ارزان ترین روش های تغییر دکوراسیون منزل

به گزارش بانیما، امروزه برای اکثر صاحب خانه ها دکوراسیون داخلی اهمیت بسیاری دارد. نحوه چیدمان وسایل و لوازم منزل, انتخاب رنگ, وسایل دکوراتیو و … از جمله فاکتورهایی هستند که در طراحی منازل مورد توجه قرار می گیرند. ایجاد تغییر و تحول در خانه لزوماً احتیاج به صرف هزینه های بالا ندارد بلکه با کمی تخیل و ایده پردازی میتوان تحولی عظیم در خانه ایجاد کرد. گاهی اوقات راهکارهای بسیار ساده تاثیر بسیاری بر دکوراسیون خانه می گذارند, بنابراین با روش های کم هزینه و ارزان میتوان فضای خانه را دلنشین و دوست داشتنی کرد.

ارزان ترین روش های تغییر دکوراسیون منزل

در این نوشته از ما سعی شده راهکارهای کم هزینه برای تغییر دکوراسیون به شما معرفی شوند تا بتوانید با استفاده از آنها با خیالی آسوده در خانه خود تحول ایجاد نموده و از حضور در آن لذت ببرید. این راهکارها به توضیح زیر میباشند:

استفاده از یک اثر هنری

اینکه فضای شما چقدر کوچک است مهم نیست, سعی کنید یک تکه مبل یا یک اثر هنری را برجسته و در معرض دید قرار دهید. بازی با مقیاس حسی از عظمت و شکوه را به فضا می افزاید و روشی ارزان, راحت و سریع برای تغییر اتاق شما می باشد.

چیدمان مبلمان بر اساس الگوی خاص

به منظور پرهیز از یک نمای ناهنجار بهتر است از الگوهای مرتب برای تزئین دیوار بهره ببرید. نحوه چیدمان قاب ها و تابلوهای نقاشی باید مرتب و طبق یک الگو باشد.

به کارگیری کوسن رنگی

اگر نمی خواهید مبلمان خود را عوض کنید از کوسن های زیبا با طرح های متنوع برای زینت بخشیدن به آنها استفاده نمائید. اگر نمی دانید از چه زمینه رنگی برای انتخاب کوسن ها بهره ببرید می توانید از رنگ دیوارها و کف اتاق الهام بگیرید.

انتخاب پرده مناسب

بدون صرف هزینه زیاد با تزئین پنجره ها یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد کنید. نصب یک مدل پرده زیبا ارزان ترین و در حین حال تاثیرگذارترین گزینه محسوب می گردد.

تعویض روکش مبلمان

به جای خرید جایگاه و مبلمان جدید می توانید از پارچه های طرح دار و رنگارنگ برای روکش مبلمان بهره ببرید. کمی جسارت به خرج دهید و ببینید که چگونه یک مبل ساده به مبلی متفاوت و جذاب تبدیل خواهد شد.

استفاده از آینه های دکوراتیو

آینه ها ارزان ترین فاکتور برای ایجاد آثار هنری هستند. از آنها برای افزودن روشنایی و درخشش به دیوارها بهره ببرید. آینه ها را میتوان با اشکال متفاوت با هم ترکیب کرد و بر روی دیوار نصب نمود. آنها نمایی زیبا و جذاب در کلیه مکان ها حتی مکان های کوچک ایجاد می نمایند.

استفاده از رنگ های روشن

رنگ های روشن فضای اتاق را دگرگون می نمایند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید چراغ هایی که بر روی میزهای پاتختی قرار گرفته اند به رنگ روشن همرنگ میز و دیوار انتخاب شده اند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6442

به "ارزان ترین روش های تغییر دکوراسیون منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین روش های تغییر دکوراسیون منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید