پسربچه انگلیسی با دست مصنوعی برادرش را در آغوش می گیرد

به گزارش بانیما، مخترعی انگلیسی پیروز شد یک پروتز کامل هیدرولیک دست بسازد. این پروتز که قابلیت دریافت اشیا را دارد برای نخستین بار روی یک پسربچه پنج ساله انگلیسی نصب شده است.

پسربچه انگلیسی با دست مصنوعی برادرش را در آغوش می گیرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، پسربچه پنج ساله انگلیسی پایان به لطف یک کمپین و یک مخترع انگلیسی توانست برادر کوچک خود را در آغوش بکشد.

جیکوب اسکریم شاو اولین نفر در انگلیس است که یک بازوی پروتزی بالای آرنج دریافت کرد. این پروتز این امکان را برای وی فراهم آورد تا بتواند انواع کارها از جمله بغل کردن برادر کوچکش را انجام دهد.

این پسر که بدون بخش زیادی از دست چپ متولد شده است، از این که در انجام کارهای روزمره محدودیت داشت به شدت ناراحت بود و از خانواده خود یاری خواست. دولت بریتانیا معمولا پروتز را برای بچه ها تحت پوشش بیمه قرار نمی دهد، بنابراین والدین جیکوب یک کمپین راه انداختند. آنها توانستند در یک دوره 7 ماهه با جمع آوری 16 هزار پوند از آن برای ساخت پروتز استفاده نمایند.

اما جمع آوری پول فقط نیمی از مشکل بود. آنها فهمیدند بیشتر پروتزهای تولیدی برای معلولیت های بالای آرنج کارایی ندارد. پس از تحقیقات بسیار مخترعی به نام بن رایان را در اینستاگرام پیدا کردند که پس از قطع شدن بازوی پسرش یک پروتز هیدرولیکی طراحی نموده بود.

والدین جیکوب نزد رایان رفتند و از او خواستند یک بازوی پروتز دیگر نیز برای جیکوب طراحی کند. رایان این بازوی پروتز هیدرولیک را با روش چاپ سه بعدی طراحی کرد.

این پروتز، به وسیله پمپ هیدرولیک، کاربر را قادر می سازد پنجه دست را باز و بسته کند. این پروتز در صورت اتمام باتری به صورت دستی هم کار می نماید.

رایان به لطف فناوری چاپ سه بعدی توانست این پروتز را در 5 روز بسازد که زمانی بسیار کوتاه تر از 11 هفته است که در روش معمولی طول می کشد.

از آنجا که زیبایی این پروتز هم برای جیکوب از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، بنابراین رایان آن را به رنگ سبز و با شمایل ابرقهرمانی ساخت.

  • این دست مصنوعی درد را حس می نماید

  • فیلم | اسکلت خارجی روباتی برای راه رفتن بیمار قطع نخاعی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6447

به "پسربچه انگلیسی با دست مصنوعی برادرش را در آغوش می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسربچه انگلیسی با دست مصنوعی برادرش را در آغوش می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید