گفت وگوی تلفنی روسای جمهور چین و آمریکا، ترامپ: مذاکرات خوبی داشتیم

به گزارش بانیما، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت که با همتای چینی خود درباره مسئله تجارت گفت وگو نموده و این گفت وگو مفید بوده است. ترامپ اما جزئیات بیشتری درباره این بهبود روابط تجاری ارائه نکرد.

گفت وگوی تلفنی روسای جمهور چین و آمریکا، ترامپ: مذاکرات خوبی داشتیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه ترامپ اظهار کرد، با شی جینپینگ رئیس جمهور چین گفت وگو نموده است. این در حالیست که در ماه های اخیر تنش های تجاری بین این دو اقتصاد اول دنیا تشدید شده است.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتی گفت: یک گفت وگوی طولانی و بسیار خوب با رئیس جمهور چین همراه با تاکید شدید بر تجارت داشته است.

او گفت: بحث ها به خوبی به پیش می روند در حالیکه اواخر ماه جاری میلادی قرار است نشست های رو در روی سران گروه اقتصادی 20 در آرژانتین برگزار گردد.

ترامپ در این توئیتش نوشت: ما درباره موضوعات زیادی در ضمن تاکید شدید بر تجارت صحبت کردیم. همچنین بحث خوبی نیز در مورد کره شمالی داشتیم.

معین نیست که روسای جمهور چین و آمریکا تا چه میزان در خصوص شکستن بن بست بر سر اختلافات تجاری از جمله تنش ها بر سر اعمال تعرفه های واردات به دست آورده اند.

سفر به تور چین را تجربه کنید.

رسانه های چینی گزارش کردند که رئیس جمهور این کشور به درخواست ترامپ با او صحبت نموده است. بر اساس گزارش ان بی سی نیوز، شی جینپینگ گفته آمریکا و چین باید به دنبال راهکار های قابل قبول برای دو طرف به منظور حل مسائل تجاری و اقتصادی باشند و گفته که چشم انتظار دیدار با ترامپ در آرژانتین است.

این در حالیست که شبکه بلومبرگ به نقل از چهار منبع مطلع گزارش نموده که ترامپ به دنبال توافق تجاری با رئیس جمهور چین در نشست گروه 20 در آرژانتین است و از مقام های آمریکایی تقاضا نموده که آغاز به تدوین سند مربوط به شرایط این توافق بالقوه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 935

به "گفت وگوی تلفنی روسای جمهور چین و آمریکا، ترامپ: مذاکرات خوبی داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی روسای جمهور چین و آمریکا، ترامپ: مذاکرات خوبی داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید