کرونا در آلمان، از تهدید دولت فدرال علیه ایالات تا طرح آزادی برای افراد واکسینه شده

به گزارش بانیما، وزیر بهداشت آلمان از آزادی های قریب الوقوع برای افراد واکسینه شده خبر داده و دولت فدرال هم ایالات این کشور را تهدید کرد که اگر محدودیت های سحتگیرانه را اعمال نکنند دولت خود زمام امور را در دست خواهد گرفت.

کرونا در آلمان، از تهدید دولت فدرال علیه ایالات تا طرح آزادی برای افراد واکسینه شده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان در سخنانی اعلام نمود که افرادی که در برابر کرونا واکسینه شوند می توانند در هفته های آینده از آزادی های خاصی برخوردار شوند.

وزیر بهداشت آلمان که در مصاحبه با نشریه بیلد آلمان سخن می گفت شرح داد: کسی که علیه کرونا واکسینه می شود می تواند بدون تست کرونا به خرید و یا آرایشگاه برود. همچنین بر اساس ارزیابی انستیتو رابرت کخ آلمان افراد واکسینه شده دیگر نیازی به قرنطینه ندارند. این شرایط بعد از شکسته شدن موج سوم کرونا اعمال خواهد شد و یک سیستم تست سریع هم در خرده فروشی ها راه اندازی خواهد شد.

باین اقدام دولت بر اساس آخرین ارزیابی های انستیتو رابرت کخ آلمان انجام شده است. در یک گزارش این نهاد بهداشتی در آلمان که به وزارت بهداشت این کشور ارائه شده اعلام شده است که بر اساس یافته های فعلی خطر انتقال ویروس از طریق افرادی که کاملا واکسینه شده اند حداکثر در روز 15 بعد از دریافت دوز واکسن دوم بسیار کم می شود.

وزیر بهداشت آلمان اعلام نمود: کسی که کاملا علیه کرونا واکسینه شود در آینده مانند کسی رفتار خواهد شد که تست منفی کرونا داده است.

وی تاکید کرد که در مصاحبه با مقامات ایالتی این اقدامات عملی خواهد شد.

یک سخنگوی دولت آلمان هم اعلام کرده که دولت در حال بررسی اقدامات سراسری برای مبارزه با کرونا است اگر ایالات اقدامات سختگیرانه در این راستا را در پیش نگیرند.

یک سخنگوی دولت در این باره اعلام کرده است که ایالات آلمان تمام ابزارها در این راستا را در اختیار دارند، در عین حال این مسئله در دست بررسی است که آیا و چگونه اقدامات واحد و سراسری باید انجام شود اگر اقدامات ایالات برای شکستن موج سوم کرونا کافی نباشد. به عبارت دیگر دولت فدرال آلمان امکان مداخله بیشتر در این راستا را باز نگه داشته است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم اخیرا در مصاحبهیی از مقامات ایالتی در آلمان درخواست کرده بود که برای مبارزه با کرونا اقدامات سختگیرانه تری را اتخاذ کنند. وی با انتقاد از برخی کاهش محدودیت ها در برخی ایالات آلمان اعلام کرده بود که در صورت عمل نشدن به این خواسته دولت خود ابتکار عمل را در دست خواهد گرفت.

بر اساس قانون حمایت در برابر پاندمی ها در آلمان ایالت ها خود مسئول اقدامات برای مقابله با این مسئله هستند. البته مرکل در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده بود که دولت می تواند این قانون را تغییر داده و خود ابتکار عمل را در دست گیرد.

انستیتو رابرت کخ المان صبح امروز (یکشنبه) از ابتلای 12196 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 68 مرگ کرونایی جدید در این مدت خبر داده است.

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که حدود دو سوم شهروندان آلمانی خواستار ممنوعیت سفرهای خارجی برای مبارزه با کرونا هستند.

در یک نظرسنجی که از طرف انستیتو یوگو انجام شده است 64 درصد شهروندان خواستار این ممنوعیت بوده و تنها 26 درصد با آن مخالفت کردند. 10 درصد هم هیچ اظهار نظری در این باره نداشتند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال حدود 2886020 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 77502 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15082

به "کرونا در آلمان، از تهدید دولت فدرال علیه ایالات تا طرح آزادی برای افراد واکسینه شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آلمان، از تهدید دولت فدرال علیه ایالات تا طرح آزادی برای افراد واکسینه شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید