بازار جدید ماهی فروشان بدون استعلام از محیط زیست احداث شده است

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، حبیب مسیحی تازیانی با اشاره به بوی نامطبوع ناشی از فاضلاب توضیح داد: این بوی نامطبوع فقط ناشی از فاضلاب نیست بلکه به خاطر گنداب ها و مانداب ها و روان آب های سطحی نیز است.

بازار جدید ماهی فروشان بدون استعلام از محیط زیست احداث شده است

وی همچنین به نقش موثر شهرداری در مدیریت شهری اشاره نمود و گفت: شهرداری نه تنها در بخش فاضلاب بلکه در دیگر بخش های مدیریتی باید پررنگ تر باشد.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان نیز در شرح کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس؛ توضیح داد: برمبنای پایش های محیط زیست تفاوت کیفی بین ورودی فاضلاب خام و خروجی پساب وجود دارد به طوری در حدود صد درصد تغییرات کیفی داشتیم. همچنین طی 11 ماهه اخیر میزان COD(پارامتر های مهم سنجش آلودگی فاضلاب ها) پساب از بیش 200 میلی گرم در لیتر در شهریور ماه سال جاری به 95 میلی گرم در لیتر رسیده است و در مقطع زمانی دو ماهه به حد استاندارد هم رسیده است .

حبیب مسیحی اضافه نمود: در دی ماه و بهمن ماه سال جاری نیز میزان COD به 130 و BOD به 80 میلی گرم در لیتر رسیده که انحراف کمی از استانداردهای داشته است. اما به طور کلی از مهرماه روند کاهشی این پارامترها را داشتیم که این را به فال نیک می گیریم و امید داریم روند کاهشی مداوم و پیوسته داشته باشیم.

وی اضافه نمود: در بخش نظارت کیفی پساب تولیدی 52 فاکتور وجود دارد که شش فاکتور به عنوان فاکتور اصلی برای سنجش بهداشتی پساب در اولویت قرار می گیرد و مابقی فاکتورها برمبنای نوع کاربری در نظر گرفته می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1757

به "بازار جدید ماهی فروشان بدون استعلام از محیط زیست احداث شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار جدید ماهی فروشان بدون استعلام از محیط زیست احداث شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید