کویت: برخی طرف ها در عراق به مشکل ترسیم مرزها دامن می زنند

به گزارش بانیما، وزارت خارجه کویت برخی طرف ها در عراق را به تلاش برای دامن زدن به موضوع ترسیم مرزها میان دو کشور متهم کرد.

کویت: برخی طرف ها در عراق به مشکل ترسیم مرزها دامن می زنند

به گزارش خبرنگاران، روزنامه الرأی کویت به نقل از خالد الجار الله، معاون وزیر خارجه کویت نوشت: کویت برای ترسیم مرزهای دریایی با عراق تلاش می کند. اینکه می گویند توافق نامه خورعبدالله یک توافق نامه کامل در مورد مرزهای دریایی است، دقیق نیست.

الجار الله گفت: ترسیم مرزها به موجب توافق خور عبدالله و بر اساس قطعنامه 833 شورای امنیت صورت گرفت، اما مناطق آبی که بعد از نقطه مرزی 162 قرار گرفته است؛ به مذاکرات و بررسی ترسیم مرزها میان دو طرف بر اساس قوانین بین المللی نیاز دارد.

اخیراً کویت یک سکوی دریایی را در منطقه فشت العیج ایجاد کرد که موجب اعتراض عراق شد. این در حالی است که کویت تأکید دارد که ایجاد این سکو حق این کشور است؛ چراکه در آب های منطقه ای کویت ساخته شده است.

فشت العیج یک منطقه کوچک در نزدیکی مرزهای دریایی میان دو کشور است. کویت می گوید که این منطقه در داخل آب های منطقه ای این کشور واقع شده است، اما عراق معتقد است که در مرزهای دریایی این کشور قرار گرفته است و توافقی با آن در مورد این سکو صورت نگرفته است.

الجار الله درباره شکایتی که عراق درباره این منطقه به شورای امنیت کرده، گفت: نباید از این مسئله غافل شویم که برخی طرف ها در عراق برای دامن زدن به چنین مسائلی تلاش می کنند. ما نیز یک یادداشت شفاف از موضعمان را ارائه کرده ایم.

خور عبدالله یک توافق نامه بین المللی مرزی میان عراق و کویت است که سال 2012 با هدف همکاری در زمینه کشتیرانی و حفظ محیط زیست دریایی امضا شد.

ترسیم مرزها میان کویت و عراق بر اساس قطعنامه 833 شورای امنیت بعد از حمله عراق به کویت در سال 1990 صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5115

به "کویت: برخی طرف ها در عراق به مشکل ترسیم مرزها دامن می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویت: برخی طرف ها در عراق به مشکل ترسیم مرزها دامن می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید