انجمن دانشگاه های کانادا و کالج های آن

به گزارش بانیما، انجمن دانشگاه ها و کالج ها در کانادا یک گروه داوطلبانه از 96 ارائه دهنده آموزش عالی خصوصی و غیرانتفاعی در کانادا است . این سازمان در سال 1911 با یک مأموریت طولانی مدت مامور شد که به صدای مشترک دانشگاه های کانادا و ارتقاء استانداردهای آموزشی با کیفیت بالا تبدیل گردد . در سال 2015 سازمان تغییر نام داد و به عنوان انجمن دانشگاه های کانادا (به اختصار به آن دانشگاه های کانادا می گوییم) شناخته می گردد ، اما اهداف و ارزش های آن که در ابتدا ساخته شده بود یکسان است .

انجمن دانشگاه های کانادا و کالج های آن

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

انجمن دانشگاه های کانادا چه می نماید ؟

اول از همه باید بگوییم ، دانشگاه های کانادا یا انجمن دانشگاه ها و کالج های کانادا یک نهاد اعتبار سنجی نیست . اما ، هر دانشگاهی که مایل به عضویت در سازمان باشد باید معیارهای لازم را رعایت کند .

در مقیاس عمده ، نقش دانشگاه های کانادا شامل موارد زیر است :

  • حفظ استانداردهای قوی دانشگاهی در بین اعضای دانشگاه
  • بهبود و تسهیل همکاری بین اعضای دانشگاه
  • ترویج کانادا به عنوان یک مقصد تحصیلی جذاب در بازار بین المللی

انجمن دانشگاه های کانادا از نظر خیلی پایین و از نظر خیلی ساده ، سازمانی برای دانشگاه ها است . عمیق ترین نقش آن اطمینان از اعضای آن در معیارهای آموزش عالی است . هدف اصلی زمینه ساز این نقش اطمینان از تجربه ، ظرفیت و تعهد دانشگاه های کانادا برای فراوری نامزدهای عالی است که می خواهند چالش های کانادا و دنیا را با مشکل روبرو نمایند . در راستای این امر ، دانشگاه های عضو انجمن هر 5 سال یکبار مورد بازنگری ویژه قرار می گیرند تا ارزیابی آن ها مطابق با استانداردهای آموزشی انجام گردد .

بخش مهمی از برنامه های دانشگاه های کانادا ، حفظ همکاری های علمی قوی بین اعضای دانشگاه با هدف تسهیل مبادلات دانشگاهی و سیاست های اداری است . با استفاده از این رویکرد ، انجمن دانشگاه های کانادا قصد دارند مناطقی از منافع مشترک را که احتیاج به پیشرفت دارد شناسایی نمایند . این شامل نه تنها بخش علمی بلکه جنبه اداری نیز می گردد .

انجمن همچنین به شدت در تقویت موقعیت کانادا در بازار دنیای آموزش متعهد هستند . در همکاری قوی ، نزدیک و مستمر با مقامات دولتی ، انجمن دانشگاه ها و کالج های کانادا به وضوح یک استراتژی پیروز بین المللی آموزشی را اجرا نموده است . به خاطر سخت کوشی آنها است که کانادا امروز در بین پنج مقصد تحصیل مشهور دنیا در رابطه با آمار ثبت نام دانشجویان واقع شده است .

علاوه بر آن انجمن نه تنها مایل به ترغیب دانشجویان بین المللی برای آمدن به کانادا نیستند بلکه مصمم هستند که یک تجربه تحصیلی فراموش نشدنی را برای آن ها تضمین نمایند . معمولاً از دانشجویان بین المللی انتظار می رود در یک محیط ناشناخته در خارج از کشور احساس ترس و احساس ناامنی نمایند اما آن ها در کانادا دارای چنین حسی نیستند . انجمن دانشگاه های کانادا طیف گسترده ای از خدمات را برای یاری به دانشجویان بین المللی برای تأمین احتیاجهای شخصی یا دانشگاهی خود و سهولت این انتقال ارائه می دهد .

انجمن همچنین می خواهند در هنگام سیاست ملی ، جبهه متحد و یک صدای مشترک برای دانشگاه های کانادا باشند . آنها نقش گسترده ای برای حمایت از دانشگاه ها ایفا می نمایند تا دانشگاه ها به میزان قابل توجهی دسترسی داشته باشند و در فرآیندهای تصمیم گیری در خصوص اصلاحات در کل سیستم آموزش ملی مشارکت فعال داشته باشند .

به جز این ، انجمن اطمینان حاصل می نماید که در خصوص سهم بزرگی که دانشگاه ها به کشور می آورند ، باعث افزایش آگاهی می شوند . این کار به این صورت انجام می گردد که آنها بتوانند از طرف احزاب دولتی یا سازمان های بخش خصوصی برای صرف برنامه های تحقیقاتی مختلف ، برنامه های بین المللی خدمات یاری دانشجویی و سایر پروژه های سرمایه بودجه بیشتری برای آموزش جذب نمایند .

اولویت های انجمن دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا مانند هر سازمان بزرگ دیگری با دیدی شفاف و طولانی مدت ، اولویت های خود را مشخص نموده اند که در هسته اصلی مأموریت خود قرار دارند و ارزش ها و اصولی را که براساس آن کل سازمان ساخته شده است را منعکس می نمایند . در زیر اولویت های دانشگاه کانادا ذکر شده است .

  • حق حق انتشار و معامله منصفانه
  • عدالت ، تنوع و شمول
  • تحصیل خارج از کشور
  • تحقیق و نوآوری
  • آموزش بومی
  • همکاری و کارآموزی

بورسیه های انجمن دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا ، برنامه ها و بورس های بودجه دولتی و بیش از 120 بورس تحصیلی که از بخش خصوصی تأمین می گردد را مدیریت می نمایند . دانشجویانی که در جستجوی اطلاعات مربوط به فرصت های دریافت بورس تحصیلی هستند ، می توانند به راحتی به این سازمان برسند و بدانند چه گزینه هایی وجود دارد . این سازمان دارای یک تیم کاملاً حرفه ای است که آماده هدایت همه دانشجویان با شرایط و روال لازم برای درخواست بورسیه است .

در زیر بعضی از طرح های بورس تحصیلی که توسط دانشگاه های کانادا اداره می شوند ذکر شده است .

Tanaka Fund

Tanaka Fund در سال 1974 برای تشویق دانشجویان ژاپنی که در خارج از کشور در کانادا تحصیل می نمایند و برعکس ، ارائه شد . از سال 1975 این برنامه بودجه توسط انجمن دانشگاه های کانادا اداره می گردد . ارزش سالانه بودجه برای این طرح سال به سال تغییر می نماید . در سال 2019 ، در مجموع 30،000 دلار اهدا می گردد و ارزش هر یاری هزینه می تواند تا 10،000 دلار باشد . دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا مجاز به درخواست این نوع بورسیه هستند .

Scholarship Partners Canada

Scholarship Partners Canada به عنوان یک سازمان برتر در مدیریت بورس تحصیلی در نظر گرفته می گردد . آنها به مؤسسات دیگر در زمینه تهیه و مدیریت برنامه های بورس یاری می نمایند . هر سال حدود 12 میلیون دلار از بورس های تحصیلی کانادا به حدود 5،000 دانشجو اختصاص می یابد .

Innovative designs for accessibility IDeA competition

IDeA بورسیه های رقابتی است که نوآوران جوان جاه طلب را ترغیب می نماید تا راه چاره های خلاقانه ای را برای دسترسی بیشتر به معلولین فراهم نمایند . هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی که در دانشگاه اعطای مدرک تحصیلی ثبت نام نموده باشد واجد شرایط است که در رقابت IDeA شرکت کند . داوطلبانی که در سه رتبه برتر قرار می گیرند ، مبلغ مشخصی کسب می نمایند . برنده 5000 دلار درآمد ، مقام دوم 1500 دلار و سومین هزار دلار می گردد .

Queen Elizabeth Scholars

Queen Elizabeth Scholars یک برنامه بورس تحصیلی بزرگ است که در 59 کشور دنیا فعالیت می نماید . هدف این است که به دانشجویان تجربه منحصر به فرد تحصیل در سطح بین المللی و ارائه مشارکت در طرح های مشترک را ارائه دهد . این برنامه تا به امروز بیش از 80 میلیون دلار برای تأمین برنامه های بورس تحصیلی جذب نموده است . هم اکنون 44 دانشجو کانادایی در برنامه Queen Elizabeth Scholars شرکت دارند .

North-South research

North-South research یک برنامه تحقیقاتی برای تقویت تحرک دانشجویان و تغییر دیدگاه آنها است . در بازه زمانی بین 2005 تا 2014 حدود 1500 دانشجوی کانادایی از سه تا شش ماه فرصت حضور در بعضی برنامه های کارآموزی را داشتند .

ERA-Can+ Project

ERA-Can+ Project برای تقویت همکاری و مصاحبه انجمن دانشگاه های کانادا با همتایان خود در اتحادیه اروپا ایجاد شده است . از جمله فعالیت هایی که دانشگاه های کانادا در آن شرکت می نمایند جلسات اطلاعاتی است که در طی آن محققان و دانشمندان کانادایی از گزینه های شرکت در بزرگترین برنامه تحقیقاتی اتحادیه اروپا افق 2020 آگاه می شوند .

مترجم : امید کریمی

منبع : studying-in-canada.org

آخرین مطالب وب سایت

منبع: studyunique
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8500

به "انجمن دانشگاه های کانادا و کالج های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن دانشگاه های کانادا و کالج های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید