ایران و چین درباره مسائل جهانی نگاه مشترک دارند

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از سفر چین در فرودگاه مهرآباد گفت: در این سفر مذاکرات متعددی در سطوح متفاوت و در بخش های مختلف بین مقامات مسئول ایران و چین انجام شد و دوستانی که از هیات دولت و مجلس شورای اسلامی در این سفر حضور داشتند، هر کدام با همتایان خود بحث های تخصصی در زمینه های مختلف داشتند.

ایران و چین درباره مسائل جهانی نگاه مشترک دارند

وی با بیان اینکه البته فرصت ما در این سفر خیلی کوتاه بود، اضافه کرد: در همین فرصت اندک بحث های مهمی در بخش های مختلف صورت گرفت و در زمینه توسعه همکاریهای پارلمانی و همکاری های بیشتر دو دولت مذاکرات سازنده ای با رئیس مجلس خلق چین انجام شد.

سفر با تور چین را توصیه میکنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: همچنین صبح امروز نیز دیداری با رئیس جمهور کشور چین داشتیم که تمامی مسائل مورد بحث که هر یک از مسئولان ایرانی بر حسب وظیفه خود در این سفر پیگیری می کردند، مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

لاریجانی با بیان اینکه ایران و چین در زمینه های مختلف نگاه مشترک و هم راستایی دارند، گفت: میان دو کشور چه در زمینه مسائل منطقه ای و چه در زمینه مسائل بین المللی و همچنین در موضوع همکاری های اقتصادی در ابعاد مختلف نقطه نظرات مشترکی وجود دارد.

وی توضیح داد: در این سفر راهکارهای عملی آنالیز شد که استقبال خوبی از جانب بخش خصوصی و دولتی قرار گیرد که این موارد می بایست در دولت آنالیز و پیگیری گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با پیگیری های صورت گرفته، روابط مابین دو کشور پررنگ تر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1277

به "ایران و چین درباره مسائل جهانی نگاه مشترک دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و چین درباره مسائل جهانی نگاه مشترک دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید