اردبیل قطب گردشگری شمال غرب کشور شود

به گزارش بانیما، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و امیدواریم بتوان این استان را به قطب گردشگری شمال غرب کشور تبدیل کرد.

اردبیل قطب گردشگری شمال غرب کشور شود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوی و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به استان اردبیل سفر کرده است، شامگاه چهارشنبه 3 مرداد با بیان این مطلب در برنامه تلویزیونی گئجه‌لر از شبکه سبلان افزود: استان اردبیل دارای ظرفیت های فراوانی است که باید بتوانیم از این فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

در این برنامه تلویزیونی که اکبر بهنام جو استاندار اردبیل نیز حضور داشت، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به فرصت های گردشگری در استان اردبیل از طبیعت این استان به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های اردبیل نام برد و بر توسعه گردشگری طبیعی در اردبیل تأکید کرد.

او در بخشی از صحبت های خود با بیان این که گردشگری در حال حاضر به اقتصاد سوم دنیا تبدیل شده است و اکنون یک میلیارد و 300 میلیون نفر گردشگر در دنیا تردد دارند، تصریح کرد: این آمار نشان می دهد، گردشگری در سال های اخیر رشد شتابانی پیدا کرده است و در دنیا با سرعت به راه خود ادامه می دهد.

مونسان افزود: کشور ما با این همه داشته های فرهنگی و تاریخی و جاذبه های متنوع طبیعی، فصول مختلف، برخورداری از کویر، دریا و کوه، آب و هوای متنوع و نیز با دارا بودن ارزش ها و داشته های فرهنگی تاریخی و معماری بی نظیر و آداب و رسوم و تنوع غذایی، دارای ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه گردشگری است و این ظرفیت در کشور ما وجود دارد تا صنعت گردشگری اولویت اصلی برخی ازاستان ها از جمله استان اردبیل باشد.

او افزود: استان اردبیل نیز دارای ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه گردشگری خصوصا گردشگری طبیعی است و امروزه گردشگران به دنبال یک محیط آرامش بخش هستند که خداوند این طبیعت زیبا را به مردم استان اردبیل داده است و باید این نوع از گردشگری در استان اردبیل تقویت شود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: ضمن این که این استان در حوزه آثار فرهنگی تاریخی نیز از داشته های فراوانی برخوردار است و به عنوان مثال مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی یک داشته ارزشمند تاریخی است و امیدواریم بتوان اردبیل را به قطب گردشگری در شمال غرب کشور تبدیل کرد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: در بازدیدهایی که امروز پروژه ها و طرح های استان اردبیل داشتم و نیز در بازدید از آثار فرهنگی تاریخی و جاذبه های گردشگری اردبیل به این نتیجه رسیدم که این استان دارای ظرفیت های بی نظیری است که باید با تدوین یک برنامه مناسب بتوانیم از این ظرفیت ها به نحو مطلوب به منظور رونق اقتصادی استان بهره برد.

منبع: chtn.ir
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 68

به "اردبیل قطب گردشگری شمال غرب کشور شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل قطب گردشگری شمال غرب کشور شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید