استقبال سازمان همکاری اسلامی از تصمیم ریاض درباره مراسم حج سال جاری

به گزارش بانیما، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از تصمیم ریاض مبنی بر برگزاری مراسم حج سال جاری به صورت محدود از بیم تشدید شیوع ویروس کرونا، استقبال کرد.

استقبال سازمان همکاری اسلامی از تصمیم ریاض درباره مراسم حج سال جاری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوسف العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از بیانیه وزارت حج عربستان سعودی مبنی بر تصمیم این کشور به برگزاری مراسم حج سال جاری به صورت محدود به دلیل احتیاط های بهداشتی مربوط به شیوع ویروس کرونا در این کشور استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی از تصمیم دولت شاه سلمان بن عبدالعزیز که همسو با کلیه تدابیر پیشگیرانه و احتیاطی عربستان سعودی اتخاذ شده و از زمان شروع این همه گیری به شکل فعالی موجب کاهش پیامدهای منفی آن و شیوع بیشتر آن شده، حمایت کرد.

العثیمین همچنین از توجه بالای دولت سعودی به سلامت مهمانان خداوند رحمان و بذل توجه لازم به آنها تقدیر کرد.

وی اضافه نمود: سازمان دهی مناسب حج برای سال جاری، در سایه تداوم همه گیری کرونا و عدم وجود درمانی که سلامت همه را حفظ کند، عربستان سعودی را مقابل یک مسئولیت انسانی و شرعی بزرگی قرار داد. زیرا حفظ جان انسان یکی از ضرورت های پنج گانه ای که در دین اسلام بر آن تاکید شده است. همین امر موجب شد تا عربستان تصمیمات و تدابیری قاطع بر اساس اطلاعات بهداشتی جاری و قوانین مستحکم فقهی اتخاذ کند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی توضیح داد: بخش زیادی از حجاج اغلب سالخورده هستند و این نگرانی وجود دارد که در هنگام ادای مناسک حج به این ویروس مبتلا شوند و به همین دلیل نیز بعضی از کشورهای اسلامی اعلام کردند که شهروندان خود را به دلیل نگرانی از سلامتیشان به حج سال جاری اعزام نخواهند کرد.

وی در سرانجام تاکید نمود که سازمان همکاری اسلامی از تصمیم اتخاذی دولت سعودی برای حفظ جان و سلامت مسلمانان حمایت می نماید.

وزارت حج عربستان سعودی روز دوشنبه (دیروز - 22 ژوئن)، از برگزاری مناسک حج سال جاری به صورت محدود اطلاع داد.

در پی شیوع ویروس کرونا، وزارت حج عربستان سعودی تصمیم گرفته است که مناسک حج سال 1441 هجری قمری را با تعداد بسیار محدود و برای کسانی که تمایل به انجام مناسک حج دارند و از تابعیت های مختلفی که تنها در داخل عربستان سعودی حضور دارند برگزار کند.

پیشتر نیز، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه سعودی با شیوع کرونا و ثبت موارد مثبت ابتلا در عربستان دستور داد که عمره برای عمره گذاران غیر عربستانی لغو گردد و بعدها برگزاری نماز در مسجد الحرام نیز ممنوع شد.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10412

به "استقبال سازمان همکاری اسلامی از تصمیم ریاض درباره مراسم حج سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال سازمان همکاری اسلامی از تصمیم ریاض درباره مراسم حج سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید