اظهارات متیس درباره لغو رزمایش آمریکا و کره جنوبی

به گزارش بانیما، ایرنا نوشت: وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد رزمایش نظامی مشترک کشورش با کره جنوبی که برای بهار سال آینده برنامه ریزی شده است لغو نمی گردد اما امکان دارد با توجه به گفت و گوهای غیر هسته ای سازی با کره شمالی، دامنه این رزمایش کاهش یابد.

اظهارات متیس درباره لغو رزمایش آمریکا و کره جنوبی

یونهاپ گزارش کرد: جیمز متیس در جمع خبرنگاران گفت که رزمایش مشترک سال آینده کشورش و کره جنوبی که فول ایگل نامیده می گردد، تغییر ساختار داده شده و در سطحی نگه داشته خواهد شد که برای دیپلماسی مضر نباشد. به دنبال نشست سران آمریکا و کره شمالی در ماه ژوئن امسال میلادی در سنگاپور، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا برگزاری یک رزمایش مشترک منظم با کره جنوبی برای ماه اوت و نیز یک رزمایش گسترده هوایی با آن کشور که برای ماه دسامبر امسال زمانبندی شده بود را لغو کرد.

رزمایش فول ایگل که با هدف جلوگیری از هرگونه حادثه در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 کره جنوبی به تعویق افتاده بود ماه آوریل گذشته با حضور 11 هزار 500 نیروی آمریکایی و نزدیک به 29 هزار نیرو کره جنوبی برگزار گردید. با توجه به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پی برگزاری نشست دوم سران با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در اوائل سال میلادی آینده است، کارشناسان تصور می کردند رزمایش فول ایگل لغو خواهد شد.

با این حال کارشناسان معتقدند در کنار این موضوع، نگرانی هایی نیز وجود داشت که لغو چند رزمایش نظامی مشترک توانایی نظامیان برای واکنش سریع را کاهش خواهد داد. آمریکا و کره جنوبی هر سال به صورت منظم و معمول رزمایش ها و آموزش های خود را برای ارتقای توانایی سئول و حفظ آمادگی نظامی نیروهای ترکیبی برگزار می نمایند.

49311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1157

به "اظهارات متیس درباره لغو رزمایش آمریکا و کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات متیس درباره لغو رزمایش آمریکا و کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید