ورزشگاه تختی ثبت ملی شد

به گزارش بانیما، ورزشگاه تختی که در محدوده منطقه 14 نهاده شده است، به دلیل قدمت و معماری چشمنوازش در فهرست آثار میراث فرهنگی نهاده شد.

ورزشگاه تختی ثبت ملی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

خبرنگاران- مژگان مهرابی: استادیوم تختی که در محدوده منطقه14قرار دارد، به دلیل قدمت و معماری چشمنوازش در فهرست آثار میراث فرهنگی نهاده شد. سعید تیموری معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 14 دراین باره گفت: استادیوم تختی از جمله مکان های دیدنی تهران است که معماری منحصربه فردی دارد. اینجا پنجمین استادیوم عظیم ایران در شرق تهران قرار است. او اضافه نمود: این مجموعه ورزشی به غیر از اجرای برنامه های ورزشی و مسابقات کشوری و بین المللی، می تواند محلی برای گردشگری باشد.

او ادامه داد: مجموعه ورزشی تختی سالن های متعدد و پیست دوچرخه سواری و امکانات خوبی برای ورزش و تفریح شهروندان شرق تهران دارد. تیموری گفت: ساخت این مجموعه به 55 سال پیش برمی شود. استادیوم تختی تنها استادیوم سرپوشیده ایران است که برای برگزاری بازی های آسیایی 1974 ساخته شد. این مجموعه را جهانگیر درویش از آرشیتکت های بنام دوران و به شکل یک تاج ساخته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9610

به "ورزشگاه تختی ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشگاه تختی ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید