معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اطلاع داد افزایش مراجعات به مراکز مشاوره با راه اندازی سامانه تصمیم

به گزارش بانیما، مسعودی فرید گفت: سال گذشته بیش از 170 هزار نفر به مراکز کاهش طلاق سازمان بهزیستی مراجعه کردند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اطلاع داد افزایش مراجعات به مراکز مشاوره با راه اندازی سامانه تصمیم

به گزارش خبرنگار حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم رونمایی و شروع به کار سامانه تصمیم (طرح کنترل و کاهش طلاق) که امروز(یکشنبه) برگزار گردید، اظهار کرد: موضوع خانواده در تمام نقاط جهان موضوع مهمی است.

وی با بیان اینکه پیش تر تمام آموزش ها در خانواده صورت می گرفت، به طوری که حتی فرزندان شغل پدرانشان را انتخاب می کردند، اضافه نمود: این در حالی است که در سال های اخیر شاهد کاهش نقش خانواده ها هستیم.

فرید گفت: سال گذشته بیش از 170 هزار نفر به مراکز کاهش طلاق سازمان بهزیستی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه مهم ترین عامل مراجعه این زوجین، نبود مهارت های ارتباطی بین آنان بوده است، اضافه نمود: بر اساس آنالیز هایی که در کشور های دیگر انجام دادیم، اگرچه هر کشوری سبب شناسی خاص خودش را دارد، اما بسیاری از این موضوعات مشترک هستند.

مسعودی فرید ادامه داد: سیاست سازمان بهزیستی در این حوزه این است که چه تشکیل خانواده و چه طلاق رویدادی نیستند که به شکل اتفاقی صورت گیرند، بلکه به تدریج ایجاد می شوند.

وی با بیان اینکه زوجین پس از ازدواج باید به تدریج نقش های اجتماعی خود را بیاموزند، توضیح داد: در زمان وقوع طلاق نیز اندک اندک اختلاف ها باعث ایجاد مسائل عمیق می شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دستگاه های زیادی می توانند در حوزه کاهش طلاق به خانواده ها یاری نمایند، مطرح کرد: از همان ابتدا و دوران کودکی باید در خانواده با فرزندان صحبت گردد تا آن ها در آینده نیز بتوانند درک متقابل، همدلی و ... را به کار ببرند.

وی اعلام کرد: آموزش های پیش، حین و پس از ازدواج و خط مشاوره 1480 برای کاهش اختلافات خانوادگی تشکیل شده است، گفت: انجام مشاوره های خانوادگی حتی حین و پس از طلاق نیز می تواند بر سلامت افراد موثر باشد. نباید فراموش کرد که مداخلات هر چه پیشگیرانه تر باشد، مفیدتر هستند.

فرید اضافه نمود: استان تهران شانزدهمین استانی است که وارد سامانه کنترل طلاق شده است و به دلیل جمعیت بالا تعداد پرونده های بیشتری نیز دارد.

معاون امور اجتماعی توضیح داد: بسیاری از طلاق های کلانشهر ها از بیرون وارد آن ها می گردد و این به آن معناست که بسیاری از مردم شهر های کوچک به دلیل قبح طلاق برای ثبت آن به شهر های بزرگ می روند و به همین دلیل آمار ثبت طلاق در کلانشهر ها بیشتر است.

مسعودی فرید گفت: استفاده از مراکز مداخله برای کاهش طلاق کاملا رایگان است.

وی تاکید نمود: در مراحل بعدی نیز در صورت احتیاج به ارجاع و استفاده از جلسات مشاوره در صورتی که فردی احتیاجمند باشد، تمامی و یا بخشی از هزینه ها به شکل رایگان در نظر گرفته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1135

به "معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اطلاع داد افزایش مراجعات به مراکز مشاوره با راه اندازی سامانه تصمیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اطلاع داد افزایش مراجعات به مراکز مشاوره با راه اندازی سامانه تصمیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید