امتیاز دوربین آیفون 11 در وب سایت DxOMark بعد از آنالیز دوباره افزایش یافت

به گزارش بانیما، بعد از آنالیز دوباره دوربین آیفون 11 با پروتکل جدید وب سایت DxOMark، این گوشی توانست امتیاز خوب 119 را کسب کند و به رتبه بیست و یکم برسد.

امتیاز دوربین آیفون 11 در وب سایت DxOMark بعد از آنالیز دوباره افزایش یافت

وب سایت DxOMark به تازگی اعلام نموده که پروتکل تست دوربین های خود را تغییر داده و اکنون با نسخه چهارم آن، به آنالیز دوربین گوشی های هوشمند می پردازند و این یعنی عملکرد دوربین گوشی های هوشمندی که پیش تر توسط این وب سایت آنالیز شده بودند با تغییراتی همراه خواهد بود که در نتیجه باعث افزایش یا کاهش امتیاز کلی می گردد.

البته نباید این موضوع را هم فراموش کرد که گاهی اوقات، بعد از گذشت یکی دو سال و ارائه به روزرسانی های مختلف از سوی شرکت های سازنده، ممکن است عملکرد دوربین گوشی ها با بهبودی هایی همراه باشد. با این حال هرچه که بوده، چیزهایی از این دست باعث شد در آنالیز دوباره، امتیاز دوربین آیفون 11 بیشتر از آن چیزی باشد که پیش تر شاهد بودیم.

پرچم دار کوچک اپل در سال 2019 و در آنالیز اولیه DxOMark پیروز شد امتیاز 109 را کسب کند. اما اکنون و با آنالیز دوباره، توانست با 10 امتیاز بیشتر به رده بیست و یکم صعول کند. با این افزایش امتیاز چشمگیر، آیفون 11 توانست گوشی هایی نظیر گلکسی S20 پلاس و وان پلاس 8 پرو را که امتیاز بیشتری به نسبت نماینده اپل داشتند پشت سر بگذارد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که گلکسی S20 پلاس با پروتکل قدیمی DxOMark آنالیز شده و باید منتظر آنالیز دوباره آن باشیم.

  • مقایسه پردازنده A14 و A13 با اسنپدراگون 865 و 865 پلاس

امتیاز خوبی که نماینده کوچک و البته قدرتمند اپل در آنالیز دوباره DxOMark به دست آورد می تواند دلگرمی برای علاقه مندان به محصولات اپل باشد. چرا که بعضی از آن ها گمان می نمایند گوشی آیفون 11 شاید نتواند در عکاسی و فیلم برداری به خوبی پرچم دارهای جدید باشد و بنابراین آن ها مجبور خواهند بود برای بهبود تجربه عکاسی حتما به گوشی های جدیدتر و البته گران قیمت تر کوچ نمایند. اما این طور که به نظر می رسد، این تفکر اشتباه است. شاید آیفون 11 از پردازنده قدرتمند A14 بهره نبرد و از اینترنت 5G پشتیبانی نکند، اما همچنان با قیمت مناسبی که دارد، یکی از بهترین گوشی هایی است که کاربران می توانند خریداری نمایند.

البته آیفون 11 در عظیم نمایی عملکرد رضایت بخشی ندارد و این موضوع کاملا طبیعی و قابل دفاع است. این گوشی و حتی آیفون 12 و 12 مینی از لنز تله فوتو بهره نمی برند تا قیمت آن ها در محدوده قابل قبولی قرار بگیرد. به همین خاطر نباید آن قدرها روی توانایی عظیم نمایی آن ها حساب کرد. در بخش ویدیو هم یک سری مسائل وجود دارد که از جمله مهم ترین آن می توان به لرزش محسوس حین راه رفتن، مشکل در تعادل رنگ سفید و نوردهی حین عکاسی در محیط درون خانه اشاره نمود که از یک گوشی با این قیمت انتظار بیشتر از این هم نداریم.

نظر شما در رابطه با آیفون 11 و عملکرد خوب دوربین آن چیست؟ آیا خرید این گوشی را به برادران جدیدتر یعنی آیفون 12 مینی و آیفون 12 ترجیح می دهید؟

  • مقایسه دوربین آیفون 12 و آیفون 12 پرو با آیفون 11 پرو

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13298

به "امتیاز دوربین آیفون 11 در وب سایت DxOMark بعد از آنالیز دوباره افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتیاز دوربین آیفون 11 در وب سایت DxOMark بعد از آنالیز دوباره افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید