18 هزار واحد مسکونی نیشابور برخلاف نقشه شهر ساخته شده است

به گزارش بانیما، خبرنگاران: عضو شورای شهر نیشابور گفت: در سطح شهر نیشابور، 18 هزار واحد مسکونی برخلاف مقررات نقشه شهر احداث شده است.

18 هزار واحد مسکونی نیشابور برخلاف نقشه شهر ساخته شده است

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران از نیشابور، محمدکاظم صادقی ظهر امروز در جلسه گزارش به مردم در مسجد امام صادق(ع) این شهر، اظهار کرد: تا به امروز سقف کاری ما حداقل 50 ساعت ماهانه بوده است اما عموم اعضا ماهانه حداقل 90 ساعت در شورا کار نموده اند.

وی گزارش کوتاهی از پیگیری ها و مصوبات شوراها را با عناوین اصلاح ورودی های شهر، ساماندهی میادین میوه و تره بار، تفویض اختیار به مدیران میانی شهرداری، سازماندهی مبلمان شهر، اصلاح هندسی معابر، انتقال پایانه های کفکدک و شهید فهمیده، پیگیری موضوع افلاک نما، معین تکلیف اراضی میراث فرهنگی و اوقاف، جلسات با نیشابوری های مقیم تهران، اجلاس آرمان شهر نیشابور، تجلیل از پروفسور صادقی، ملاقات هیئت امنای مساجد، تصویب حداقل پنج میلیارد تخفیف عوارض و پروانه ساختمانی به مساجد تازه تاسیس و بازسازی بوستان های سطح شهر ارائه کرد.

صادقی با اشاره به اینکه تقریبا در سطح شهر، 18 هزار واحد مسکونی برخلاف مقررات نقشه شهر احداث شده است، توضیح داد: تا زمانی که وارد محدود شهرسازی نشوند نمی گردد خدمات آب، برق، گاز و مخابرات ارائه داد.

صادقی بیان نمود: آبخوری مزین به عکس شهیدان دچار مشکلاتی شد و شهرداری را موظف به انجام تجهیزات آنها کردیم.

وی در برابر انتقاد به تغییر عنوان بلوار جهاد به سروستان گفت: عنوان جهاد نام مقدسی بود که اصل آن توسط شورای نامگذاری معابر تصویب شده بود ما هم دوست داریم چون آنجا محل اعزام به جبهه ها و فعالیت های جهادی بوده به همین نام باشد اما بعضی از اهالی محل سروستان را پیشنهاد دادند و الان موضوع در حال کارشناسی است.

در همین جلسه نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور بیان نمود: مقرر شده است موزه دفاع مقدس در پروژه شهدای گمنام در دو هزار مترمربع ایجاد گردد.

احمد همت آبادی اضافه کرد: قرار است در 82 مسجد شورایاری تشکیل گردد، در دو شهر تهران و مشهد کار شورایابی شکل گرفته و ما با استفاده از تجربیات آنها این کار را انجام می دهیم.

وی از معین تکلیف پایانه بابک کریمی پس از ده سال با مالک و بازسازی آن و خروج از حالت ویرانی خطی، کلنگ زنی فرهنگ سرای غدیر در حلبی آباد پایانه بلوار فهمیده، یک طرفه سازی خیابان امام به عنوان دیگر فعالیت های شورا نام برد.

همچنین سخنگوی شورای اسلامی شهرستان نیشابور گفت: نوع مجوز کسانی که با پروانه ساختمان سازی می نمایند چندان تغییری ننموده است کسانی که بیش از حد مجاز بسازند جرائم سنگینی متحمل می شوند.

حسن شاملی با اشاره به اینکه حتی هفت طبقه بدون پروانه ساخته اند، توضیح داد: به شدت به دنبال مقابله با تخلفات ساختمانی هستیم.

در همین رابطه عضو هیئت رئیسه شورای شهر درباره نقدها به پروژه زیرگذر باغرود، گفت: همه کار زیرگذر امام رضا(ع) در شورای قبلی اجرا شده بود در کمربندی که وظیفه شهرداری نیست باید 16 میلیارد تومان هزینه کنیم و این در حالی است که وظیفه راه و شهرسازی است ولی الان می گردد با همین هزینه 60 کیلومتر خیابان با عرض 12 متر آسفالت گردد.

علی جدی توضیح داد: اگر اجازه ادامه پروژه دهیم شورای سوم می گوید ما درست برنامه ریزی کردیم و اگر جلو اشتباهات را بگیریم شایعه می گردد که شورای چهارم بی کفایت است بنابراین کلاهی که سر شهر در فاز اول رفت را در فاز دو جلوگیری کردیم و فعلا با نظر کارشناسان مسائل را پیگیری می کنیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه شایع شد که کوی یغما دارد وارد محدوده می گردد و عده ای بازار سیاهی درست کردند و شهروندانی نیز بدون دریافت اطلاعات از شهرداری خریدهایی داشتند که متحمل ضرر شدند که باید بیشتر دقت نمایند.

رئیس کمسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر نیشابور ادامه داد: بودجه شهرداری در سال گذشته این طور بود که به صورت کلی گفته بودند فلان مبلغ برای آسفالت آن وقت هر کسی زورش در شورا زیاد بود بودجه را به محله خود برده بود اما الان معین شده که کدام خیابان ها در سال 93 بدون مسائل حاشیه ای آسفالت می گردد.

جدی تاکید نمود: ما با اطمینان کامل می گوییم که حافظ رای شما بودیم و نگران این قضیه نباشید که رای تان به هدر رفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8164

به "18 هزار واحد مسکونی نیشابور برخلاف نقشه شهر ساخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 هزار واحد مسکونی نیشابور برخلاف نقشه شهر ساخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید