برنامه اهالی تئاتر ویژه هفته دفاع مقدس تشریح شد

به گزارش بانیما، نخستین نشست خبری مدیر عامل انجمن تئاتر دفاع مقدس برگزار گشت.

برنامه اهالی تئاتر ویژه هفته دفاع مقدس تشریح شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی، نخستین نشست خبری حمید نیلی، مدیر عامل انجمن تئاتر دفاع مقدس به مناسبت تشریح برنامه های این انجمن در هفته دفاع مقدس برگزار گشت. نیلی در ابتدای این نشست گفت: برگزاری نمایش های خیابانی در نقاط پرتردد شهر تهران و همچنین تجلیل از چهره های برگزیدۀ تئاتر مقاومت از جمله برنامه های جشنواره تئاتر مقاومت است.

وی ادامه داد: همکاری های مشترک با شهرداری تهران در زمینۀ برگزاری هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت نیز از دیگر مواردی بود که در این مراسم مطرح شد.

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین فراخوان جشنواره هفدهم در اردیبهشت 99 اشاره کرد و گفت: از 800 گروه ثبت شده در سراسر کشور دعوت کردیم تا در این جشنواره شرکت کنند و تا کنون یک هزار و 300 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که غیر از آثار بخش نمایشنامه نویسی، باقی آثار ارزیابی شده است.

وی از انتشار ماهنامه نقش صحنه به عنوان دیگر فعالیت های انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نام برد و اضافه نمود: این ماهنامه را با رویکرد عمومی تئاتر و همچنین پرداختن به حوزه تخصصی به صورت دیجیتال منتشر کردیم. 3 شماره ماهنامه آماده شده و چهارمین شماره نیز ویژه چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس منتشر می شود.

نیلی سپس از طراحی سایت تخصصی تئاتر دفاع مقدس به عنوان یکی دیگر از برنامه های انجمن یاد کرد.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در ادامه به فعالیت های تماشاخانه سرو اشاره و تأکید کرد: ما تماشاخانه سرو را به عنوان یک کمپانی در نظر گرفته ایم که در زمینه تولید هم فعالیت کند. نگاه تماشاخانه در زمینه تولید نگاه جدیدی شده است.

وی درباره برنامه های ویژه چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس نیز شرح داد: در حوزه چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس با هدف استعدادیابی و تولید آثار رادیویی، با رادیو نمایش تفاهم نامه ای را منعقد کردیم. همچنین تفاهم نامه ای را با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داشتیم که طی آن 40 نمایش خیابانی مطرح کشور در نقاط مختلف اجرا شوند و همچنین با همکاری سازمان در مهرماه از هنرمندان تئاتر دفاع مقدس قدردانی خواهد شد.

نیلی ادامه داد: تئاتر دفاع مقدس فراز و فرودهایی داشته است و قصد داریم نشست آسیب شناسی تئاتر دفاع مقدس در 4 دهه گذشته را در تئاتر شهر برگزار خواهیم کرد.

وی به برگزاری دومین دوره همایش سردار آسمانی اشاره کرد و گفت: امسال استان کرمان میزبان دومین دوره این همایش خواهد بود. اساس این دوره همایش را در حوزه تئاتر خیابانی مدنظر قرار داده ایم و البته چند نمایش صحنه ای نیز به عنوان مهمان خواهیم داشت.

نیلی رونمایی از 2 نمایشنامه اثر لیلی عاج و شهرام کرمی و همچنین رونمایی از کتاب نقد و بررسی 40 نمایشنامه نگارش شده با موضوع دفاع مقدس را به عنوان دیگر برنامه های انجمن در چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس نام برد.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس درباره برنامه های انجمن در زمینه تولید نمایشنامه در طول سال اظهار کرد: خوشبختانه مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت نگاه ویژه و حمایتی به تئاتر دارد. قصد داریم بحث اردوهای نمایشنامه نویسان در نقاط کمتر دیده شده دوران دفاع مقدس را از سر بگیریم که البته شرایط شیوع ویروس کرونا این امر را به تعویق انداخت. ما کتاب های خوبی از سرداران دفاع مقدس داریم که باید بر اساس آنها نمایشنامه تولید شود. در جشنواره مقاومت بحث اقتباس و اورجینال بودن نمایشنامه ها را مطرح کردیم و در بخش نمایشنامه نویسی جشنواره بیش از 200 اثر به دست مان رسیده است. قصد داریم برنامه نمایش خاطره را ادامه دهیم تا بر اساس خاطراتی که در این برنامه بیان می شوند، نمایشنامه تولید شود.

نیلی در سرانجام سخنان خود درباره میزان بودجه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اینکه در زمینه هزینه کرد این بودجه آیا شفاف سازی صورت خواهد گرفت یا خیر، شرح داد: کارهای هر نهادی می تواند نحوه هزینه کرد بودجه را شفاف سازی کند. سعی کردیم از 2 میلیارد بودجه ای که انجمن در اختیار دارد استفاده بهینه کنیم و در سرانجام بیلان کاری خوبی را ارائه دهیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11921

به "برنامه اهالی تئاتر ویژه هفته دفاع مقدس تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه اهالی تئاتر ویژه هفته دفاع مقدس تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید