پیشتازی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی یونان، میتسوتاکیس نخست وزیر می گردد

به گزارش بانیما، نتایج انتخابات پارلمانی یونان نشان می دهد که حزب محافظه کار دموکراسی نوین اکثریت مطلق را به دست آورده و رهبر این حزب نخست وزیر جدید این کشور خواهد شد.

پیشتازی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی یونان، میتسوتاکیس نخست وزیر می گردد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، نتایج انتخابات مجلسی ِیونان که روز گذشته انجام شد نشان می دهد که یونانی ها به تغییر قدرت در کشورشان رای دادند.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور یونان در انتخابات مجلسی روز گذشته حزب محافظه کار دموکراسی نو به رهبری کیریاکوس میتسوتاکیس، 39.85 درصد آراء شهروندان را به دست آورده و این میزان رای در مجلس 300 نفره یونان به مفهوم کسب رای اکثریت مطلق و حداقل 154 کرسی در این مجلس است. حزب چپ گرای سیریزای یونان به رهبری آلکسیس تسیپراس هم در این انتخابات 31.53 درصد آراء شهروندان را کسب نموده و شکست تلخی را تجربه کرد.

قرار است امروز (دوشنبه) و یک روز بعد از انتخابات مجلسی یونان میتسوتاکیس محافظه کار به عنوان نخست وزیر جدید این کشور سوگند یاد کند. صبح امروز هم نخست وزیر برکنار شده یونان پیروز انتخابات مجلسی و جانشین خود را برای محول کردن این سمت به وی در دفترش خواهد پذیرفت. بعد از ظهر امروز هم نخست وزیر جدید یونان کابینه خود را معرفی خواهد نمود.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر برکنار شده یونان بعد از اعلام نتایج انتخابات مجلسی یونان پیروزی در این انتخابات را به حزب رقیب و رهبر آن تبریک گفت.

تسیپراس درباره شکست حزب خود این طور گفت که ما در واقع خود را به این مسئله مشغول کردیم که کشورمان را نجات دهیم و در این راستا بعضی مسائل که مردم را به خود درگیر نموده بود ندیدیم.

حزب دموکراسی نو در یونان به عنوان یک حزب دوست با اقتصاد این کشور معروف است.

رهبر حزب دموکراسی نو به مردم وعده رشد مالی، کاهش مالیات تسهیل سرمایه گذاری های خارجی، ایجاد اشتغال و حذف بوروکراسی را داده است. یونان از بحران مالی رنج می برد و رهبر حزب دموکراسی نوین با شعار اصلاحات مالی وارد کارزار انتخاباتی شد.

در دوران نخست وزیری آلکسیس تسیپراس، اتحادیه اروپا سیاست های ریاضتی سختی را به یونان تحمیل کرد که این مسئله نارضایتی بسیاری را در بین شهروندان ایجاد نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3115

به "پیشتازی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی یونان، میتسوتاکیس نخست وزیر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی یونان، میتسوتاکیس نخست وزیر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید