برنامه ویژه فدراسیون تیروکمان برای زهرا نعمتی، جذب مربی خارجی

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، زهرا نعمتی که با قهرمانی در بازی های پارالمپیک 2012 لندن نام خود را به عنوان اولین بانوی مدال آور طلا در سطح بازی های المپیک و پارالمپیک در ورزش ایران ثبت کرد، از امیدهای کاروان پارالمپیک برای قهرمانی در توکیو به حساب می آید.

برنامه ویژه فدراسیون تیروکمان برای زهرا نعمتی، جذب مربی خارجی

این امید تا حدی است که مهیا شدن شرایط ویژه برای زهرا نعمتی به لحاظ بهره مندی از مربی اختصاصی و اعزام های بین المللی در دستور کار کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون تیروکمان برای این ورزشکار قرار گرفته است.

نعمتی که بعد از دو قهرمانی متوالی در بازی های پارالمپیک لندن و ریو سهمیه حضور در پارالمپیک توکیو را هم قطعی کرده است، فعلاً طبق برنامه دریافتی از مربیان داخلی پیگیر تمریناتش است اما در صورت مهیا شدن شرایط می تواند زیر نظر مربی خارجی خصوصی، فرایند آماده سازی خود را دنبال کند.

غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان در گفتگو با خبرنگاران در این زمینه گفت: جذب مربی خارجی برای زهرا نعمتی به عنوان یکی از ورزشکاران ویژه اعزامی به توکیو از مصوبات ستاد عالی بازی های پارالمپیک است. طبق این مصوبه، فدراسیون می تواند در صورت صلاحدید اقدام لازم را انجام دهد. در واقع اجرای این مصوبه به نظر فدراسیون بستگی دارد.

وی با تاکید بر موافقت صد درصدی فدراسیون تیروکمان در این زمینه گفت: با خود زهرا نعمتی هم در مورد شرایطش برای شرکت در پارالمپیک سال آینده صحبت کردیم، نظرمان نسبت به مصوبه ستاد عالی مثبت است و بر این اساس قرار است شرایط لازم این ورزشکار را مهیا کنیم.

به گفته رئیس فدراسیون تیروکمان جذب مربی خارجی، اعزام به اردوی برون مرزی و حضور در مسابقاتی خارج از رقابت های رسمی و مصوب فدراسیون که تیم ملی هم در آنها حاضر می شود، شرایطی است که برای زهرا نعمتی و ارتقای شرایط او در جهت پارالمپیک توکیو تصویب شده است.

شعبانی بهار شرح داد: از زهرا نعمتی خواسته ایم گزینه های موردنظر خود را به فدراسیون معرفی کند تا با آنها وارد رایزنی شویم. خودمان هم گزینه هایی مدنظر داریم که مذاکراتی هم با آنها داشته ایم اما هیچ پاسخ منفی یا مثبتی نگرفته ایم. به نظر می رسد بحران کرونا و بلاتکلیفی که برای بسیاری فعالیت ها ایجاد کرده، بی تأثیر در این زمینه نباشد. یکی دو مورد گزینه ای که با آنها مذاکره کردیم اصلاً نگفته اند می آیند یا نه.

رئیس فدراسیون تیروکمان با تاکید بر اینکه هزینه های جذب مربی خارجی برای زهرا نعمتی بر عهده کمیته ملی پارالمپیک خواهد بود، گفت: وی جزو مفاخر ورزش ایران است به همین دلیل و برای مهیا شدن شرایط جهت آمادگی بیشتر او، هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد. امیدواریم بتوانیم بهترین گزینه ممکن را به عنوان مربی در کنار وی قرار دهیم.

شعبانی بهار با اشاره به اینکه زهرا نعمتی فعلاً همچون دیگر کمانداران و ورزشکاران در منزل پیگیر تمرینات خود است، شرح داد: در مورد فرایند تمرینات زهرا نعمتی میان فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک تعامل لازم وجود دارد. تا قبل از بحران کرونا وی طبق برنامه مجید میررحیمی سرمربی تیم ملی ریکرو و بعضاً مربیان دیگر تمریناتش را دنبال می کرد. این روزها هم به خاطر کرونا مجبور به تمرین در خانه آنهم با محدودیت های زیاد است. امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که بتوانیم در مورد جذب مربی خارجی و اعزام های بین المللی به نتیجه برسیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9555

به "برنامه ویژه فدراسیون تیروکمان برای زهرا نعمتی، جذب مربی خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ویژه فدراسیون تیروکمان برای زهرا نعمتی، جذب مربی خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید