جاذبه های کمتر شناخته شده چین

به گزارش بانیما، چین آنقدر بزرگ است که نمی‌توان گفت کسی پیدا می‌شود که همه جاذبه های گردشگری آن را از نظر گذرانده باشد، این کشور تاریخی و پهناور با همه جور جاذبه گردشگری برای همه نوع سلیقه ای پاسخی در خود دارد، در ادامه میخواهیم تعدادی از جذابیت های چین را که کمتر شناخته شده اند نام ببریم.

جاذبه های کمتر شناخته شده چین

چین یکی از کشورهای دنیا با جاذبه‌های گردشگری فراوان است که دیوار چین و شهر ممنوعه مشهورترین آنها هستند و همه‌ساله تعداد زیادی از گردشگران مشتاق را به خود جذب می‌کنند. علاوه بر نام‌های شناخته‌ شده، در این کشور وسیع، تعداد زیادی مقصد گردشگری ناشناخته و دور از دسترس وجود دارد که هرکدام به‌تنهایی انگیزه کافی برای مسافرت به تور چین را برای گردشگران ایجاد می‌کند. برای علاقه‌مندان به بازدید از این مناطق بکر و کمتر شناخته‌شده، آشنایی هرچند مختصر با موقعیت جغرافیایی و مشخصات کلی آن‌ها خالی از لطف نیست و به همین دلیل در این مطلب به معرفی 8 مقصد گردشگری ناشناخته ولی بسیار جذاب و توصیه‌شده توسط مؤسسات معتبر گردشگری می‌پردازیم.

فوشان (Foshan)، داستان‌سرایی هنر بومی

هنر بومی هر منطقه‌ای می‌تواند روایتگر هزاران داستان در مورد آن منطقه باشد و در فوشان این مسئله به واقعیت پیوسته است. به مدت شش‌صد سال فوشان به‌عنوان پایگاه هنر بومی، داستان‌ها و افسانه‌های محلی را در قالب نقاشی، سفالگری، سازه‌های هنری کاغذی و خوش‌نویسی تجسم بخشیده است. کوره باستانی نان فنگ (Nan Feng) بی‌تردید مورد علاقه دوستداران گردشگری و هنر قرار می‌گیرد زیرا بازدیدکننده‌ها می‌توانند در این محل با روش‌های سنتی به سفالگری بپردازند.

ژی‌آن (Xian)، خاستگاه تمدن در چین

ژی‌آن با بیش از هفت هزار سال قدمت، به عنوان خواستگاه تمدن چینی شناخته می‌شود. این شهر زادگاه ارتش سرخ چین و پایتخت امپراتوری باستانی شرق چین است و همین‌طور جاده ابریشم در انتهای شرقی به این شهر ختم می‌شود. در بازدید از این شهر می‌توان آثار به‌جامانده از سیزده خاندان سلطنتی و جنگجویان تراکوتا را مشاهده کرد و در کنار آن از غذاهای محلی لذت برد.

سوچو (Suzhou)، شهر کانال‌ها

هیچ‌کس به‌درستی نمی‌داند که سوچو قدمت بیشتری دارد یا ونیز در ایتالیا. کانال‌های خیال‌انگیز، پل‌هایی با پایه‌های قوس‌دار و جاذبه مسحورکننده حاصل از راه‌های آبی که در تمام فضای شهر به چشم می‌خورند، هر دو را به محل‌هایی خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند. بناهای روی آب تنها جذابیت سوچو نیست و این شهر به دلیل ویژگی‌های تاریخی از جمله 50 باغ کلاسیک، یکی از 9 شهر به رسمیت شناخته‌شده توسط یونسکو و مقصد مناسبی برای گردشگری محسوب می‌شود.

شانگلی (Shangli)، سفر به گذشته

ممکن است مسافران باستانی جاده ابریشم گذارشان به شانگلی افتاده باشد، ولی مطمئنا این شهر برای گردشگران امروزی از سرزمین‌های دیگر، جواهری دور از دسترس است. گردشگری در اطراف 8 پل سنگی مشهور و تماشای معماری تاریخی شانگلی، بازدیدکننده را مفتون ریتم آرام زندگی در شانگلی خواهد کرد. هنوز در حاشیه جاده‌های سنگ‌فرش بازرگانی که بازمانده جاده باستانی ابریشم هستند، مغازه‌های کوچک، لوازم دست‌ساز حاصل هنر صنعتگران محلی را به فروش می‌رسانند.

میجیاوو (Meijiawu)، شهر چای

در چین، چای مسئله مهمی است و آداب‌ و رسوم خاصی دارد. این مسئله در شهر میجیاوو شدت بیشتری دارد و زندگی در آن بر چای متمرکز است. در سراسر حومه شهر مزارع چای لانگجینگ (Longjing) به چشم می‌خورد و روستاهای اطراف آن دارای آداب‌ و رسوم خاصی برای تولید و مصرف چای هستند. کسب آگاهی در مورد تاریخچه و روال تولید چای معروف دراگون ول (Dragon Well)، سر زدن به بیش از 160 چایخانه و مشاهده مراسم صرف چای و همین‌طور نوشیدن چای مرغوب محلی تجربه‌ای خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی خواهد بود.

هانگژو (Hangzhou)، بهشت زمینی

شهر هانگژو تصویری از بهشت را پیش چشم بازدیدکننده به نمایش می‌گذارد. این شهر بیشتر به دلیل دریاچه غربی آن که توسط یونسکو به‌عنوان میراث فرهنگی جهانی معرفی شده و باغ‌های چشم‌نواز شناخته می‌شود، به گفته بازدیدکننده‌ها ترکیبی از زیبایی‌های بهشت و زمین است. قلعه‌ها و معابد مشهور و همین‌طور موزه‌های ملی چای و ابریشم دلیل خوبی برای گردشگری در این شهر است.

پانیو (Panyu)، طبیعت بکر و تمدن در کنار هم

خیابان‌ها و ارک‌های پانیو ترکیبی منحصربه‌فرد و درهم‌تنیده از طبیعت بکر و زندگی متمدن هستند. باغ‌های پانیو که با نام شهر گل‌ها نیز شناخته می‌شود، با مهارت استادانه‌ای احداث شده‌اند و بیانگر هویت این شهر باستانی در دلتای رود پرل (Pearl) هستند. زیبایی و ارزش تاریخی این شهر را می‌توان با گشت‌وگذار در باغ‌های خاندان سلطنتی یو یین شان فنگ کینگ (Yu Yin Shan Fang Qing)، کانتون (Canton) و بائو مو (Bao Mo) مشاهده کرد. اگر در موقع مناسب به این شهر سفر کنید، می‌توانید باغ خیال‌انگیز شهر گوانگژو (Guangzhou)، بزرگ‌ترین پارک گل آفتابگردان دنیا را در زیباترین حالت ممکن ببینید.

کایپینگ (Kaiping)، ترکیبی از فرهنگ‌ها و اقوام مختلف

اگر با کشور چین آشنا باشید، احتمالا می‌دانید که این کشور دارای تنوع قومی زیادی است. اما آیا می‌دانستید که چین به‌عنوان محل ترکیب شدن فرهنگ‌ها و اقوام مختلف نیز شهرت دارد؟ اوایل قرن بیستم شهر کایپینگ که با خودرو حدود سه ساعت با گوانگژو فاصله دارد، پناهگاه خوبی برای مهاجران از اروپا و جنوب شرقی آسیا بود و به همین دلیل امروزه معماری و غذاهای این شهر رنگ و بویی بین‌المللی دارد و گردشگری در آن تجربه جدیدی خواهد بود.

انتشار: 19 تیر 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 28

به "جاذبه های کمتر شناخته شده چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های کمتر شناخته شده چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید