تحریم های غرب باعث تقویت روابط پکن و مسکو می گردد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، دنیس مانتوروف (Denis Manturov) وزیر صنعت و تجارت روسیه امروز جمعه و در جریان اظهاراتی در نشست خبری در شهر کونمینگ (Kunming) چین با بیان اینکه پیشرفت سریع صنایع در دو کشور و همکاری دوجانبه باعث نارضایتی کشورهای غربی گردیده است، توضیح داد: فشارها و تحری م های غرب علیه مسکو موجب تقویت مجدد روابط روسیه با چین می گردد.

تحریم های غرب باعث تقویت روابط پکن و مسکو می گردد

وزیر صنعت و تجارت روسیه با اشاره به اینکه روسیه و چین در شرایط سخت ژئوپلتیک و اقتصادی قرار دارند، اضافه نمود: این وضعیت ناشی از افزایش تولیدات رقابتی دو کشور در صنعت متالورژی و آلومینیوم نیز است.

وی در این خصوص ادامه داد: ما به ویژه می خواهیم همکاری های خود را در بخش های صنایع متالورژی، آلومینیوم، الکترونیک، پزشکی، خودروسازی و دیگر صنایع افزایش دهیم. فشارهای تحریمی ایالات متحده و غرب ما را به تقویت همکاری بیشر و یافتن راهکارهای جدید وادار می نماید.

گفتنی است دولت آمریکا در تازه ترین اقدام علیه روسیه، روز گذشته 33 فرد و نهاد روسی را به فهرست تحریم های خود افزود. دولت آمریکا همچنین تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش 200 میلیارد دلار را 10 درصد افزایش داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 617

به "تحریم های غرب باعث تقویت روابط پکن و مسکو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های غرب باعث تقویت روابط پکن و مسکو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید