10 درصد تخم مرغ کشور در آذربایجان شرقی فراوری می گردد

به گزارش بانیما، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: سالانه 80 هزار و 394 تن تخم مرغ در 232 واحد مرغداری آذربایجان شرقی فراوری می گردد.

10 درصد تخم مرغ کشور در آذربایجان شرقی فراوری می گردد

جاوید بهروزین از صادرات بخش اعظمی از تخم مرغ های فراوری استان اطلاع داد و ادامه داد: بیش از 37 هزار تن تخم مرغ فراوری شده در استان مازاد بر مصرف است که به سایر استانها و کشورهای همجوار صادر می گردد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان سرانه فراوری تخم مرغ در آذربایجان شرقی را 20/35 کیلوگرم خاطرنشان کرد و گفت: این میزان فراوری از سرانه فراوری کشور که 10/98 کیلوگرم می باشد، 9/42 کیلوگرم بیشتر است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه 12/5 درصد وزن تخم مرغ را پروتئین تشکیل می دهد که هم در زرده و هم در سفیده وجود دارد، اذعان داشت: کاهش وزن، کلسترول خوب، پروتئین با کیفیت بالا، سلامت چشم و غیره برخی از مزایای شگفت انگیز تخم مرغ است.

مدیر طیور جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه بیشتر ویتامین های مورد احتیاج بدن در تخم مرغ وجود دارد، اضافه کرد: تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین های گروه (آ، ای ، بی) بوده و تمامی املاح تامین سلامتی فرد مانند ید، فسفر روی، سلنیوم، آهن و کلسیم را دارا است.

لازم به ذکر است، 17 مهر روز جهانی تخم مرغ نامگذاری شده و شعار سال جاری این روز ، سلامتی برای همه، تخم مرغ برای همه است.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 796

به "10 درصد تخم مرغ کشور در آذربایجان شرقی فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درصد تخم مرغ کشور در آذربایجان شرقی فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید