گوگل خواهان تجدیدنظر درباره جریمه 500 میلیون یورویی شد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، گوگل اعلام نمود خواستار تجدیدنظر جریمه 500 میلیون یورویی وضع شده از سوی ناظر آنتی تراست فرانسه است که در ماه جولای و به علت شیوه مذاکرات گوگل با ناشران فرانسوی وضع شد.

گوگل خواهان تجدیدنظر درباره جریمه 500 میلیون یورویی شد

جریمه کلان مذکور زمانی وضع شد که فشارهای بین المللی بر پلتفرم های آنلاین مانند گوگل و فیس بوک برای افزایش سهم ناشران اخبار از درآمدهای شرکت ها بیشتر شد.

سباستین میسوف مدیر شاخه گوگل در فرانسه می گوید: ما درباره چند مورد حقوقی با یکدیگر اختلاف نظر داریم و معتقدیم این جریمه با توجه به کوشش های ما برای دستیابی به توافق و اطاعت از قانون تازه ناعادلانه است. اما همچنان به همکاری برای حل این موارد و بستن یک قرارداد ادامه می دهیم.

سازمان آنتی تراست فرانسه به علت عدم اطاعت گوگل از دستورها درباره شیوه مذاکرات با ناشران این شرکت را تحریم کرد. تمرکز پرونده آنتی تراست مذکور مربوط به عدم اطاعت گوگل از دستورهای رگولاتور مذکور درباره ا نجام مذاکرات طی سه ماه بود.

این رگولاتور در 13 جولای خاطرنشان کرد این شرکت باید طی 2 ماه پیشنهاداتی درباره تأمین غرامت ناشران اخبار فراهم کند و در غیر این صورت با جریمه روزانه تا مبلغ 900 هزار یورو روبرو می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17101

به "گوگل خواهان تجدیدنظر درباره جریمه 500 میلیون یورویی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل خواهان تجدیدنظر درباره جریمه 500 میلیون یورویی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید