یک‌میلیارد و 336میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

دیناری با بیان این که میزان اشتغال ایجادی این طرح ها حدود 185 نفر است، ادامه داد: شهرستان تایباد در بین شهرستان های استان در خصوص میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان در رسته های گردشگری و صنایع دستی رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان های فریمان و بردسکن در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: از نظر تعداد طرح های مصوب در بانک ها نیز به ترتیب شهرستانهای تایباد با 134 طرح، تربت حیدریه وباخزر هرکدام با 6 طرح و سبزوار با 5 طرح جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

دیناری یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان از طریق حمایت از مشاغل رسته های بوم گردی،طبیعت گردی و صنایع دستی یکی از اهداف مهم طرح کارا است.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: chtn.ir
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 56

به "تایباد رتبه اول جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری خراسان رضوی در رسته گردشگری و صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایباد رتبه اول جذب تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری خراسان رضوی در رسته گردشگری و صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید