اهداف فدراسیون شنا برای برگزاری مسابقات جام زنده رود

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، پس از شیوع ویروس کرونا استخرهای ورزشی به منظور پیشگیری از بیماری کرونا تعطیل شدند. پس از پیگیری های فدراسیون شنا در برخی استان ها مجوزهایی برای بازگشایی یک استخر انجام شد.

اهداف فدراسیون شنا برای برگزاری مسابقات جام زنده رود

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به منظور ایجاد انگیزه در میان شناگران قرار بر این است تا اواسط اسفند ماه سال جاری مسابقاتی تحت عنوان جام شنای زنده رود در بخش بانوان برگزار شود که هدف از آن ایجاد انگیزه در بین شناگران برای پیگیری تمرینات می باشد.

شهرناز ورنوس نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا در گفتگو با خبرنگاران، درباره هدف فدراسیون برای برگزاری مسابقات جام شنای زنده رود گفت: همانطور که در جریان هستید پس از شیوع ویروس کرونا استخرها تعطیل شدند و شرایط به گونه ای بود که ملی پوشان و شناگران تمریناتی نداشتند. حدود هشت ماه شناگران از فضای تمرینی به دور بودند چرا که استخرها تعطیل بود. در حال حاضر مجوزهای استانی صادر شده است که در هر استان یک استخر فعال است.

وی ادامه داد: با توجه به وقفه صورت گرفته در انجام تمرینات، بیشتر شناگران انگیزه خود را برای آغاز دوباره تمرینات از دست داده اند چرا که دلسرد هستند که مسابقاتی در جریان نیست و با چه هدفی باید تمرین کنند به همین دلیل فدراسیون هماهنگی های لازم را انجام داده تا در بخش زنان و مردان مسابقات شنا و واترپلو را برگزار کند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا تاکید کرد: اگر بتوانیم از ستاد مبارزه با کرونا مجوز برگزاری مسابقات را بگیریم حتماً رقابت ها برگزار خواهد شد. در حال حاضر آیین نامه ای که روی سایت قرار داده ایم به صورت کلی است و جزییات را بیان نکرده است چرا که ابتدا باید مجوز برگزاری مسابقات را کسب کنیم اما چیزی که تعیین است تاریخ برگزاری مسابقات در نیمه اسفند ماه است که اگر بتوانیم تا آن زمان مجوز را به دست آوریم جزییات را اعلام خواهیم کرد.

ورنوس در پاسخ به این سوال که پورتکل های بهداشتی برای برگزاری مسابقات چگونه است گفت: در حال حاضر تنها یک رده سنی را برای مسابقات تعیین کرده ایم که در این رده سنی شناگران توانایی رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند و می توان آنها را ساماندهی کنیم. البته همه اینها منوط به این است که بتوانیم مجوز را کسب کنیم پس از مجوز تمام جزییات را اعلام خواهیم کرد. برای ما نیز سلامت شناگران در اولویت خواهد بود.

وی تاکید کرد: با جامعه ورزش در ارتباط هستیم و می دانیم برخی از شناگران در شرف کناره گیری کلی از این رشته هستند چرا که انگیزه ای برای ادامه راه ندارند به همین دلیل فدراسیون تمام تلاش خود را می کند تا شناگران دلسرد نشوند و انگیزه لازم را برای ادامه راه با انجام این مسابقه به دست آورند. دوست داریم که دختران ایران که در واقع مادران آینده هستند در فضای سالم ورزش باقی بمانند. پس باید سرمایه ها را حفظ کنیم البته با اولویت سلامتی.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13984

به "اهداف فدراسیون شنا برای برگزاری مسابقات جام زنده رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداف فدراسیون شنا برای برگزاری مسابقات جام زنده رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید