پیشتازی حزب محافظه کار انگلیس در نظرسنجی ها علیرغم افت محبوبیت

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، روزنامه انگلیسی ساندی تلگرام در تازه ترین نظرسنجی خود از پیشتازی 8 درصدی حزب محافظه کار توری نسبت به اپوزیسیون کارگر در انتخابات زودهنگام پیش رو اطلاع داد.

پیشتازی حزب محافظه کار انگلیس در نظرسنجی ها علیرغم افت محبوبیت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به این ترتیب میزان حمایت از حزب متبوع بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس 36 درصد است حال اینکه این رقم برای احزاب کارگر، لیبرال دموکرات و حزب افراطی فاراژ به ترتیب 28، 14 و 12 درصد اعلام می گردد.

انتخابات زودهنگام قرار است در تاریخ 12 دسامبر آینده (21 آذرماه) برگزار گردد.

اگرچه حزب محافظه کار همچنان پیشتاز نظرسنجی ها است در چهار نظرسنجی قبلی بین 13 تا 16 درصد از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین پیش بود و نظرسنجی جدید حاکی از کاهش میزان اقبال جانسون است.

انگلیس قرار بود تا روز پنج شنبه 31 اکتبر با توافق یا بدون آن از اتحادیه اروپا خارج گردد اما این اتحادیه گفت که 27 عضو آن با تمدید مهلت بریتانیا به مدت سه ماه (تا آخر ژانویه) موافقت نموده اند.

تقریبا تمام کوشش های بوریس جانسون برای جلب رای مجلس در زمینه برگزیت و توافق با اتحادیه مغلوب شد و او می خواهد با برگزاری انتخابات وضعیت برگزیت در مجلس را از بن بست خارج کند.

او که بدون انتخابات عمومی و در پی کناره گیری ترزا می، نخست وزیر قبلی، به قدرت رسید با برگزاری انتخابات به دنبال جلب حمایت عمومی از خود و سیاست هایش در ارتباط با برگزیت است.

جانسون با این وعده به رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری بریتانیا رسید که بدون اما و اگر این کشور را در مهلت مشخص شده قبلی (31 اکتبر) از اتحادیه خارج کند.

اما شکست های پیاپی او در جلب حمایت مجلس باعث شد او نتواند به این وعده عمل کند و با وجود مخالفتش با تمدید مهلت برگزیت، تن به خواسته اکثریت مجلس دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5421

به "پیشتازی حزب محافظه کار انگلیس در نظرسنجی ها علیرغم افت محبوبیت" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیشتازی حزب محافظه کار انگلیس در نظرسنجی ها علیرغم افت محبوبیت" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی حزب محافظه کار انگلیس در نظرسنجی ها علیرغم افت محبوبیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید