ادامه بگیر و ببند در ترکیه؛ 45 نفر بازداشت شدند

به گزارش بانیما، پلیس ترکیه طی عملیاتی در 29 استان این کشور، چهل وپنج نفر مظنون به همکاری با سازمان گولن و دست داشتن در کودتای نافرجام سه سال قبل را بازداشت کرد.

ادامه بگیر و ببند در ترکیه؛ 45 نفر بازداشت شدند

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم لغو شرایط اضطراری در ترکیه، اقدامات دولت در پاکسازی این کشور از اعضای گروه وابسته به فتح الله گولن واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی دادستانی آنکارا امروز (آدینه) برای 121 نفر از مظنونان به همکاری با سازمان گولن و دست داشتن در کودتای نافرجام 15 جولای 2016 در بیست ونه استان این کشور حکم بازداشت صادر کرد که نیروهای امنیتی تا کنون چهل وپنج نفر از آنها را بازداشت کردند.

اتهام اصلی این افراد در کنار متهم بودن به استفاده از نرم افزار بای لاک (برنامه مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا) لو دادن سوالات آزمون های استخدامی دستگاه های دولتی در سال 2011 است. لو دادن سوالات آزمون های استخدامی یکی از روش های سازمان گولن برای وارد کردن نفوذی های خود به نهادهای دولت ترکیه بود.

آنکارا سازمان گولن را - که اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان های دولتی ترکیه نفوذ نموده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام 15 جولای 2016 می داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.

در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود 250 نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

دولت ترکیه از زمان وقوع کودتای نافرجام تا کنون، ضمن اعمال حالت فوق العاده در ترکیه (که یک سال پیش منقضی شد) بیش از 70 هزار نفر را بازداشت و حدود 170 هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج نموده است. این بازداشت ها و اخراج ها هنوز هم ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6221

به "ادامه بگیر و ببند در ترکیه؛ 45 نفر بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بگیر و ببند در ترکیه؛ 45 نفر بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید