2 اثر داستانی منتشر شد

به گزارش بانیما، رمان جوکس نوشته محمد پروین به همراه مجموعه داستان باور کن تو فوجیکو نیستی نوشته نعیمه بخشی منتشر شد.

2 اثر داستانی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، به گفته پروین، این رمان بعد از انتظار طولانی برای دریافت مجوز نشر به تازگی در 184 صفحه و با قیمت 26 هزار تومان در نشر روزنه منتشر شده است.

در معرفی کتاب عنوان شده است: نه پرسه های الکی در خیابان ها، نه سرک کشیدن بین زندگی آدم ها. نه ... همه چیز به هم گره خورده است. امیر از آخرین باری که برای سینا نوشته بود این بار تمامش می نماید، دو هفته ای می گذشت. سینا جلو دانشگاه دنبال محمد می آید. به بهانه پیدا کردنش جاهای مختلف می روند. با نشانه هایی به دوست های مشترکشان سر می زنند. بین این رفت و آمدها اتفاقات دیگری می افتد، به خیابان ها کشیده می گردد، به آدم ها و زندگی هایشان. لابه لای حرف های دیگران و کارهای امیر. می گردند. سر و کله می زنند، با خودشان، زندگی هایشان و چرخیدن همه چیز و واقعیت تا آخر شب که همه چیز به هم گره خورده است. جوکس رمانی شهری و ماجراجویی است. سراغ دغدغه ها و حرف های آدم های نیمه دوم دهه 60 رفته است که حالا بزرگ شده اند. دنبال آرزوها و رویاهایشان می گردنند و در این بین به سوالات و تناقض هایی برمی خورند، نه در قالب نقش ها و کلیشه ها. در حین پیدا کردن دوست شان انگار تکه ای از خودشان هم گم شده است که طی نصف روز آنها را راهی خیابان ها و آدم ها می نمایند.

پیش تر از محمد پروین رمان برای مرگ نام دیگری انتخاب کن و کتاب شعر فردای همان اتفاق منتشر شده است.

همچنین مجموعه داستان باور کن تو فوجیکو نیستی نوشته نعیمه بخشی در 150 صفحه و با قیمت 22هزار تومان از سوی انتشارات روزنه منتشر شده است.

این کتاب شامل 11 داستان کوتاه است و در تعدادی از داستان های آن نشانه های نمادینی به چشم می خورد. بخشی درباره استفاده از این نشانه های نمادین می گوید: قصدم این بود که علاوه بر نوشتن داستان و قصه گویی، در سطح زیرین داستان هم مفهومی را انتقال بدهم. در داستان طهران، پسر بچه ای برای اینکه مادرش را به روستای محل سکونتش برگرداند به طهران سفر می نماید. در این جا طهران می تواند مکانی کاملاً ناشناخته باشد و به همین دلیل در نوشتن اسم آن به جای ت از ط استفاده کردم. پسر بچه در مسیر این سفر درمی یابد که مادرش مُرده است و او حالا باید درد جدایی از مادر را بپذیرد و مستقل از وجود او زندگی کند.

همچنین در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: مجموعه داستان پیش رو، فرم و محتوای متنوع و متفاوتی دارد و نگاهی جوان و جست وجوگر را در حوزه ادبیات داستانی دنبال می نماید. از زیستن در قلب تهران مدرن در شاید اگر ویرجینیا وولف باشی، تا شهرک های بی روح حاشیه شهر در معصوم و از بازی عاشقانه ای در پی بازسازی روزگارِ خوشِ رفته در متاستاز و روح مسخ شده کتایون، تا گره خوردن رؤیای دختری جوان به جادوی شرق دور در باور کن تو فوجیکو نیستی.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 971

به "2 اثر داستانی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 اثر داستانی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید